وضعیت زندان های بزرگ کشور غیرانسانی است
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۱۱    ۱۳۹۶/۸/۲۲ کد خبر: 141476 منبع: پرینت

در زندان های کابل، بغلان و میدان وردک اصلی ترین حقوق زندانیان نقض می شود.

دیدبان شفافیت افغانستان در گزارشی از وضعیت زندان و زندانیان ولایت های کابل، بغلان و میدان وردک آورده است که احتمال فروریختن ساختمان زندان‌ها و آتش‌سوزی، وضعیت بد امکانات بهداشتی، نبود آب نوشیدنی سالم، غذای کافی و کمبود برق و اکسیژن در این سه زندان، از موارد نقض جدی حقوق اساسی زندانیان است.

سید اکرام افضلی، رییس اجرایی دیدبان شفافیت افغانستان با بیان اینکه فساد و اختلاس دلیل عمده وضعیت اسفبار تاسیسات زندان ها و مدیریت ضعیف آنها است اظهار می کند که با وجود تعهدات شرکت‌های قراردادی به ترمیم و ساخت کامل این تاسیسات، 1030 مورد لوازم و بخش‌های ساختمانی این زندان‌ها نصب و ساخته نشده‌اند. شرکت‌های قراردادی، ناظرین دولت امریکا و مسوولین حکومت افغانستان عامل عمده فساد و اختلاس در زندان‌های پلچرخی، بغلان و وردک هستند.

افضلی افزوده است که 28 درصد امکانات و تسهیلات زندان‌ها غیرفعال هستند و آنچه نحوه مدیریت زندان‌ها از سوی حکومت را نگران کننده‌تر می‌سازد، اقدام نکردن مسوولین حکومتی با وجود دانش کامل از این وضعیت است.

در گزارش دیدبان شفافیت افغانستان آمده است که 31 درصد امکانات و تسهیلات زندان بغلان، 37 درصد امکانات و تسهیلات زندان پلچرخی و 21 درصد امکانات و تسهیلات زندان میدان وردک غیر فعال ‎است.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
دیدبان شفافیت
زندان ها
نظرات بینندگان:

>>>   به شتر گفتنر چرا گردنت کج است گفت کجایم راست است که گردنم راست باشد. حال برادر جان این کشور کجایش درست است که زندانهایش باشد. در این کشور انسانها فقط زنده هستند ولی زندگی وجود ندارد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است