هشت قرارداد به ارزش دو میلیارد افغانی منظور شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۲۵    ۱۳۹۶/۸/۲۲ کد خبر: 141487 منبع: پرینت

کمیسیون تدارکات ملی، هشت قرارداد را به ارزش دو میلیارد افغانی منظور کرد.

به گزارش ریاست جمهوری، جلسه کمیسیون تدارکات ملی تحت ریاست محمداشرف غنی رییس‌ جمهور در ارگ قرارداد هشت پروژه جدید را به ارزش دو میلیارد افغانی منظور کرد.

قراردادهای منظور شده عبارت اند از:
· تدارک ۱۷ سیت K9 امنیتی برای چک و کنترول 32 کمربند امنیتی ساحۀ سبز کابل
· قرارداد تحکیمات پوستۀ سرک مسلخ ساحۀ سبز کابل
· قرارداد تحکیمات حوزۀ ششم امنیتی کابل
· احداث سرک قلعۀ موسی تا بی بی مهرو
· احداث سرک قریۀ مرغ‌گیران ولایت کابل به‌ طول 14 کیلومتر
· احداث سرک قندهار تا اسپین بولدک به‌ طول 40 کیلومتر
· تعدیل قرارداد نظارتی پروژۀ سرک فیض‌آباد_بهارک و همچنین تمدید زمانی قرارداد ساختمانی سرک مربوطه
· شش قلم غذای حلال کنسرو برای اردوی ملی.

کمیسیون تدارکات ملی قراداد پیشنهادی وزارت فواید عامه را مبنی بر بازسازی سرک رشیدان و ناور ولایت غزنی با فرش جغلی، رد نموده وزارت مربوطه را مکلف ساخت تا امکان احداث سرک معیاری با فرش اسفالت را مورد بررسی و توجه قرار دهد.

در عین حال وزارت مذکور مؤظف شد تا آن عده شرکت‌های قراردادی که قراردادهای متعدد را به عهده دارند، مورد بررسی قراردهد. علاوه بر آن، به وزارت فوایدعامه هدایت داده شد تا موارد مربوط به استملاک زمین در پروژۀ فیض آباد_بهارک را با ادارۀ اراضی و موضوعات امنیتی ساحه پروژه را با وزارت داخله حل نماید.

همچنین در این جلسه قرارداد‌های چارچوبی اعاشوی وزارت داخله مورد بحث قرار گرفت و فیصله گردید که مدیریت تطبیق قراردادها مسوولیت وزارت مربوطه می‌باشد و باید این وزارت تطبیق قرادادهای چارچوبی خویش را مورد بررسی قرار داده، موضوع پرداخت‌ها به شرکت‌های قراردادی را پیگیری و گزارش جامع آن را به کمیسیون تدارکات ملی ارایه نماید.

متعاقبا کمیسیون تدارکات ملی موضوع شرکت‌های تفتیش‌کننده را به بحث گرفته و وزارت مالیه را مکلف ساخت تا در زمینۀ بررسی کارکرد این شرکت‌ها اقدام نموده و به کمیسیون تدارکات ملی گزارش دهد.

در این جلسه رییس و اعضای کمیسیون تدارکات ملی، ناظرین ملی و بین‌المللی به‌شمول کمیسیون مالی و بودجۀ مجلس نمایندگان، کمیسیون‌های اقتصاد ملی شورای ملی، کاکس پارلمانی مبارزه با فساد اداری، سیگار، سیستیکای حمایت قاطع، شبکۀ مبارزه با فساد و دیده‌بان شفافیت افغانستان، حضور داشتند.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
قرارداد
ریاست جمهوری
نظرات بینندگان:

>>>   از دل عطا نور و پدرام خدا خبر است که چه خون دل می خورند، زیرا نفری های خودشان را تا هنوز در کمیتۀ تدارکات ملی جای نداده اند، تا ازین دوملیارد افغانی 80% آنرا در جیب ها خود بزنند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است