لغو قرارداد تسلیحاتی میان هند و اسراییل
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۵    ۱۳۹۶/۸/۳۰ کد خبر: 141869 منبع: پرینت

وزارت دفاع هند اعلام کرد قرارداد 500 میلیون دالری خرید موشک‌های هدایت شونده این کشور از اسراییل لغو می‌شود.

وزارت دفاع هند ضمن لغو قرارداد 500 میلیون دالری خرید موشک‌های هدایت شونده ضد تانک (ATGM)، از سازمان تحقیقات و توسعه صنایع دفاع این کشور خواست دانش طراحی و ساخت این نوع از موشک‌ها را بومی کند.

قرار بود قرارداد نهایی تسلیحاتی میان هند و اسراییل برای خرید موشک‌های ضد تانک اسپایک، پس از به نتیجه رسیدن مذاکرات بر سر قیمت، امضا شود. این مذاکرات میان وزارت دفاع هند و شرکت سامانه‌های پیشرفته رافائل اسراییل در جریان بود.

برخی منابع نزدیک به وزارت دفاع هند علت لغو این قرارداد را مغایرت طرح خرید موشک از اسراییل با برنامه تولید داخلی موشک در هند اعلام کردند. سازمان تحقیق و توسعه صنایع دفاعی هند مسئول تحقیق و پژوهش درباره توسعه موشکی این کشور است.

یک مقام آگاه که نامش فاش نشده است اعلام کرد: سازمان تحقیق و توسعه صنایع دفاعی هند موفق به تولید 2 موشک هدایت شونده ضد تانک با نام‌های «ناگ» و «آنامیکا» شده است. این سازمان قادر است نسل سوم این نوع موشک را نیز در داخل کشور طراحی و تولید کند. شاید این طرح 3 یا 4 سال آینده به بهره برداری برسد؛ اما امری دست نیافتنی در هند نیست.

هند رقابت تسلیحاتی شدیدی با پاکستان دارد و همواره بر تجهیز و به روز رسانی ناوگان موشکی خود تاکید داشته است. اما این به آن معنا نیست که هند تمایلی به خرید موشک از دیگر کشور‌ها داشته باشد؛ بطوری که پیش از این نیز پیشنهاد خرید موشک‌های ضد تانک «جاولین»، ساخت شرکت لاکهید مارتین آمریکا، را نپذیرفته بود.

موشک‌های ضد تانک اسپایک، نسل سوم از این نوع موشک‌های هدایت شونده هستند که با قابلیت عملیاتی بالا در فاصله 2.5 کیلومتری با هدف، قابل استفاده هستند. این موشک در عملیات روز و شب کاربرد دارد.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
هند
اسراییل
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است