با تجارت سیاه برای مردم وحشت نیاورید
افشاگری ها باید در آن زمان صورت می گرفت و باعث تداوی زخم می شد اما حالا بسیار دیر از وقت است و مطرح شدن این حوادث از آدرس سیاسیون بعد از زمان مناسب برای مردم خوشایند و مطلوب نیست 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۰۵    ۱۳۹۶/۹/۱ کد خبر: 141966 منبع: پرینت

آدرس های سیاسی پیام های واضح و روشن را برای حل موضوع انتخابات با آدرس های مشخص آن مطرح کنند و با مسوولین درجه اول مربوطه کار کنند و نگذارند باز در شرایط گذشته قرار بگیریم چراکه افشاگریهای بعد از وقت برای مردم خوشایند و مطلوب نیست.

کمتر از 8 ماه مانده به انتخابات پارلمانی و شوارهای ولسوالی ها، رحمت الله نبیل، رییس پیشین امنیت ملی کشور از چگونگی تقلب در انتخابات گذشته ریاست جمهوری پرده بر داشت و به دشواری ها، سردرگمی ها و تردیدهای برگزاری انتخابات های شفاف پیش رو افزود و روشن است که گفته های وی تنها موجب بی اعتماد تر شدن مردم به پروسه انتخابات خواهد شد و از تقلب در انتخابات های آینده نخواهد کاست.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، یوسف رشید، رییس اجرایی فیفا، در گفتگو با "محور" درخصوص افشاگریهای رحمت الله نبیل، رییس پیشین امنیت ملی از تقلب ها در انتخابات گذشته گفت: هیچگاه تلاش نکردیم که انتخابات برای ما یک فرصت باشد و همیشه از این جانب تهدید می شویم و با ترس از آن یاد می کنیم.

رشید، درخصوص اینکه چرا نبیل بعد از گذشت سه سال افشاگری می کند و اطلاعات را در آن زمان افشا نکرد و افراد دستگیر نشدند اظهار می کند: افشاگری ها باید در آن زمان صورت می گرفت و باعث تداوی زخم می شد اما بدبختانه که حالا بسیار دیر از وقت است و مطرح شدن این حوادث از آدرس سیاسیون بعد از زمان مناسب برای مردم خوشایند و مطلوب نیست.

رییس اجرایی فیفا تصریح کرد: طبیعی است که بسیاری از سیاستمداران از این مسایل مانند فرصت استفاده می کنند تا کمپاین مثبت برای خود داشته باشند اما در این زمان نباید زخم های ناسور انتخابات گذشته را به رخ مردم آورد و با بیان خاطرات تلخ و تجارت سیاه برای مردم وحشت آفرید.

وی می گوید: آدرس های سیاسی خوب است که پیام های واضح و روشن را برای حل موضوع به آدرس های مشخص مطرح کنند و با مسوولین درجه اول مربوط کار کنند و نگذارند باز در شرایط گذشته قرار بگیریم.

فضل احمد معنوی، مدیر ارشد کمیسیون گذشته انتخابات از انتخابات پیش رو ابراز ناامیدی کرده و بیان کرد که برگزاری انتخابات شفاف با ترکیب فعلی کمیسیون انتخابات و اراده سیاسی موجود در حکومت تردید دارد.

رشید در این رابطه می گوید: ما نیز همیشه گفته ایم که از برگزاری انتخابات شفاف در زمان تعیین شده شک داریم؛ به این معنا که اگر بخواهیم انتخابات تشریفاتی و شکلی دایر کنیم که حدود رای دهندگان آن از دو میلیون بالاتر نرود، ممکن است که انتخابات برگزار شدنی باشد.

این مقام فیفا تصریح کرد: انتخابات معطوف به شهرها و مراکز ولایت ها با مشارکت محدودتر و ریسک امنیتی کمتر، یک گزینه برای برگزاری انتخابات در وقت معین است و گزینه دیگر این است که انتخابات به تعویق بیافتد و با انتخابات ریاست جمهوری یکجا شود یا انتخابات پارلمانی جداگانه تدویر شود و انتخابات ریاست جمهوری برای یکسال دیرتر به تعویق بیافتد.

وی، درخصوص گمانه زنی ها از برگزار نشدن انتخابات شفاف اظهار کرد: در شرایط فعلی باید از موضوعاتی که حاشیه برای انتخابات ترسیم می کند، گذر کنیم. نمی توان فرصت های طولانی را برای گفتگوهای بی نتیجه سپری کرد و درآخر کار عقبگرد داشت؛ آنچه تا حال آمده است یک خط پیش رفتن و 5 خط عقبگرد داشتن است که باید از حالت خارج شد و به سمت عملی کردن انتخابات پیش رفت.

رشید می گوید: اولین گام رفتن به سمت انتخابات، تکمیل پروسه ثبت نام رای دهندگان است که باید هرچه سریعتر انجام شود و اگر اراده سیاسی وجود داشته باشد و کمیسیون بتواند قناعت تمام طرف ها را حاصل کند، این مورد عملی شدنی است اما اگر فضا برای وقتی کشی عیار شود و هر کس از مسوولیت خود دور شود و دیگری را ملامت کند، اطمینان می دهم که تا سال های آینده نیز نه انتخاباتی برگزار خواهد شد و نه به سمت انتخابات خواهیم رفت.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
افشاگری نبیل
یوسف رشید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است