زهرا، قربانی نادانی استاد کهن فکرش شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۲    ۱۳۹۶/۹/۲ کد خبر: 141989 منبع: پرینت

خودکشی زهرا خاوری باعث شرم‌ساری دستگاه آموزشی و تحصیلی کشور است.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، محمد عارف رحمانی عضو مجلس نمایندگان در نشست روز چهارشنبه اول قوس 96 در واکنش به خودکشی یک دانشجو در کابل گفته است که زهرا خاوری قربانی تبعیض، تعصب و نادانی استاد کهن فکرش شده و مجلس نمایندگان باید این مساله را با جدیت بررسی کند.

رحمانی به انحصار و تعصب در نظام آموزشی کشور اشاره کرد و خواهان مبارزه با تعصب موجود در نهادهای علمی شد.

گفتنی است که خاوری پس از آنکه پایان نامه اش دو بار رد شد در خوابگاه دانشگاه کابل زهر خورد؛ مدیر خوابگاه نیز اجازه انتقال شبانه وی را به شفاخانه نداد و زندگی وی پایان یافت.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
زهراخاوری
عارف رحمانی
نظرات بینندگان:

>>>   آیا زهرا خواهر خوانده فرخنده نبود؟ یا اینکه ممکن است عاشق کدام باچه شده باشه و خوده کشته

>>>   اصلأ جنجال سر این بود که استاد میگفت اول تخم بوجود آمده است ، بعدآ مرغ، اما زهرا میگفت که نه: اول مرغ بوجود آمده است، بعدآ تخم.
اما واقعیت این است که:
اول میتاخوندروم یعنی دستگاه تولید انرژی هر هسته زنده جانها حدود سه و نیم ملیارد سال قبل بوجود آمده است و بعدآ کوچکترین زنده جانهای تک حجروی بدون هسته و تقریبآ دو و نیم ملیارد سال به همین ترتیب ادامه داشت تا این که در اثر میتابولیزم و فوتو سنتیز این زنده جانهای یک حجروی، مقدار کافی آکسیجن در هوا پخش شد و کاربن دای اکساید هوا کم شد و هوا روشن شد و شعاع آفتاب بر روی ابحار درخشید و زنده جانها چند حجروی و هسته دار و پلانتون ها و عروسک های در یایی و در حدود ملیارد ها نوع زنده جانهای دیگر بحری و خشکه بوجود آمدند و تکامل کردند.
در آغاز پیدایش زنده جانها تکثر آنها به شکل غیر زوجی و در اثر انقسام بوجود می آمد که یک زنده جان از مابین دو نیم میشد و هر قسمت آن یک زنده جان جدید میشد، اما بمرور زمان با تکامل و انکشاف آنها و بوجود آمدن ارگانهای وجود آنها مانند مغز و چشم و دهان و ارگان های داخلی و غیره، به دونوع نر و ماده انکشاف کردند و در نتیجه تولید مثل آنها به شکل زوجی در نتیجه روابط جنسی نر و ماده صورت میگرفت.
ماهی ها چون در داخل آب بودند بنأ تخم های شان ضرورت به پوست محکم نداشت، بنأ با پوست نازک در آب تخم ها همراه چوچه تولد میشد و به ماهی تبدیل میشد.
اما زمانی که اولین حیوانات خشکه که بین ماهی و کروکودیل ها بودند و بنام امفیبیین نام داشند، بخاطر آن که تخم هایشان در خشکه خشک نشوند و در نتیجه چوچه های آنها از بین نروند، تخم هایشان با جدار مقاوم مواد آهکی از کلسیم پوشیده شد که بعد از بر آمدن از وجود مادر در زیر حرارت شکم مادر رشد و نمو میکردند و بعد از رشد و نمو کامل، تخم را میشکستند و چوچه ها بیرون می بر آمد.
بمرور زمان حدود شصت میلیون سال پیش زنده جانها دارای رحم شدند که چوچه خویش را در داخل رحم خویش نمو میدادند و بعد از تکامل از رحم مادر تولد میشدند.
اولین حیوانات پستانداران عبارت از موش های کوچک بودند که بمرور زمان به پستانداران دیگر تکامل کردند و آنها بعدآ به پریمات ها و پریمات ها به گوریلا ها و شامپانزه ها و شادی و ها و بعدآ به انسانها تکامل کردند و این انسانها از قاره افریقا به سراسر جهان مهاجرت کرده و تمام کره زمین را اشغال کردند که در اثر تغیرات آب و هوا و اقلیم و سرد شدن هوا، چون پوست آنها ضرورت تشکیل مواد رنگی سیاه را در مقابل اشعه سوزان آفتاب نداشت، جلد آنها نیز طی هزاران و ده ها هزار نسل سفید شدند.

همین حالا اگر شما در افریقا یک نوزاد افریقایی را که کاملآ سیاه پوست باشد ، با یک اندازه پشم بپوشانید و در میان شادی ها رها کنید، هیچ فرقی میان او و شادی وجود ندارد.
مقصد من از تشریح این همه موضوعات در مورد تکامل حیات در روی زمین این است که هم مکاتب و هم دانشگاه ها و پوهنتون ها وظیفه دارند تا به شاگردان جهان طبیعی ما را به شکل طبیعی آن که هست تشریح نمایند، نه به شکل جهان خلقت. در غیر آنصورت شاگردان در گمراهی قرار میگیرند و بطور درست و واقعی نمیتوانند دروس را بیاموزند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است