حضور اقوام در دولت به معنی تحقق عدالت نیست
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۳۹    ۱۳۹۶/۸/۲۲ کد خبر: 141494 منبع: پرینت

حضور افراد از اقوام به معنی مامور دولت، به معنی کارمند دولت، به معنی وزیر، الزاما و قطعا به طور واقعی به معنی تحقق حقوق اقوام نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، عبدالطیف پدرام، رهبر حزب کنگره ملی افغانستان در برنامه «اوج» در خصوص زمینه ایجاد تحقق عدالت میان اقوام در کشور می گوید: وقتی عدالت تامین می شود که ما تمام فرصت ها را برای تمام اقوام فراهم کرده باشیم. این فرصت ها شامل فرصت های زبانی، فرصت های آموزش،فرصت های اقتصادی و فرصت هایی برای تصمیم گیری در مسایل سیاسی یک سرزمین است.

وی افزود: حضور افراد از اقوام به معنی مامور دولت، به معنی کارمند دولت، به معنی وزیر، الزاما و قطعا به طور واقعی به معنی تحقق حقوق اقوام نیست. شما می بینید که در افغانستان از تاجیک ها وزیر هست. از اقوام دیگر هم در وزارت ها شامل شورای وزیران هستند. ولی آنچه در کل افغانستان دارد تبلیغ می شود یک بی عدالتی قومی کامل است. نباید بحث عدالت را به عنوان یک پروسه عمومی عام برای کل مردم و شامل اقوام مختلف مردم با حضور این یا آن آدم از فلان قوم برابر گرفت.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حضور اقوام
حکومت
نظرات بینندگان:

>>>   حرف هائیکه پدرام مردانه وار میگوید گپ دل اکثر مردمان کشور است، کسی تا حال جرعت گفتن آنها را نداشت، و پدرام با شهامت راستی و بدون پرده و ریا شجاعانه و مردانه وار آنها را با صداقت و با صرائت بیان میکند۰ مرد باید همینگونه باشد وهمینگونه سخن گوید۰ زنده و سربلند باد آقای پدرام دلیر۰ دشمنانت زبون باد۰

>>>   همینکه درادارات وقتی می بیند هزاره هستی، چندین بهانه را جلو شماقرامیدهد وبجایش بدون عذروبهانه ازدیگر قوم خاص استخدام میکند، دربورسیه تحصیلی نیز انگونه می باشد، این یعنی فراهم کردن فرصت برای قوم وتبار خاص، اینکه اعتراض بجای نمیرسد یعنی نهادنه شدن تبعیض قومی، باید فرق گذاشت بین اینکه این فرصت درقانون اساسی تنها روی کاغذ نوشته شده، واینکه درعمل نیز این فرصت فراهم شده باشد. چراکه بین گفتار وکردار فاصله اززمین تاآسمان است، به قول شاعر، دوصدگفته رانیم کردار نیست.
باکول

>>>   وقتی شما اوغان ها حتی بورسیه های تحصیلی کشور را بنابر احساسات قومپرستی به پشتونهای آن طرف خط سرحدی دیورند میدهید واز مقام دولتی وزارت اقوام و قبایل از آن با سربلندی و جدیت دفاع میکنید پدرام هم حق دارد حرف هایش را که حرف دل مردم است با شجاعت بگوید۰


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است