غنی: تا شهروند نشویم صاحب شهر نمی شویم
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۶    ۱۳۹۶/۸/۲۷ کد خبر: 141732 منبع: پرینت

کسانیکه خانه های خود را پاک می کنند و کثافت خود را سر سرک می اندازند، شهروند نیستند.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، محمد اشرف غنی رییس جمهور کشور امروز شنبه 27 عقرب 96 در مراسم کنفرانس ملی شهری گفت: تا وقتیکه به شهروند بدل نشویم صاحب شهر نمی شویم و تا وقتیکه نظافت را جز ایمان ندانیم، نمی توانیم شهر خود را نظیف نگه داریم.

رییس جمهور گفت: هدف از ایجاد این کنفرانس ها، کمک به تحقق شهروند در شهر قابل زندگی و پایدار است. بدون ایجاد فرهنگ شهروندی، نمی توانیم خود را شهری بگوییم. کسانیکه خانه های خود را پاک می کنند و کثافت خود را سر سرک می اندازند و می گویند که مسوولیت نظافت سرک با دولت است اینها شهروند نیستند و روحیه همبستگی ندارند.

داکتر غنی همچنین درخصوص مساله آب پایتخت نیز اظهار کرد: بدترین میراثی که به ما رسیده است عدم مدیریت فکری سر آب شهرها است؛ تنها قلعه نو نیست که بحران آب دارد بلکه کابل بحران بنیادی آب دارد؛ در طول سه سال مطالعات قابل ملاحظه برای مدیریت آب انجام شده است و بزودی آغاز ساخت بند را در کابل شاهد خواهیم بود بطوری که در دریای کابل همه ساله آب جریان داشته باشد.

وی افزود: کابل با تمام اهمیت یگانه شهری نیست که باید مورد توجه باشد و توازن شهری باید متوزان باشد و نه تنها در شهرهای بزرگ که در شهرهای کوچک و متوسط نیز باید شبکه های شهری ایجاد شود.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کنفرانس ملی شهری
غنی
نظرات بینندگان:

>>>   اول اینکه شهروندی ارتباط به شهر و ده ندارد همه مردم افغانستان شهروندان افغانستان هستند.
دوم اینکه دولت ها با ارایه خدمات و سمت دهی مناسب رفاء همگانی را ایجاد میکنند
وقتی 20 کیلمتر دور تر از شهر کابل خدمات عمومی و رعاهی قریب صفر است کوچ جمعی ده به شهر به وجود می آید و تولید بحران میکند
اکر به لوکر وردک میدان پروان به اندازه نصف کابل توجه صورت میگرفت پنجاه فیصد نفوس کابل کمتر میبود و اگر 6 تا ده ولایت حلقه دوم هم انکشاف میکرد در شهر کابل مشکل نمیداشتیم
غنی هرکاره است اما به آن معنی که ما دانیم

>>>   تا شهروند نشویم صاحب شهر نمی شویم هیچ معنی علمی و ادبی
در مور صاحب شهر
ندار

>>>   این سخن اشرف غنی را باید با آب طلا نوشت و در موزیم ان را نگهداری نمود!!! برای اینکه معنای آن را هیچ کسی نمی فهمد شاید در آینده کسی پیدا شود که آن را معنا کند!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است