تشت رسوایی و بام بلند مجلس
آنچه در مجلس می گذرد از مرز رسوایی گذشته و وقاحت عده ای فاسد را نشان می دهد که تا چه میزان این نظام قبیله گرا برای رشد تروریست و خاین مهیا است، حال جز انحلال پارلمان راهی دیگری می ماند؟ 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۲۹    ۱۳۹۶/۸/۲۲ کد خبر: 141492 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، رسوایی مجلس نه با رو شدن فساد رییس و رییس دارالانشای آن به پایان رسید و نه می رسد بلکه نمایندگان با اقدامی غیر قانونی مانع حضور نصرت در دادستانی شده و در رای 70 نفری باردیگر قانون را نقض کردند.

این در حالی است که برای شکست فیصله مجلس رای دو سوم نمایندگان لازم است نه رای 70 تن اما چرا هیچ نهادی در برابر قانون شکنی های مجلس اقدامی صورت نمی دهد و ارگ تنها نظاره گر آن می باشد؟

پارلمانی که بیش از دو سال در دوره نامشروع کاری به سر می برد و نمایندگان آن در فساد، معامله، قاچاق مواد مخدر و معادن و همچنین همدستی با گروه های تروریستی دخیل می باشد از هر روشی برای شکستن قوانین استفاده می کنند اما آن چه می ماند تنها رسوایی است.

هفته گذشته نمایندگان مانع خوانده شدن گزارش کمیسیون حقیقت یاب شدند زیرا به خوبی می دانستند که می تواند سبب چه رسوایی ها و افشای فساد گسترده شود و تنها حکم رییس مجلس و برخی نمایندگان اعلام شد.

هرچند با وجود گستردگی زدو بندهای سیاسی و فساد نمایندگان، چنین قانون شکنی هایی به دور از انتظار نیست اما وقاحت به جایی رسیده است که علنا مانع اجرای قانون برای متخلفان مجلس شده و دم از عدالت می زنند.

زمانیکه رییس دبیرخانه با بی پروایی از وجدان می گوید و در برابر خواست رییس مجلس برای حضور در دادستانی مقاومت می کند نشات گرفته از هرج و مرج در پارلمانی است که هر فاسد و قاچاقچی به راحتی در آن زمینه حضور یافته و به عنوان نماینده مردم دست به هر اقدای می زند.

در این میان، اگر نصرت با خریدن هفتاد امضا از مصونیت برخوردار باشد فردا باید منتظر چه باشیم، نماینده طالب دوستی که در برابر حکم قضایی و اتهام دست به انتحاری و حمله بزند؟

رسوایی مجلس به جایی رسیده است که پایان کاری آن نه تنها برای کشور عواقب نگران کننده ای ندارد بلکه ختم فساد و معامله هاست و مردم را از هرج و مرج ها رهایی می دهد.

زمانیکه رییس مجلس از منابع مالی دولت دست به دزدی زده و همچنان به کار خود ادامه می دهد، کدام قانون در آن پیگری خواهد شد و قانونگذار چه کسی خواهد بود؟ همان نمایندگان فاسدی که حتی مناطق را در همکاری با طالبان ناامن کرده و از قاچاق سنگ های قیمتی سود می برند و یا در پشتیبانی از تروریستان در مجلس فریاد می کشد.

در همین راستا، ارگ نه تنها خواهان برگزاری انتخابات آینده نیست بلکه چنان از وجود یک مجلس فاسد و معامله گر سود می برد که بهترین گزینه برای بقای قدرت آن می باشد و در حالی که روز به روز فاصله مردم از حکومت بیشتر می شود ناامیدی از قانون و قانونگذاران به پایین ترین حد رسیده است.

اینکه پرونده رییس دبیر خانه در دادستانی بررسی شود و یا رییس مجلس پول های دزدی را پرداخت کند، مشروعت پارلمان باز نمی گردد زیرا چنان غرق در فساد است که هر روز باید شاهد زدو بندهای دیگر نمایندگان بوده و هرج و مرج سیاسی افزون تر.

نظامی که از ابتدا برای افغانستان از سوی غرب برازنده خواند شد از چنان نقص های برخوردار بود که پس از هفتده سال در آستانه سقوط قرار دارد، حکومتی قبیله ای زیر سلطه رهبران پشتون، کشور را در بحران فرو برده و پارلمان و به عبارتی خانه ملت خون مردم را می مکد و امنیت و ثبات را هراج فساد می کند.

از رییس پارلمان گرفته تا نمایندگان جز اقلیتی اندک تروریست تر از هر تروریستی برای مردم زیان بار بوده و خیانت را به حد اعلا رسانده اند، پارلمان با وجود رییس و یک مجلس دزد و فاسد باید منحل شده تا دیگر حکومت با سود استفاده از آن به قبیله گرایی خود وجه قانونی ندهد.

اما همچنان با وجود خبرهای به تکرار از رسوایی های مجلس، ممانعت نمایندگان از اجرای قانون برای رییس دبیرخانه شوک آور است از آن جهت که نشان می دهد تا چه میزان آلوده به فساد هستند و بی پروا در برابر قضاوت مردم.

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مجلس
فساد
نظرات بینندگان:

>>>   اكثريت اعضاي شورا ها مردمان فروخته شده و نوكران خارجي هستند، بسياري شان بي سواد هستند، هدف شان دزدي به پيمانه وسيع است، چون ميدانند كه همين چانس آخر برايشان است، و بعد از اين امكان تمديد اين حكومت خائن و اين شوراي مزدور و اتحاديه قاچاقبران نيست. خدا انتقام مظلومان را از همه شان بگيرد، و شرمنده دنيا و آخرت شوند.

>>>   اگر لویه جرگه دایرشدنی نبود هم حالا باید برگذار شود واین کمیشن کاران مفسد را رخصت کنند

>>>   هرچه تاریخش بگذرد بگند د.
تاریخ این پارلمان گذشته است.

>>>   احمق است ملتی که چنین نمایندگانی دارند.

>>>   نماینده گان .. کدام نماینده
وکیلان ... کدام وکیل
یا جاسوس پاکستان است
یا جاسوس ایران است
در افغانستان هیچ پارلمانی بدرد نمیخورد ..
میگویند پارلمان پل بین مردم و دولت است .. باید میگفت پارلمان پل پیدا کردن پول است نه خدمت به مردم

>>>   این ها نماینده نه بلکه رباینده اند. اکثریت این ربایندگان حق مردم نه توسط رای و انتخاب بلکه با خریدن کرسی نمایندگی مردم از گوسفند چاق کن های کمسیون غیر مستقل انتخابات بر گرده مردم سورا شده اند. اکثریت شان اصلا نه می دانند وکالت یا نمایندگی یعنی چه . از مصئونیت پارلمانی سوء استفاده می کنند. این جماعت بی پا و سر اکثریت شان اصلا سواد نه دارند چه رسد به سواد حقوقی که لایزمه کرسی وکالت است. این دزدان خانه ملت نمایندگان مافوق مردم اند. در شورای فرمانی که توسط خان دپلوم دار کرزی امدزی ایجاد شده است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است