دانشگاه کابل سلاخ‌خانه است
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۹    ۱۳۹۶/۸/۳۰ کد خبر: 141877 منبع: پرینت

دانشگاه كابل بيشتر از يك دانشگاه به كندك نظامي مي ماند.

زهرا دانشجوی وترنری دانشگاه کابل در خوابگاه خودکشی کرد. مقصر اولی و آخری این قتل سیستم درسی ناکارآمد و استادان دانشگاه است.

سیستم درسی ظالم دیگر چند زهرای دیگر را خواهد کشت؟ زهراهای زیادی در درون خودشان مرده‌اند، دانشگاه‌های ما استعدادهای زیادی را کشته است. دانشگاه کابل بیشتر از یک دانشگاه به کندک نظامی می‌ماند، اگر باور ندارید بروید ببینید که دم در دانشگاه به بهانه تامین امینت مامورین امنیتی با دانشجویان چگونه برخورد می‌کنند. اصلا دروازه دانشگاه چرا به روی قشر درس‌خوانده و فرهنگی غیر دانشجو بسته باشد؟‌ چرا کریکولم درسی دانشگاه مطابق بازار کار نیست؟‌

وزیر تحصیلات عالی همین چند روز پیش خودش اعتراف کرد که دلیل اصلی بیکاری جوانان تحصیل‌کرده خود دانشگاه‌ها است. برای اینکه کریکولم درسی دانشگاه برابر با بازار کار نیست. چرا یک دانشجو بخاطر پایان‌نامه‌اش مجبور شود خودش را بکشد؟ درحالیکه خود استادان دانشگاه توانایی نوشتن درست یک صفحه را ندارند؟

زهرا وترنری می‌خواند، او بخاطر رد شدن پایان‌نامه‌اش خودکشی کرده است، چند استاد دانشکده وترنری دانشگاه کابل می‌تواند درست بنویسد؟ چپترهای استادان زهرا را مرور کنید و خودتان به آنها نمره بدهید. اینکه زهرا نتوانسته پایان‌نامه‌اش را بنویسد تقصیر سیستم درسی است. دانشگاه‌های ما برای ما نوشتن را نمی‌آموزد. دانشگاه سلاخ‌خانه انگیزه و استعدادها است، دانشگاه را نجات بدهید.

مظهر


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
دانشگاه
خودکشی
نظرات بینندگان:

>>>   بلی همین تور است رهنمای قوم گرایانه در تمام سطوح پوهنتون کابل بی داد می کند، شما بروید پوهنخی اقتثاد را که به سهمیه تقیم شده ، استادان به واسطه و زور شامل کادر شده اند، خود همین رئس پوهنتون در روز بنا سازی به اصطلاح مینار نجات از مردم شمالی در جمن حضوری دیده شده به این اششخاص چرا فرصت های ماجراجوی و تفرقه اندازی داده می شود، در عقب تممام این نوع اعمال دستانی نا مرئی وجود دارد که همیشه این ها را تطمیع می نمایند. بعضی از کشور های خارجی درنی کار دست دارند و یک تعداد جواسییس و مزد وران خود را همیشه همایت می نمایند، و استادان تولید می نمایند و برای جوانان لایق توطیه ساخته می شود و حتی در طول سالهای تحصیلی برای آنها دوسیه های پنهانی ساخته می شود. ای فرهنگ از ابتدای تاسیس پوهنتون به اشکال مختلف آن جریان داشته است، کسانی را می شناسم که حتی در زمان طالبان هم شدیداً حمایت شده و در حالیکه لیاقت استادی را نداشته اند ولی به تبار خاصی متعلق بوده اند، شامل کدرپوهنتون شده اند و از امتیازات آن بهره برده و به سایرین چشم طمع دوخته اند و حتی به مناسبات جنسی فرا خوانده شده اند شاید این استاد خائین نیز چنین تقاضای کرده باشد ورنه یک دختر جوان چکونه می تواند این چنین خودش را حلق آویز نماید.
آگاه
فارغ التحصیل
سال 1363

>>>   اگر اقتثاد ،را اقتصاد می نوشتی امکان داشت که نه فارغ التحصیل دانشگاه بلکه مستحق دپلوم فارغ دوره الثانوی یعنی صنف 12 محسوب میشدی.

>>>   نظر دهنده اول.
اقای دانشجو یا هرچیز دیگر!!!!
اقتصاد نه( اقتثاد )!!!!!!؟؟؟؟؟

>>>   دانشگاه کابل دانشگاه نیست بلکه ... خانه استادانی است که چپترهای چهل سال پیش را در دست دارند وازروی آن به شاگردان درس که نه، بلکه شاگردان رافریب ودرحق عمرآنها خیانت میکنند، تبعیض دردانشگاه کابل بیداد میکند، یاید یک کادر علمی از دانشگاه معتبر جهان درکابل بیایند وبرای استخدام استاد عادلانه وبدوراز قومگرایی آزمون بگیرد، هرکه لیاقت داشت وارد جرگه استادی شود، هرکه مردود شد پی کارش برود، ولواینکه تمام قبول شدگان ازیک قوم باشد. وقتی دانشگاه مرکز فرهنگی کشور مرکزتبعیض باشد، چه امیدی به ترقی وپیشرفت کشور داشته باشیم؟
باکول

>>>   اګر در دایکندی ویا بامیان ویا شمالی زنانی دختری را تولد کنند ویاهم در ین ولایات برف ببارد زلزله شود دشنام به قوم خاص تحویل داده میشود او برادر عزیز بګذار تحقیق شود که این دختر چه تکلیف داشت شاید هم روابط عاشقانه ویا هم تکالیف روانی داشته باشد اګاه محترم تهمت به یک قوم درد تان را دوا نه میکنند زهرا جان هم هموطن ما است ولی تهمت زده به دیګران قبل از وقت کاری عاقلانه نه بوده
ګیلانی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است