آمریکا نباید بدون اجازه، عملی در افغانستان انجام دهد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۱    ۱۳۹۶/۸/۲۹ کد خبر: 141810 منبع: پرینت

هیچ همسایه ای از افغانستان نباید احساس کند که در معرض تهدید آمریکا قرار دارد. آمریکا و همکاران بین المللی ما باید دقت کنند که به این حساسیت دامن نزنند.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، داکتر رنگین دادفر سپنتا وزیرخارجه پیشین در برنامه «اوج» در مورد شرایط همکاری افغانستان با کشورهای غربی می گوید: یک زمانی افغانستان به شدت به میدان جنگ ابرقدرت ها تبدیل شده بود. حالا ما نباید اجازه دهیم که یک بار دیگر افغانستان به میدان جنگ سرد ابرقدرت ها تبدیل شود. باید تلاش کنیم که تا حدود زیادی حوزه نفوذ ابرقدرت ها به افغانستان کاهش یابد. من تشویش زیادی از این موضوع دارم.

وی در خصوص هراس کشورهای همسایه از استراتژی آمریکا در افغانستان می گوید: هیچ همسایه ای از افغانستان نباید احساس کند که در معرض تهدید قرار دارد. آمریکا و همکاران بین المللی ما باید دقت کنند که به این حساسیت دامن نزنند. ما هم با آمریکا و کشورهای غربی اگر همکاری داریم باید استراتژیک باشد اما از دید یک دولت مستقل. آنها هم باید به تعهدات خود عمل کنند و صرف با اجازه و در شرایطی که افغانستان بپذیرد در افغانستان عملی را انجام دهند. در غیر این صورت همکاری استراتژیک در این حالتی که ما هستیم باید پایان یابد.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سپنتا
آمریکا
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است