شکست پشتونیزم به مرور شکل می گیرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۵۵    ۱۳۹۶/۸/۲۴ کد خبر: 141600 منبع: پرینت

اعلام موضع رسمى از سوى ظاهر قدير در رابطه با مرز افغانستان و پاكستان و موضوع جنرال دوستم و به رسميت شناختن ديورند، حكايت از تكوين و توسعه آگاهى ملى در درون نخبگان پشتون و پشت كردن به ميراث زيانبار ناسيوناليسم افغانى دارد.

اين تحول فكرى و اجتماعى در ساخت جامعه پشتون را باييستى سر آغاز شكست پشتونيسم و گذار به فاز مفصل بندى شدن گفتمان تفكر ملى در كشور تعبير و تلقى كرد. از اين حيث بايد ظاهر قدير و همفكران او در جنوب و جنوب شرق مورد حمايت ساير عناصر و نيروهاى ملى قرار بگيرند تا رفته رفته گفتمان پشتونيسم روند واسازى شدن خود را به نحو طبيعى طى كند و جايش را به تفكر ملى بسپارد.

پیمان


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پشتونیزم
ظاهر قدیر
نظرات بینندگان:

>>>   خاموشی ملت در برابر این حکومت فاسد وخون آشام تاسف بار است.
مردم شریف نجیب افغانستان اگر میخواهید زنده بانید این غنی طالب وهمدستان فاشیست وجنایت کارش را از ارگ بیرون کنید و یک دست شوید سلاح بردارید در جای زندگی دشمن خاک ، دین و فرهنگ نیاکان تان حمله کنید.

>>>   پشتونهای متدین همیشه ملی فکر میکنند و از وضعیت جهان اطلاع کامل دارند و این قشر اکثریت قاطع پشتونها را تشکیل میدهد. تعدادی اندکی از پشتونهای که در صدد پیاده نمودن آرمانهای پرویزمشرف و جنرال حمید گل هستند اینها افراد استفاده جو هستند و برای کسب جاخ،جلال و مال از ناموس،وطن و عزت خود نیز تیر هستند که خوشبختانه این تعداد اندک است ولی شبکه های استخبارات از همین قشر استفاده ابزاری میکنند.
قدر شناس

>>>   آنانیکه عاشق دیورند هستند حالا بروند جلو راکت های پاکستان رابگیرند !
تاوان بی خردی اینان را مردم بی دفاع کنر بپردازند؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است