کسری 7 میلیون دالری بودجه کمک های زمستانی
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۵۸    ۱۳۹۶/۸/۲۴ کد خبر: 141609 منبع: پرینت

آمادگی ها برای کمک های زمستانی در چهار ولایت آغاز شده است و در جستجوی تامین 7 میلیون دالر کسری بودجه کمک های زمستانی هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، سید حسین عالمی بلخی، وزیر مهاجرین امروز چهارشنبه 24 عقرب 96 در کنفرانس "مهاجرت، فرصت ها و چالش ها" گفت: براساس تفاهمنامه ها و اعلامیه های توافق شده کسانیکه کیس های آنها قبول نشده اخراج اجباری شدند.

بلخی بیان کرد: از ابتدای روی کار آمدن حکومت وحدت ملی تاکنون نزدیک به 2 میلیون مهاجر و پناهنده داوطلبانه به کشور عودت کرده ند و حکومت توانسته است اعتماد مهاجرین و پناهندگان را برای بازگشت داوطلبانه جلب و بر تطبیق اولویت عودت داوطلبانه مصون کامیاب باشد.

وزیر مهاجرین با بیان اینکه میزان داوطلبانه بازگشت کنندگان نسبت به سال گذشته کاهش یافته است اظهار کرد: دوام ناامنی ها در اثر تهدید تروریزم بین المللی، عدم توجه لازم به خدمات زیربنایی، عدم سرمایه گذاری کافی در پروژه های انکشافی در عرصه مهاجرت و کاهش کمک های نقدی از عوامل اساسی کاهش عودت داوطلبانه است.

وی درخصوص آمار بیجاشدگان نیز تصریح کرد: آمار بیجا شدگان داخلی نسبت به سال گذشته کاهش یافته است؛ در سال جاری مجموع بیجاشدگان به 4 لک و 17 هزار و 242 نفر می رسد که از این تعدد 97 زهار و 818 نفر به مناطق خود بازگشت کرده اند و فعلا در حال آمادگی برای کمک های زمستانی هستیم.

بلخی افزود که آمادگی ها برای کمک های زمستانی در چهار ولایت آغاز شده است و در جستجوی تهیه 7 میلیون دالر کسری بودجه کمک های زمستانی می باشیم.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
وزیرمهاجرین
کنفرانس مهاجرت
نظرات بینندگان:

>>>   همه پول ها از طریق کود 91 مصرف میود


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است