پیوستن 36 نفر از اسپانیا به داعش در یک سال اخیر
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۱    ۱۳۹۶/۹/۱ کد خبر: 141942 منبع: پرینت

طبق گزارش های دولت اسپانیا، 36 نفر از این کشور در یک سال اخیر به صفوف داعش در عراق و سوریه پیوسته اند ند تا که شمار اعضای داعشی اسپانیا افزایش یابد .

روزنامه ال پاییس با اعلام این خبر افزود: به نظر می رسد شکست های نظامی داعش در عراق و سوریه به کاهش ظرفیت جذب نیروی این گروه تروریستی نینجامیده است.

بر اساس اطلاعاتی که وزارت کشور اسپانیا در اختیار دارد، مجموعا 186 تبعه این کشور تا نوامبر 2016 (عقرب 1395) در صفوف داعش در عراق و سوریه می جنگیده اند و ظرف مدت یک سال، 36 نفر دیگر به آنها افزوده شده تا تعداد اتباع اسپانیایی حاضر در صفوف داعش تا نوامبر سال جاری به 222 نفر برسد.

بر این اساس، از این میزان 199 نفر مرد و 23 نفر دیگر نیز زن هستند.
البته به رغم اینکه از این افراد تحت عنوان 'جهادی های اسپانیایی 'نام برده شده است، آمار مذکور هم شامل اسپانیایی ها و هم اتباع دیگر کشورهایی چون مراکش می شود که در اسپانیا اقامت دارند.

** داعشی های بازگشته به اروپا، نگرانی عمده کارشناسان ضد ترور
این گزارش از سوی دیگر ادامه می‌ دهد که از این افراد 34 نفر به اسپانیا بازگشه اند که 13 نفر از آنها زندانی هستند و 21 نفر دیگر آزاد هستند که 14 نفر آنها در اسپانیا اقامت دارند و اکثرشان را زنان و کودکان تشکیل می‌ دهند.

شواهدی نیز در دست است که 47 نفر از افراطی هایی هم که از اسپانیا به عراق و سوریه رفته ا‌ند، کشته شده اند که اکثر آنها در حمله های انتحاری بوده است.

بازگشته ها یکی‌ از اصلیترین نگرانی‌ های کارشناسان ضد ترور اروپا هستند و این منابع پیش بینی‌ می‌ کنند که پس از شکست داعش در سوریه و عراق، شمار این افراد در تمام اروپا بطور قابل توجهی‌ افزایش خواهد یافت.

منابع مذکور در مورد این افراد اشاره می‌ کنند که از یک طرف در استفاده از سلاح ها و مواد منفجره تجربه دارند و از سوی دیگر آنها به عنوان قهرمان (از نظر افراطی ها) دیده می‌ شوند موردی که آنها را به یک ابزار قدرتمند برای تندروکردن سایر افراد تبدیل می‌ کند.

این منابع همچنین در مورد تروریست های ناامید که نتوانسته اند به سرزمین های تحت کنترل داعش برسند، هشدار می‌ دهد زیرا این افراد از سر ناامیدی تلاش خواهند کرد در محل اقامتشان مرتکب حمله های تروریستی شوند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اسپانیا
داعش
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است