آلمان در جستجوی پولیس برای بازگشت پناهجویان
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۲۶    ۱۳۹۶/۹/۴ کد خبر: 142043 منبع: پرینت

جستجو برای ماموران پولیس برای برگشت دادن پناهجویان.

بر اساس رسانه خبری آلمانی "اشپیگل"، قرار است در اوایل ماه دسامبر 78 افغانستانی به افغانستان بازگردانده شوند. اینک پولیس فدرال با مشکلات پیدا کردن ماموران پولیس با ویزای لازم برای همراهی آنها در طیاره مواجه می باشد.

با وجود وخامت اوضاع امنیتی در افغانستان، آلمان بر اساس اطلاعات "اشپيگل"، به تاریخ 6 دسامبر، "اقدامات جمع آوری برای برگشت دادن در سطح کشوری" پناهجویان افغانستانی را از میدان هوایی فرانکفورت به کابل برنامه ریزی می کند.

قرار است 78 افغانستانی بازگشت داده شوند. بر اساس این گزارش از جمله آنها 16 تن در حال حاضر در بازداشت هستند. برای همراهی با این پناهجویان به حدود صد مامور پولیس ضرورت است که آموزش های ویژه داشته باشند.

گزارش شده است که پولیس فدرال برای پیدا کردن شمار کافی چنین ماموران مناسبی برای این اقدام با مشکل روبرو است. این ماموران باید ویزه افغانستان را داشته باشند. به خصوص این مشکل وقتی بیشتر می شود که همزمان با آن یک پرواز برای عودت دادن پناهجویان پاکستانی به کشورشان نیز برنامه ریزی شده است. به همین دلیل پولیس فدرال از همه ماموران پولیس که برای این پرواز برنامه ریزی شده اند و دارای ویزای افغانستان اند، تقاضا کرده است تا خود را ثبت نام کند.

بر اساس گزارش "اشپیگل" این تقاضا بر اساس یک نامه زیرعنوان "اولویت سیاسی" صورت گرفته است.

منجم زاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مهاجرت
پناهجویان آلمان
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است