آغاز چهارمین کنفرانس ملی شهری در کابل
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۸    ۱۳۹۶/۸/۲۷ کد خبر: 141729 منبع: پرینت

چهارمین کنفرانس ملی شهری به مدت سه روز در کابل آغاز شد.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، چهارمین کنفرانس ملی شهری صبح امروز شنبه 27 عقرب 96 با حضور رییس جمهور، وزیر شهرسازی و مسکن، اعضای کابینه حکومت وحدت ملی، اعضای شورای ملی و شماری دیگر از بزرگان کشور در کابل آغاز شد.

سید سعادت منصور نادری، وزیر شهرسازی و مسکن در این کنفرانس گفت: با توجه به بافت های آسیب پذیر و بافت های غیر پلانی در شهرها طرح و تطبیق برنامه های بهسازی و نوسازی بحیث یکی از عمده ترین مسوولیت های بخش شهری است و از اینرو وزارت مسکن پلان های جامعی را برای نوسازی در شهرهای چاریکار، جلال آباد، مزار، قندهار، جوزجان و تعداد دیگری از ولایت ها ترتیب داده و نیز برنامه بهسازی ساحات غیر پلانی در برخی از نواحی شهر کابل از سوی ادارات شهرداری کابل و زون پایتخت در جریان است.

بگفته نادری، پروژه های بزرگ بازسازی و مرمت آثار تاریخی و اماکن مقدس از جمله قصر تاریخی دارالامان و مسجد جامع عیدگاه و مسجد پل خشتی نیز هم اکنون تحت کار قرار دارد.

گفتنی است که آجندای چهارمین کنفرانس ملی شهری پس از رایزنی های همه جانبه با نهادهای بخش شهری و دریافت نظریات شهروندان و صاحب نظران در 7 محور، مدیریت منابع آبی، محیط زیست، زلزله و مواد ساختمانی، شهرسازی و مسکن، زیربنا و ترانسپورتیشن، اقتصاد و فرهنگ شهری، حوادث طیبعی و مدیریت بحران ترتیب گردیده است.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کنفرانس ملی شهری
نادری
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است