کاش رقیبان غنی هم کتاب می خواندند
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۴    ۱۳۹۶/۸/۲۳ کد خبر: 141503 منبع: پرینت

اشرف غنی به کتاب خواندن، گزارش مرور کردن، ودقت به جزییات مشهور است (میان آنهایی که با او کار و زندگی کرده اند.). می گویند نزدیک به 16 ساعت کار می کند و این را تنها افغانی ها نمی گویند.

این ویژگی های اشرف غنی را می توان هزار گونه نقد کرد و بر آنها خرده گرفت اما به نظر من خوبی و بدی این ویژگی های اشرف غنی وقتی برجسته تر می شود و می توان او را با تکیه بر آنها نقد کرد که اشرف غنی را با رقیبان اش مقایسه کنیم.

شخصا وقتی اشرف غنی را با کرزی و یا داکتر عبدالله و یا محمد محقق و یا گلبدین حکمتیار مقایسه می کنم به این نتیجه می رسم که کتاب خواندن و گزارش مرور کردن و دقت در جزییات اشرف غنی ویژگی های مثبت اش هستند و امتیازهای جدی. البته باید یادآوری کنم که در شیک پوشی، توانایی داکتر عبدالله در پرداختن به جزییات بسیار بیشتر از اشرف غنی است اما این ویژگی داکتر عبدالله به زحمت می تواند وی را سطح غنی قرار بدهد و عملا هم دیدیم که اشرف غنی چگونه داکتر عبدالله را سر جایش نشاند.

در قطار این همه سیاستمدار بیسواد و کم سواد افغانی، سواد و کتاب خواندن اشرف غنی برایش یک امیتاز جدی است. کارها و بازی هایش تاکنون نشان داده است که کتاب خواندن و گزارش مرور کردن و اهل مطالعه بودن حتی در میدان بزکشی سیاست افغانستان هم می تواند مفید باشد. کاش نصف کتاب هایی را که اشرف غنی خوانده است و می خواند مثلا آقای حکمتیار، محقق، داکتر عبدالله و یا کرزی می خواند.

وطندار


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غنی
رقیبان
نظرات بینندگان:

>>>   وقتیکه در نماز جنازه درهرات به عوض تکبیر دعا کرد. وقتیکه امام حسن رض را بچه خدا گفت....... فهمیدم چقدر کتاب خوانده. نویسنده محترم هر کسیکه استی داشتن وجدان کار خوب است.

>>>   گذارش امان الله خان از سفربه قندهار وتفتیش ادارات دولتی ومکافات ومجازات تعدادی را بخوانید که چگونه دوستان نزدیک وصنفیهایش را بخاطر جزئی ترین خلاف رفتاری مجازات نموده واهل کار را پاداش فرموده

>>>   خدا کند که اشرف غنی ۲۴ ساعت در روز کتاب مطالعه کرده و گزارش های خبری و اسناد دولتی را بخواند کند چون عمل وگفتار صحیح در او نیست نادان است او جلو احساسات و خطا های گفتاری,کرداری خودرا حین سخنرانی گرفته نمی تواند اکت ها و دستک زدن ها وحتی طرز لباس پوشیدن و رفتار خودرا نمی فهمد از غنی کرده کرزی باوجودیکه فهم اکادمیک سیاسی علمی نداشت مردم شناس خوب بود و سر دها مداری وطنی و سیاست مدار خارجی را خاریده بوده حتی دمش اسپنتا صاحب دکتورای علم سیاست داشت. باورکنید این اشرف غنی وقتکه سخنرانی میکند انسان ازشرم خجالت سرش را بالا کرده نمیتواند البته به دو لسان ملی کشور یعنی پشتو و فارسی دری به لسان انگلیسی که در کنکره امریکا بیانیه ایراد کرده بود از احساسات زیاد کف زدن های نمایندگان مجلس باد تمام سناتوران امریکایی برامده بود اما با تاسف وقتیکه به پشتو وفارسی سخن رانی میکند از شرم خجالت باد ما افغان ها به گفته خودش خارج شده و از عساکر ما هم مین ضد پرسونل خارج میشود و وبعدا شمس الدین مرتضوی کچالوی فروش معاون معاون سخن پراگنی ریس جمهور پاکش و تطهیرش میکند تا کسی صدمه نبیند.

>>>   کرزی شاید در زندگی اش کدام کتاب نخوانده باشد.
در دوران جهاد در گروپ مجددی بود . در افغانستان چند وقت در وارت خارجه مامور بود.
در امریکا هوتل داری میکرد. بالاخره بعد از یازدهم سپتامبر دو هزار و یک رییس جمهور شد.
بخاطری که تعارف و ملاقات و دیپلوماسی و نشست و برخاست را با مهمانان و رهبران خارجی یاد بگیرد، اسپنتا را به حیث مشاور خود در ریاست جمهوری آورد.
یگانه امتیازی که کرزی داشت، چند کلمه انگلیسی میفهمید و با خارجی ها انگلیسی گپ میزد و بعد از گرفتن کمک های خارجی به آنها میگفت: خانه آباد. خدا خیرتان بدهد. ما ای کمک های شماره به دیده قدر میبینیم. خدا کند که روزی برسد که ما ای کمک های شماره ادا کنیم.
و بدین تر تیب او سیزده سال پادشاهی کرد.
ظاهر شاه در افغانستان چهل سال پادشاهی کرد. فقط ازین جشن استقلال تا جشن استقلال دیگر، از روی خط یک بیانیه را به بسیار مشکل میخواند.
و همین قسم داود خان و دیگران.
پس رهبری افغانستان به کتاب خواندن هیچ ارتباط ندارد.
همین حالا چه فکر میکنید، آیا دونالد ترامپ در زندگی اش بعد از مکتب فکر میکنید که کدام کتاب خوانده باشد؟
پس رهبران سیاسی کشور ها، اکثریت شان ،نه دانشمند، نه ادیب و نه دارای دکتورا و نه هم پروفیسوری میباشند.
سیاست عبارت از جعل و تزویر و دروغ، چیز بیشتر نمی باشد که بنام مردم بالای مردم در چشم مردم خاک زده حکومت داری میکنند.

>>>   وطندار آغا!
غنی را با زور "آدمها" و "دزدان " مقایسه کرده ای!!! براستی که در میان کورها "یک چشمه" پاذشاه است!!!!!

>>>   آفرين اش غنی کتاب خان بى کتاب است
و سيلى اش و سلم اش را پيرامون پسوند" خوشنامى" سرور ما محمد را
" نتیجه کتاب خواندن دقيق مرور و دقت در جزییات ویژگی های مثبت اشرف غنی" و "امتیازهای جدی غنی " جمهوره رييس امريکا است. ازعمق دل به سرور دين اسلام پيامبربگو بدون خوشنامى به عربى واگر گفتى دقيق بگو به جزییات مرور و دقت "سيلى سلم" نگو.
غنی با مردم در افغانستان مقايسه شدنى نيس. وى اخلاق ندارد

>>>   نه محقق بود نه دانشمند
چه سود زین کتاب خواندن های وافر که کشور را به پرتگاه سقوط نزدیک کرده.
در 3 سال یک انتخابات ساده را راه اندازی نتوانست.
پیش از ختم دوره اش سرطان جانش را میگیرد و کشور به بحران میرود.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است