تفاوت حقیقت از زبان حکمتیار و سیاف
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۳۵    ۱۳۹۶/۸/۲۲ کد خبر: 141471 منبع: پرینت

هردو راست گفتند‌ و حقیقت را‌بیان کرده‌اند، اما این‌کجا و آن کجا؟

حکمتیار راست گفت و حقیقت را بیان کرد زیرا مشکل اساسی هویت سیاسی افغانستان؛ جنگ میان دو هویت، دو فرهنگ، دو روایت و دو تفکر است و در مجموع جنگ تمدن با تفکر قبیله است.

این جنگ از عصر امیرعبدالرحمان خان موسس کشور افغانستان شروع شده و تا امروز دوام دارد و حکمتیار از آنجا که خود را نماینده و صاحب قرائت فاشیسم قبیله می داند سعی می نماید فرماندهی جنگ را علیه هویت و تمدن خراسان شخصا به دست گيرد و ما از آن استقبال مى كنيم زيرا دشمن قاطع و باصراحت بهتر است از رقيب منافق و دو رو.

جناب سياف نيز راست و حقيقت را گفتند زيرا شهروندان كشور خواهان عدالت، قانون، صلح و آرامش هستند و مردم افغانستان از جنگ و نفرت پراکنى متنفر هستند.

هركس مطابق تفكر و چشم انداز جهان بينى خود اظهارنظر كرده است و هر دو از موقعيت خود سخن گفته اند. واقعيت تلخ اين است كه جناب سياف سرانجام بايد در معادلات جهان بينى تكليف عنصر هويت و قرائت تمدن خراسانى را روشن سازند تا در برابر تفكر نهروانى و قبيله اى حكمتيار از تمام اقتدار و ظرفيت كامل اجتماعى بهره ببرند.

خراسانی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حکمتیار
سیاف
نظرات بینندگان:

>>>   امیر عبدالرحمن خان از بخارا آمد و به کمک روس ها قدرت را گرفت و امیر یعقوب خان را که دست نشانده انگلیس ها بود، بر طرف کرد.
عبد الرحمن خان یک کلمه پشتو نمی فهمید و تمام دفتر و دفتر داری و مکاتب در دولت او به زبان فارسی بود.
او با به رسمیت شناختن خط دیورند که ادامه معاهده گندمک که توسط یعقوب خان و دولت انگلیس امضأ شده بود، روابط خود را با انگلیس ها نیز نزدیک کرد و در مقابل آن ازدولت انگلیس سالانه چند میلیون رپیه مستمری میگرفت( مثلی که دولت فعلی از جامعه جهانی میگیرد)، به اصلاحات داخلی و تشکیل دولت و ارگان های دولتی و لشکری شروع کرد.
بخاطر آن که فکر مردم را از خط دیورند و دوستی با انگلیس ، به طرف دیگر کند، شروع کرد به حمله به کافرستان( نورستان) تا مردم آن جا را که دین خود را داشتند و از زمان سکندر مقدونی در آنجا رایج بود،آنها را مجبور به پذیرش اسلام کرد و همه مسلمان شدند.
بعد از آن او شروع کرد به سنی ساختن اهل تشیع یعنی هزاره ها. اما آنها با کمک ایران درین راه مقاومت کردند و در نتیجه عبدالرحمن خان بالای هزاره ها حمله کرد و یک تعداد شان کشته شدند و یک تعداد شان اسیر شدند و منحیث غلام و برده به فروش رسیدند.

>>>   ....این سیاف در زمان نجیب از بغمان راکت می زد.یاد مردم رفته.جنایت جنگی این سیاف شاش کنم در ریش ....صفت اش خارجی ها به قدرت رسیدن . جنگ های داخلی را همراه مزاری شروع نکرد. من شاهد همه این بودم .هیچگاه فراموش نمی کنم. به لحاط خداوند شما مردم را لوده فکر کردند.دست بردارید. محاکمه شوند. گوشت شان را به سک های عرب امریکای سعودی بندازند. ما از شر این بی وجدان ها خلاص شویم .حال مردم را مصروف هویت ساختن. امنیت را تامین کنید. از شما به هر نام استفاده می کنند. نشد. در سرک را می کشاند. چرا بچه های ما درس می خواند.از کدام مسلمانی گب می زنند .از مسلمانی دختر های و بچه های ربانی گلبدین ...در خارج زن های شان لذت خارجی ها را می کنند. بدر های شان بنام دین پول پیدا می کنند.مصرف شان را روان می کنند...

>>>   خراسانی جان در مورد استاد سیاف مودبانه باید سنجید بخاطر استاد بزرگوار سیاف یگانه شخصی است که به صراحت طالبان را از نظر معنوی،روحی و تفکر اسلامی شان شکست داده است دوم اینکه استادسیاف طلسمهای شیطانی متعصبین را که میخواهند افغانستان را تقسیم نمایند همیشه مانع بوده است چنانچه در انتخابات 2014 با شما خراسانیها کمک نمود.اما در مورد حکمتیار نمیتوانم چیزی بگویم.
پاکدامن

>>>   تمدن خَر اسان را در مدام كتاب خوانديى؟؟ خواب ديديى عزيزم!! خراًسان يك ولايت بود نه مملكت!!

>>>   ز حکمتیار توقع نیست که در پیری شود آدم
شدن آدم کجا ممکن به شیطانی که آدم رو است

>>>   از کدام سیاف بزرگوار گب می زنی. اگر بالای طالب ها حمله کرده. بخاطر پول عرب است. سیاف از طالب کرده بی رحم ترین مرد است. همو مجاهدین خود را سر برید. در دریا انداخت برادر تو چی خب داری. این عمل داعش را چهل سال بیش سیاف اجرا کرده، حال گرگس واری بالای پول های کی از جنایات بدست اورده تکیه کرده. از کدام سزباز گب می زند .سرباز کی دیروز امروز هر دو بچه غریب بود .کشت. شرم است. من خراسانی نستم. لطفا طرف داری این جنایت کاران را نکنید.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است