انتقاد شومر از سیاست خارجی ترامپ
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۱    ۱۳۹۶/۸/۲۴ کد خبر: 141556 منبع: پرینت

رهبر اقلیت دمکرات در مجلس سنای آمریکا با انتقاد شدید از رفتار ناشایست ترامپ در سفر آسیایی‌اش گفت هیچ‌یک از روسای جمهور آمریکا تا این حد باعث شرمساری‌اش نشده بودند.

چاک شومر، رهبر اقلیت دمکرات مجلس سنای آمریکا، از رفتار ناشایست دونالد ترامپ، رییس جمهور این کشور در سفر 12 روزه آسیایی‌اش به شدت انتقاد کرد و از این سفر به عنوان یک «شکست بزرگ» نام برد. شومر افزود تاکنون هیچ‌یک از روسای جمهور آمریکا در سفرهای خارجی‌شان تا این حد باعث شرمساری‌اش نشده بودند.

رهبر اقلیت دمکرات سنا افزود سیاست خارجی آمریکا در حال حاضر به طور وارونه عمل می کند. به طوری که این روزها مقام های دولت آمریکا دوستان و متحدان این کشور را مورد حمله قرار می دهد و با مقام های کشورهایی که بیش از دیگران آمریکا را به دردسر انداخته اند –چین و روسیه– برخوردی بسیار دوستانه دارند.

در ادامه گزارش آمده است ترامپ به سبب خودداری از گفتگو درباره مسایل حقوق بشری در دیدار با سران کشورهایی مانند چین و فیلیپین در سفر آسیایی اخیرش، به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است. محافل سیاسی آمریکا همچنین از رئیس جمهور این کشور به سبب رویکرد خصمانه اش در برابر کوریای شمالی انتقاد می کنند.

شومر افزود رفتارهای ترامپ باعث ناراحتی و تشویش دوستان و متحدان آمریکا و گستاخی دشمنان این کشور می شود. رهبر اقلیت دمکرات سنا همچنین با اشاره به برخورد دوستانه ترامپ با رودریگو دوترته، رییس جمهور فیلیپین، افزود به نظر می رسد ترامپ به دیکتاتورها علاقه خاصی داشته باشد.

سناتور دمکرات از ایالت نیویورک همچنین ترامپ را به سبب کوتوله و چاق خواندن کیم جونگ-اون، رهبر کوریای شمالی انتقاد کرد. ترامپ 2 روز پیش ترامپ در یک پیام توییتری نوشت: چرا کیم جونگ اون باید با «پیر» نامیدن من، به من توهین کند! در حالی که من اصلا به او نگفته‌ام «کوتوله و چاق». من سخت تلاش می‌کنم تا دوستش باشم و شاید روزی این اتفاق رخ دهد!

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امریکا
ترامپ
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است