عمق فاجعه تا کجا عمیق است؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۰    ۱۳۹۶/۸/۲۷ کد خبر: 141730 منبع: پرینت

عبدالاحد هادف: «مقصر اصلی در حوادثی از این دست که در یک سال چندین بار تکرار شد، تنها انتحاری نیست، خود این دست اندرکاران اند که پند نمی گیرند و از یک سوراخ صد بار گزیده شدند، اما عبرت نیاموختند......»
زينب موحد: «حضرت هادف، من كاملا با اين فرموده جنابتان مخالفم.
ما و شما همه مي دانيم كه عمق فاجعه تا بي انتها عميق است، پس قضاوت تان منصفانه نيست!..»

و اما عمق فاجعه تا کجا عمیق است؟ آیا عمق فاجعه این است که ارگ و حکمتیار و مخالفان جمعیت و جبهه پیشین جهاد و مقاومت جغرافیا و حوزه مربوط جمعیت علیه آن دشمنی می کنند و درصدد تضعیف و سقوط کامل آنها هستند؟ عمق فاجعه همین است که اینها مقصر اصلی هستند و از کرزی تا غنی بر فرق اینها می کوبند؟ مگر اینها چه باید انجام دهند؟ مقدم این جمعیت و کلان های جمعیت را گل باران کنند؟ یا اینکه عمق فاجعه این است که این همه رهبر و کلان و کلان کارهای جمعیت هر کدام در هر جای و در هر زمان، ساز خود را سر داده اند و راه خود را رفته اند؟

این شورای رهبری جمعیت و اکثر جمعیتی ها ادعا می کنند که داکتر عبدالله نامزد و کاندید جمعیت اسلامی بود و از این آدرس تا اینجا رسید و بیش از نیم رای را گرفت اما نتیجه این شد که حالا دیده می شود و تمام مسوولیت به دوش او است و مقصر او است. خوب اگر چنین است: این چگونه جمعیتی است که نتوانست و نمی تواند نامزد و کاندید خود را در مسیر برنامه و استراتژی خود قرار دهد و مدیریت کند؟

این چگونه جمعیتی است که احمدضیا مسعود معاون و عضو شورای رهبری اش در انتخابات ریاست جمهوری علیه صلاح الدین ربانی رییس و رهبر جمعیت و علیه عطامحمد نور رییس اجرایی جمعیت و سایر اعضای شورای رهبری جمعیت قرار می گیرد و می رود دست اشرف غنی را بالا می کند و با صدای بلند که بلندتر از آن نمی شود، فریاد می زند که در تیم اصلاحات و همگرایی یعنی در تیم جمعیت اسلامی که کاندید آن داکتر عبدالله است، تمام دزدان و تقلبکاران جمع شده اند؟

این چگونه جمعیتی است که محمداسماعیل خان با محمدیونس قانونی و بسم الله خان اعضای شورای رهبری جمعیت در شورای حراست با استاد سیاف هستند و عطامحمد نور رییس اجرایی جمعیت با دوستم و محقق شورای نجات می سازد؟

این چگونه جمعیتی است که هر یک از رجال جمعیتی به هر راهی می روند و هر بار و هر زمانی که دل شان خواست، راه شان را تغییر می دهند و یکی بروی دیگری می زنند؟

این چگونه جمعیتی است که خود را نمی تواند تعریف کند، موقعیت خود را نمی تواند نشان دهد و تثبیت کند و صدای خود را نمی تواند واحد سازد؟

عمق فاجعه تا اینجا و در اینجا عمیق است.

اندیشمند


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جمعیت اسلامی
عطامحمد نور
نظرات بینندگان:

>>>   جمعیت ممعیت نیست یک گروپ استفاده جو فرصت طلب غاصب که صرف بخاطر امتیاز ومادیات گرد هم آمده اند
ر

>>>   آقای اندیشمند دایه دلسوزتراز مادر شده ویاکاسه داغتراز آش؟ صلاح مملکت خویش خسروان دانند. اینقدر زیاد غصه نخور که زود پیرمی شوی، جوانی ات را برای دیگران تباه مکن. گوش شنوای وجود ندارد. کاش یکبار هم که شده برای حزب اسلامی نیز اینگونه نصیحت ودلسوزی میکردی؟
باکول

>>>   كدام جميعت؟؟ إز سال هاى سال هست كه جميعت ديكر وجود ندارد و خله شده هست!!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است