آمریکا منطقه را سرگرم بازی های منطقه ای کرده است
 
تاریخ انتشار:   ۰۰:۳۳    ۱۳۹۶/۹/۳ کد خبر: 142029 منبع: پرینت

هیچگونه اراده جدی و استراتژی مشخص که ما بدانیم آمریکا می خواهد در افغانستان و منطقه چکار کند حداقل در ظاهر دیده نمی شود.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper اسدالله زایری، استاد دانشگاه در خصوص سیاست های چندگانه آمریکا در منطقه در برنامه «چشم انداز» اظهار داشت: در سفری که وزیر خارجه آمریکا به پاکستان و افغانستان و هند داشت، آن حرف هایی را که باید در پاکستان می زد و آن تذکرهایی که باید به این کشور می داد، در آنجا نگفت و با یک زبان کاملا دیپلماتیک با پاکستان برخورد کرد اما وقتی به هند رفت به هندی ها گفت که آری، اگر پاکستانی ها فلان کار را نکنند، ما هم فلان عمل را در مقابلش انجام می دهیم. این کار به این معنی است که این حرف ها نوعی بازی است.

وی افزود: اینها در واقع طوری رفتار می کنند و حرف می زنند که دل هندوستان را به دست بیاورند و پاکستان را هم به همراه خود داشته باشند و هیچگونه اراده جدی و استراتژی مشخص که ما بدانیم آمریکا می خواهند در افغانستان و منطقه چکار کند حداقل در ظاهر دیده نمی شود. حال آنچه که در پس ذهن آمریکا می گذرد این است که این روند و این وضعیت تداوم پیدا کند و پاکستان و هند و کشورها به یک نحوی سرگرم و مصروف یک سری بازی های محدود و منطقه ای شود تا برخی کشورهای دیگر به هر حال از این بازیها سوء استفاده هایی را در راستای راهبرد کلان و جهانی خود بنماید.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   امریکا می خو اهد مردم ما را بازی بدهد
در طول یک ماه یک دفعه انتحاری روان می کند باز دیگر یکما ه ماتل می شود


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است