بهتر است با شجاعت بیشتری با آمریکایی ها حرف بزنیم
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۰۶    ۱۳۹۶/۸/۳۰ کد خبر: 141902 منبع: پرینت

داکتر عبدالله در سفرش به آمریکا گفته است که پاکستان نقش اساسی را می تواند در زمینه صلح و ثبات افغانستان بازی کند.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، داکتر لطیف نظری استاد دانشگاه در برنامه «آخرخط» در مورد اینکه این سفر چطور به نفع افغانستان باشد بیان داشت: یکی از مشکلات امنیتی افغانستان در حال حاضر این است که مردم آن اعتماد کافی و لازم را به حکومت افغانستان ندارند و نظر سنجی ها هم همین را نشان می دهد. بنابراین به هر میزانی که منافع ملی افغانستان مورد نظر قرار بگیرد و قدرت هایی که در افغانستان با داعیه مبارزه با تروریزم و کمک به مردم افغانستان و نجات افغانستان از سلطه و شر تروریزم به افغانستان آمده و حضور پیدا کرده اند، اینها به هر میزانی که نقش مستقلانه ای را برای حکومت افغانستان در نظر بگیرند برای کشور ما بهتر است.

وی افزود: این به نوع دیپلماسی و کنش سیاسی نخبگان سیاسی و کنشگران سیاسی افغانستان هم برمی گردد که این موضوع را بخواهند و بر آن پافشاری نمایند.

این استاد دانشگاه ادامه داد: توان لابی گری برای دولت افغانستان فراهم است. چون اگر سکوت می کند اعتبار، پرستیژ و اتوریته آمریکا در سطح نظام بین الملل مخدوش می شود و آمریکایی ها هم از نظر اقتصادی و هم از نظر هژمونی با یک چالش جوهری و ساختاری روبرو می شوند. بنابر این بسیار خوب است ما بتوانیم با شجاعت بیشتر با آمریکایی ها حرف بزنیم.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
افغانستان
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است