خداحافظی جنرال دوستم با اردوغان (عکس)
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۵    ۱۳۹۶/۸/۲۹ کد خبر: 141820 منبع: پرینت

تصویری از اردوغان رییس جمهور ترکیه با جنرال دوستم معاون اول ریاست جمهوری افغانستان در کنار هم که در رسانه ها منتشر شد، نشان از بازگشت دوستم به افغانستان دارد.

اردوغان و حکومت اسلامگرای حزب عدالت و توسعه به رهبری او برای بازگشت جنرال دوستم به کابل و ابقایش در کرسی معاونیت اول ریاست جمهوری بگونه آشکار و ناآشکار تلاش گسترده و مداوم انجام دادند. حتی سخنران هیات پارلمانی ترکیه در 63 مین مجلس پارلمانی ناتو منعقده شهر بخارست پایتخت رومانیا از 6 تا 9 اکتبر 2017، بگونه علنی خواستار برگشت جنرال دوستم به کابل و حتی ایفای نقش باتور دوستم پسر وی در سیاست افغانستان شد. مطالبه ای که با واکنش شدید خالد پشتون عضو هیات پارلمانی افغانستان در این نشست روبرو شد.

تصویر اردوغان_دوستم که گفته می شود ملاقاتی برای خداحافظی و ابراز سپاسگزاری از سوی جنرال دوستم است حکایت از بازگشت دوستم به کابل دارد. سخنگوی ارگ ریاست جمهوری نیز در روزهای قبل سلامتی جنرال را مژده داد و از بازگشت او سخن گفت. سخنگوی دوستم در کابل نیز از موافقت امریکا و ناتو به بازگشت وی خبر داد.

آیا بازگشت دوستم به کرسی دولتی اش در معاونیت اول ریاست جمهوری، جان تازه ای به ایتلاف نجات خواهد بخشید و این ایتلاف که پس از اعلاک موجودیت اش در حال ناپدید شدن بود، دوباره کارش را در داخل آغاز خواهد کرد و یا اینکه بازگشت دوستم، بهای برچیدن کامل این ایتلاف است؟


جنرال دوستم اردوغان ترکیه



اندیشمند

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جنرال دوستم
اردوغان
نظرات بینندگان:

>>>   دوستم برای اردوغان:
اگر غ کدام دام برایم نشانده بود به فگر مه باشی ، گرچه از غ نمیترسم اما همو لنگ خیلی خطرناکه !
اینه نمبر تلفون مه اگه مشکلی بود فورا زنگ بزن ، وبه ایشچی بگو اگر به دستم افتادی اینبار خودم .....

>>>   وقتیکه در افغانستان بود چه کرده که دوباره بیاد فرقی به حال مردم نمی کند

>>>   آمدن دوستم تمام معاداات ارگ را برهم مبزند و بخصوص بعد از فوت غنی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است