روایتی از سپنتا در باره خودسری فاروق وردک
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۴    ۱۳۹۶/۸/۲۲ کد خبر: 141441 منبع: پرینت

[در زمان وزارت خارجه] روزى چند تن از وكلاى هرات و وكلاى منسوب به جناح هاى روشنفكرى جداگانه آمدند و به من گفتند كه رييس اداره ى امور فاروق وردك و همكاران او، به ويژه آقاى رويدار همراه با جمعى از رهبران جهادى و وكلاى نزديك به ايران در پى سلب اعتماد از شما در مجلس هستند.

اين عده گفتند كه آقاى وردك ادعا دارد كه وى به دستور حامد كرزى اين كار را مى كند. من از اين كه حامد كرزى از جريان خبر ندارد مطمين بودم، اما اين امر برايم قابل درك نبود كه چگونه رييس اداره امور مى تواند بدون اجازه رييس جمهور دست به چنين عملى بزند.

روز ديگر يكى از وكلاى منسوب به حزب اسلامى نيز برايم عين مطلب را گفت، صداى تلفن اش را بلند كرد و در حضور من به فاروق وردك زنگ زد و از وى پرسيد كه آيا رييس جمهور موافق سلب اعتماد از سپنتا مى باشد؟

فاروق وردك با نثار چند فحش ناموسى به من، بر اين امر تاكيد كرد و گفت رييس جمهور از اين كه اين كمونيست را پيشنهاد كرده بود، پشيمان است و به من اكيداً دستور داده است، تا كشور را از اين مصيبت نجات دهم.

سپنتا - سياست افغانستان؛ روايتى از درون، جلد اول، صص ١٤٤-١٤٥
باهر


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سپنتا
فاروق وردک
نظرات بینندگان:

>>>   این روایت های از درون باید به وسیله درونی های دیروز و امروز بیشتر نشر گرود تا ما برونی ها درک درستی از افراد و اشخاص پیدا کنیم.

>>>   جنگ ناخونک. جنگ ناخونک.
خدا داند که چقدر مطالب دیگر درین کتاب راجع به اشخاص و افراد مختلف دیگر نوشته شده است که تا ختم دوره حکومت وحدت ملی، دیگر هیچ ژورنالستی پشت دولت اعتلافی و پارلمان را نمیگیرند و فقط هر روز سراغ افراد و اشخاصی میروند که نام شان درین کتاب ثبت شده است و از آنها غرض راست بودن و یا دروغ بودن حرف های اسپنتا، انترفیو میگیرند.
بنأ این خبر نیک را به دولت اعتلافی که از جنجال ژورنالست ها خلاص شدند و همچنان برای خود ژورنالست ها که برای شان زمینه کار پیدا شده است، صمیمانه تبریک میگویم.
منبعد اگر کدام حمله انتحاری هم شود که صد ها نفر کشته و زخمی شوند، برای ژورنالست ها مهم نخواهد بود، بلکه یک مصاحبه با فاروق وردک و یا اشخاص دیگری که نام شان درین کتاب ثبت است، مهم است.
من فکر میکنم که اشرف غنی خودش مصارف چاپ کتاب اسپنتا را داده است و پول پیشکی فروش آن را نیز بدون آن که به فروش برسد، برایش داده است.

>>>   این عملکرد را به خود سری نباید تعبیر کردمحال است که این تقاضا وپیشنهاد را جناب فاروق صاحب کرده باشند حتما این دسیسه را بیرونی ها سامانداده اند ویا کدام اقدام جمعی بوده که جناب کرزی تغافل نموده برای اسپنتا چنین وانمود کرده که گویا از موضوع خبر ندارد اگر محترم کرزی تا این حد زرنگی وپختگی نداشته باشند خارجی ها ازمیان سی ملیون افغان انهارا انتخاب نمی کنند وقتی یک وزیر خارجه تا این حد ساده اندیش وخوش باور باشدخصوصا چپی های طرفدار چین نسبت به دیگران اگاه تر وفهمدار بودند واقای اسپنتا باز شخص عادی نبوددر مقام رهبری وکدر حزب منسوب شان قرار داشت بازهم معلوم نیست که اسپنتا میخواهد دسیسه ای اقای کرزی را پنهان نماید ویا واقعا ندانسته که درین برنامه ونقشه بصورت مرموز دخیل بودند خوب واقعیت هرچه باشد افسوس به پنهان کاری های جناب اسپنتا که اگاهانه ویا ناخود اگاه شکار ندانم کاری های انها شده اند
تبنگ چی

>>>   حتما مقصد پاروک وردک پاکستان بوده که برایش دستور حذف اسپنتا راداه


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است