مخالفان کلمه افغان انتحاری می شوند (سند)
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۱    ۱۳۹۶/۸/۲۹ کد خبر: 141818 منبع: پرینت

مل پاسوال شاه رسول معاون و سرپرست ریاست امنیتی شورای ملی طی مکتوب به وکلایی که به کلمه "افغانیت" و "اسلامیت" کارت سرخ بلند کرده بودند اطلاع داده است که مورد حمله تهاجمی 12 فرد انتحاری طبق اطلاعات قرار خواهند گرفت.
(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


شورای ملی ولسی جرگه مجلس نمایندگان افغانیت اسلامیت

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مجلس نمایندگان
افغانیت
نظرات بینندگان:

>>>   این سریال همان چوپان دروغگوری است که به جهت برائت نامشروع خود ظور متحدالمال مکاتب از ذهن خود بدون داشتن اطلاع واقعی تحریر وارسال میکنند، برای تمام ادارات وسکتور خصوصی ووکلا مکتوب مب فرستند که شما درخطر هستید!!!
اگر واقعا کشف واطاع واقعی دارند تاریخ ساعت نوع حادثه را چرا نمیگویند؟
مانند همان چوپان دروغگوی ستال تمام از خطر اطلاع میدهند تا اگر تصادفا واقعه شد بگویند ما اطلاع داده بودیم !!! ودیگرذ اینکه بنام همین کشف ها وراپورهای دروغین مصرف صد ها هزار دالر را مجرا میکنند که گویا این راپور را ما خریداری کردیم
ر

>>>   این هم درست نیست که بگوئیم پاشیست تر از وردک کسی نیست چون پنشیری هم عین عمل رادارد

>>>   این صحنه سازی را ریاست امنیت ملی کرده تا وهم وترس در بین وکلای پارالمان ایجاد کند که به همین اساس ترس وحشت بود که مجلس سنا همه شان فرمان تقنینی قومگرایی غنی احمدزی ریس جمهور را تایید کردند و دلیل دیگری تایید فرمان تقنینی در مجلس سنا اتصابی بودن انها از جانب ریس جمهور و همسویی ریس سنا با ارگ ریاست جمهوری و پشت پا زدن اکثریت مردم بخاطر منفعت جویی های خودش بوده .

>>>   همانگونه من هفت کلمه شریفه
1- به نام پروردگار
2- کلمه پروردگاريگانگى اش و فرستاده اش محمد (ص) :
3- کلمه شهادت:
4- کلمه لياقت پرستشى
5- کلمه يگانگى پروردگار:
6- کلمه سزاورى عبادت :
لايق عبادت آفريدگارم
7 کلمه مسووليت گيرى عفو گناهگارى م

را دوست مى دارم به همان اندازه از لقب افغان نفرت دارم. اين نام شايسته شهروندان هندوکوهان نيست بويژه براى قوم شريف پشتون"!

معنى "افغان" چيست?
فغ عربى گرفته شده : فغ (مفرد) و فغان (جمع دو مفرد) افغان (جمع ) معنى ناله و دوناله و ناله ها

>>>   اوغان یا افغان یعنی پشتون و پشتون یعنی اوغان، و ما همه شکر اوغان نیستیم۰
اوغانها یا پشتونها به مساوات برابری و احترام ارزش های متقابل دیگر اقوام باور ندارند. بهترین کاری که آنها میکنند اینست که بزور ویا به رضا یکسان سازی میکنند و اسمش را هم گذاشته اند وحدت ملی. هویت دیگران را هذف میکنند و همه را به جبر افغان نامگذاری میکنند و این یکسان سازی جبری را وحدت ملی تلقی میکنند.

>>>   ناله و افغان میدارم زجور روزگار
در رسید فصل خزانم نا بدیده من بهار
چون کنی افغان و ناله چون به پیری در رسی
فصل عمر آمد به سر با با بهار یا بی بهار
ای ز افغان تو امشب تا به صبح خوابم نه برد
کم نما بهر خدا تو ناله اندر شام تار

>>>   ای جاهلان مردم در کجا رسید وشما هنوز هم در جهالت وضلالت غرق هستید اگر در تذکره ما مسلمان نوشته باشد یا افغان ایا میشود که مارا از عذاب خدا نجات بدهد هرگزنی بکله یگانه راه نجات از عذاب خداوند همانا تقوا پرهیزگاری میباشد بیائید دیگر جهالت وضلالت را کنار بگذاریم ودست وحدت وبرادری باهم بدهیم وبه ریسمان خدا چنگ بزنیم ومعیار برتری وتفوق طلبی را تقوا قراردهیم تا باشد که هم در دنیا وهم در اخرت کامیاب وسرفراز باشیم در غیر ان درج کلمه افغان واسلام در تذکره تا زمانی که ما تعصب وحسادت در برابر یکدیگر داشته باشیم یک چیز پوچ وبی معنی خواهد بود به امید روزی که همه مسلمان وانسان واقعی شویم

>>>   دوست محترم معنی کلمه افغان عبارت از
ا--ف--غ--ا--ن.
الف حرف اول انسان .
ف - فهمیده.
غ--غلام .
ن- نمیشود.
اگر جمله را تحریر شود
انسان فهمیده غلام اجنبی نمیشود

>>>   مخالفان کلیمه افغان اول باید محکمه و روی سیاه شوند بعد پلیگون های پلچرخی برده شوند.
زلمی

>>>   هههههه
ای قوم علام انگلیس وامریکا
خدایی وجود دارد من تو و تمام هستی را خلق کرده

>>>   توطیه داخل است طالب نمیکند.

>>>   شکر که افغانیم
ما همه قهرمانیم
این همه نشان دهنده زور افغان است که شبکه ماتم دورزدایی حاکمیت افغان را براه انداخته و ګریبانش به اشک تر است! انکه تاجکستان را باخته حال تاجکستان را از ما می خواهد!

>>>   زلمی جان !
با مادر و خواهر و خانم تان اگر یکجا باهم باشند همچو مجازات را بدل و جان قبول دارند درغیر آن خودت وهمفکرانت به طرف خط دیورند نزد اقوام خود و وطن تان رانده شوید .

>>>   فقط همان یک طبقه و همان یک گروه بیفرهنگ است که باعث تمام پسمانی، بد بختی، بد نامی، و تمام کشمکش ها در کشور ما شده اند و باعث درد سر برای همه متباقی شده اند۰
مانع سرشماری همین ها میشوند، انتخابات را همین ها گوسفندی ساختند، تقلب همین ها میکنند، انتحار همین ها میکنند، انفجار همین ها میکنند، زورگوئی همین ها میکنند، نوکری پاکستان را همین ها میکنند، دو دشنام و فحاشی همین ها میکنند۰
آمادگی های لازم جهت تجزیه کشور باید گرفته شود۰ پشتونها از طالب تکنوکرات خلقی اوغان ملتی تا گلبدینی باهم فرق ندارند۰ غیراوغان متحد شوید و حساب تانرا از این جنگ و وحشت دائمی پشتونها جدا کنید

>>>   شما اوغان استید آقای اوغان .
امید که ناراحت نشود که چرا واژه افغان را اوغان نوشتم .
واژه افغان واژه فارسی است که در فارسی معنی ناله و فریاد را میدهد .
اوغان نام یک قوم است که عرب ها و پشتون ها اوغان ، هندوستانی ها پتان و مردمان پشاور پشتون میگویند .
نام اوغان تجلی هویت قومی ، زبانی و فرهنگی قوم خاص همانا پشتون ها یا اوغان ها است .
فارسی زبانان این نام را صفت افغان دادند که دلایلش در کتیبه های تاریخی بازتاب یافته است .
تاجیکان مردمان بومی این سرزمین هیچگاهی افغان نبوده و نیستند آنان تاجیکان استند و زبان ایشان فارسی .
دوم ، کوشش نکنید از بعد سیاسی یک قوم یا ملت را چه تاجیکان باشد ،ایرانی ها باشد ، پاکستانی ها باشد یا روس ها باشد یا آمریکایی ها هتک حرمت کنید .
همچنان همتباران من که تاجیک استند نباید هتک حرمت قوم پشتون را کنند .
نقد شوونیست ها و فاشیست های پشتونتبار که از دو صده بدینسو کشور مان را از رشد فرهنگ تمدنی باز داشته اند حتمی است ، حتی یک هموطن اوغان پشتونتبار عدالتخواه هم باید چنین کند .
من کارگیری واژه افغان را بر قوم شریف پشتونتباران نادرست و نامناسب می پندارم چونکه معنی زشت در فارسی دارد .
بهتر است که اوغان گفت و اوغان نوشت تا از مفهوم زشت افغان ، قوم شریف پشتون را دور نگهداشت

>>>   اوغان یا افغان یعنی پشتون و پشتون یعنی اوغان، و ما همه شکر اوغان نیستیم۰
اوغانها یا پشتونها به مساوات برابری و احترام ارزش های متقابل دیگر اقوام باور ندارند. بهترین کاری که آنها میکنند اینست که بزور ویا به رضا یکسان سازی میکنند و اسمش را هم گذاشته اند وحدت ملی. هویت دیگران را هذف میکنند و همه را به جبر افغان نامگذاری میکنند و این یکسان سازی جبری را وحدت ملی تلقی میکنند.

>>>   افغان یعنی افغانستانی نه پشتون تمام اقوام افغانستان افغان هستند تمام اقوام تاجیکستان تاجیک هستند تمام اقوام ازبکستان ازبک هستند تمام اقوام ایران ایرانی هستند تمام اقوام هندوستان هندی هستند تمام اقوام چین چینی هستند تمام اقوام پاکستان پاکستانی هستند پس به این نتیجه میرسیم تمام اقوام افغانستان افغان هستند ما افغانها بسیار جاهل و نادان هستیم عامل تمام خشونت ها نامنی تباهی و بربادی خود هستیم بس کنید یکم چشمانتان را باز کندید به اطراف خود بنگرید.
سلیمان صالحی از ولایت سمنگان

>>>   پشتون ها همیشه زورگویی نموده و تهدید میکنند.

>>>   تغیر نام افغانستان ، اولین گام درراه ازبین بردن تعصبات قومی وقبیلوی است. زیرا این نام، علاوه بر اینکه درزبان انگلیسی به سگ شکاری ، اطلاق شده است، از نظر تاریخی متاسفانه یکی ازسه نامهای یک قوم واحد است، یعنی ، افغان؛ پتان، پشتون یا پختون، هرسه این نامها به یک قوم خاص اطلاق میگردد. بقیهء ملیتهای این کشور هرگز نه افغان استند ونه هم با افغان کدام پیوند تاریخی وفرهنگی ویا نژادی دارند.
افغانها مطابق تیوری پدر ژورنالیزم اوغانی، محمود خان طرزی، زبان قومی خودشان را دارند، که زبان اوغانی یا پشتو می باشد.
ازنظر تباری،افغانها یا پشتونها تعدادی ازقبایل هندی الاصل ملتانی بوده که سرزمینهای آبایی شان اطراف کوه سلیمان، خیبر پشتخوا و وپشین وژوب می باشد و این مناطق درتاریخ بنام افغانلند یاد شده است و دریاد داشتهای تاریخی بعضی ازنویسنده گان انگلیسی منجمله ( الفنستون) مولف کتاب افغانان نمایندهء انگلیس در دربار شاه شجاع نامهای تمام مناطق افغان نشین با تفصیل آن ذکر گردیده است.
درقرن بیست ویک برای ازبین تعصبات قومی وقبیلوی، یگانه راه حل در افغانستان کنونی، تغیر نام قومی افغانستان است که اساس تعصب های قومی پنداشته میشود.
kabul

>>>   امروز در زیر نام واژه افغان Afghane در صفحه ویکیپدیا برخوردم ،تعریف های زیر از هویت ملی خود خواندم که، از هیچکدام آن نمیباشم.
من این جا نمی خواهم مباحثاتی نژادی و نژادپرستانه را دامن بزنم، چون از آن چیزی که نفرت دارم نژاد پرستی میباشد. اما این یک تذکری به آنهایی میباشد که امروز حتماً میخواهند واژه را بنام افغان در شناسنامه های ما درج نمایند.
سه چیز اینجا ذکر شده است
1- افغان اسم نژاد سگی میباشد که در کشور های آسیایی میانه زندگی میکند و چیزی جالب که اینجا خواندم که،اسم این سک از طرف انگلیس ها به حیث نژاد ثبت شده است.
2- قبایلی پشتون که در کشور های افغانستان و پاکستان زندگی می کنند.
3- یک نوع چرس (حشیش) که در افغانستان تولید میشود.
حالا من نه سگ تازی هستم که انگلیس ها اسم او را افغان نامیده اند، نه جز قبایل پشتون و نه چرس هم در زندگی خود کشیده ام چی برسد که اسمم چرس نامیده شود.
این جا از مسولین که حتماً اسم افغان را در شناسنامه من ثبت می کنند، خواهش داریم که تعریف های را که با من هیچ رابطه‌ای ندارند از ویکیپیدیا حذف کنند. تا فردا اگر من جایی خود را به اسم افغان معرفی دارم با چیزی های که در بالا ذکر شد عوضی گرفته نشوم.

>>>   این ....شرور و بیفرهنگ مانع تمام امکانات پیشرفت کشور شده اند۰ با لجاجت مانع سرشماری عمومی میشوند، قانون ثبت احوال را مانع میشوند، توزیع شناس نامه های الکترونیکی را مانع میشوند، خلاصه هرچه که بنفع ارتقاع عمومی کشور باشد ولی به مزاج و دروغ های قبیله سازگار نباشد مانع آن میشوند۰


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است