حصارکشی دیورند با قدم شاه شهیم توافق شده است
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۴    ۱۳۹۶/۸/۲۳ کد خبر: 141522 منبع: پرینت

رییس پیشین ستاد ارتش توافقنامه حصارکشی در امتداد دیورند را با پاکستان امضا کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، ظاهر قدیر عضو مجلس نمایندگان در نشست روز دوشنبه 22 عقرب 96 این مجلس درباره علت خاموشی حکومت در موضوع حصارکشی مرز دیورند توسط پاکستان گفت: جنرال قدم شاه شهیم رییس پیشین ستاد ارتش کشور توافقنامه حصارکشی در امتداد خط دیورند را با طرف پاکستانی به دستور رییس جمهور غنی در انگلستان امضا کرده است.

نماینده ننگرهار گفته است که اظهارات سفیر انگلیس درمورد خط دیورند بیجا نیست و براساس همین توافق انجام می گیرد اما حکومت مجلس را به جنجال های داخلی مصروف می کند تا امضای این توافقنامه را از مردم مخفی نگه دارد.

اخیرا سفیر انگلیس در کابل گفت که دیورند، مرز شناخته شده و رسمی میان دو کشور است، صحبتی که واکنش های زیادی را در پی داشت از جمله آنکه محمد حنیف اتمر مشاور امنیت ملی در واکنشی تند به آن گفته بود که تمامی نمایندگان کشورهای خارجی در کابل باید بر بنیاد ارزش های ملی، تاریخی و حساسیت های مردم نسبت به مسایل اینچنینی موضع گیری کنند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حصارکشی دیورند
قدم شاه شهیم
نظرات بینندگان:

>>>   با عبدرحمن با حبیبالله با امان الله با نادر با ظاهر با داود با همه امضا شده در غیر آن اگر خانه از تو است چرا در اختیار دیگران است.

>>>   كار بسيار نيك نموده، هر دو طرف از فسادات سرحدي ديرينه، و جنگ نيابتي هند خلاص ميشوند، و همين سرحد فعلي را از زمان هاي قديم بزرگان افغانستان به رسميت شناخته اند، بشمول مجاهدين.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است