آمار غیر واقعی آمریکا از تعداد قربانیان توفان ماریا
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۶    ۱۳۹۶/۹/۱ کد خبر: 141925 منبع: پرینت

شبکه سی‌ان‌ان اعلام کرد آمار رسمی فعلی از تعداد قربانیان توفان ماریا 55 نفر گزارش شده است، اما این شبکه دریافته که رقم اصلی حدود 500 نفر است.

شبکه سی ان ان اعلام کرد تحقیقات این شبکه نشان می دهد آمار قربانیان توفان ماریا در پورتوریکو بسیار بیشتر از آماری است که به صورت رسمی در آمریکا رسانه ای شده و آمار رسمی جان باختگان 55 نفر اما آمار غیر رسمی 500 نفر اعلام شده است.

شبکه سی ان ان اعلام کرد آمار رسمی فعلی از تعداد قربانیان این توفان که حدود 2 ماه پیش جزیره پورتوریکو را درنوردید 55 نفر است اما این شبکه دریافته است که رقم اصلی حدود 500 نفر است.

لیلا سانتیاگو، خبرنگار سی ان ان در گزارشی از سن خوان، مرکز پورتوریکو، گفت کارشناسان می گویند آمار قربانیان از این جهت اهمیت دارد که اگر ما اطلاعات دقیقی درباره چگونگی کشته شدن مردم و محل یا علت کشته شدن آنها نداشته باشیم، فرصت ها را برای محافظت از مردم در حوادث آینده از دست می دهیم. این یکی از دلایلی بود که ما بر اساس آن تصمیم گرفتیم آمار دقیق قربانیان توفان را به دست آوریم. چیزی که ما متوجه شدیم این است که به علل متعدد می توان آمار رسمی تلفات توفان پورتوریکو را زیر سوال برد.

رکسانا دختر خوزه پپه سانچز که قبل از توفان دچار حمله قلبی شد و به سبب نرسیدن آمبولانس جان خود را از دست داد معتقد است اگر توفان ماریا از پورتوریکو رد نمی شد پدر وی زنده می ماند.

او می گوید در زمان توفان نگرانی و اضطراب ناشی از وقوع توفان موجب حمله قلبی پدرش شد. او ماه فوریه نیز دچار حمله قلبی شده بود اما به گفته اعضای خانواده، حالش خوب شده بود.

درست چند دقیقه قبل از رسیدن توفان ماریا به پورتوریکو، پدرش دچار مشکل تنفسی شد. وقتی هم برادر وی با اورژانس برای کمک تماس گرفت آنها به او گفتند امکان امداد در بخش داخلی جزیره وجود ندارد. خانواده سانچز می گویند هیچ کس از مقامات دولتی نزد آنها نیامد تا درباره علت مرگ پدر خانواده پرس و جو کند. ماه سپتامبر گذشته آمار مرگ و میر در پورتوریکو در مقایسه با سپتامبر گذشته 472 نفر افزایش یافت. دولت آمریکا آمار تلفات توفان را 55 نفر اعلام کرد.

هکتور پسکویرا، دبیرکل سازمان ایمنی عمومی پورتوریکو که مسوول شمارش آمار تلفات بود گفت: «بر اساس اطلاعاتی که ما به دست آورده ایم این آمار صحیح است.»

کارمن یولین کروز شهردار سن خوان نیز گفت : «به نظر می رسد که به هر دلیلی، آمار تلفات بسیار بالاتر از چیزی است که گزارش شد.»

سیاستمداران و برخی شبکه ها مانند سی ان ان پرسش هایی را درباره صحت این آمار مطرح کرده اند. به همین دلیل، ما تصمیم گرفتیم خودمان آمار تلفات را به دست آوریم.

شبکه سی ان ان کوشید با 279 خانه که مراسم تشییع جنازه برگزار کرده بودند تماس بگیرد. ما فقط توانستیم با نیمی از آنها تماس بگیریم. از آنها پرسیدم مرگ و میر بستگان آنها چقدر با توفان ماریا مرتبط بوده است. بر خلاف آمار رسمی، اظهارات آنها نشان می داد 499 بر اثر مسایل مرتبط با توفان جان خود را از دست داده اند. این 9 برابر رقمی است که دولت اعلام کرده است.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امریکا
توفان ماریا
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است