قحط الرجال نیست که همین وزیران سرکار می بودند
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۲۴    ۱۳۹۶/۸/۲۶ کد خبر: 141684 منبع: پرینت

بسیاری از آگاهان سیاسی پارلمان را برای عزل وزیران سرزنش می کنند. آنها بر این باور هستند که عزل وزیران وضعیت را از آنچه بود بدتر کرده است و بودن وزیران بهتر از نبودن شان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)،عارف رحمانی عضو مجلس نمایندگان در برنامه «گفتمان» در خصوص عزل وزیران توسط پارلمان بیان داشت: اگر صداهای مختلف از پارلمان افغانستان وجود نمی داشت، اشرف غنی به تنهایی وضعیت را بسیار به مراتب بدتر می ساخت. به این معنا که تصمیماتی اتخاذ می شد که در شأنش نبود.

وی افزود: ما اعضای پارلمان مکلف هستیم مطابق ضوابط دموکراتیک و اصل تفکیک و تهدید قوا ماموریت خود را انجام دهیم. وقتی می بینیم در کابینه افغانستان چند وزیر محترم، پول های گدایی ملت را به دلایلی که ما می فهیم، خودشان هم می فهمند و مردم هم می فهمند، از جمله دلایل فساد، اینها بودجه را به مصرف نمی رسانند. ما باید چکار کنیم؟

رحمانی گفت: به نظرم یکی از بهترین تصمیماتی که مجلس نمایندگان گرفت این بود که همین وزرا را برکنار کرد، ولی حالا اگر یک مسوولیت شناسی قانونی و اخلاقی می بود رییس جمهور باید به سرعت در ظرف پانزده روز نامزد وزرای جدید را معرفی می کرد. در افغانستان قحط الرجال نیامده که همین وزیران فقط برسر کار باشند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مجلس
وزیران
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است