در افغانستان قضایای دینی بازتاب داده می شود
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۳۷    ۱۳۹۶/۹/۴ کد خبر: 142053 منبع: پرینت

فرهنگ تحمل پذیری و کثرت گرایی در اندونزیا محصول نظام آموزشی این کشور است.

محمد کریم خلیلی، رییس شورای صلح که برای زمینه چینی برگزاری نشست صلح در اندونزیا به آن کشور رفته است در دیدار با مقام های آن کشور گفته است که اگر امروز در اندونزیا به تنوع قومی و مذهبی احترام گذاشته می شود و همه برای قدرتمند شدن کشورشان تلاش می کنند، از اثر نظام آموزشی سالم این کشور است.

وی راه مقابله با افراط گرایی و زدودن بسترهای فکری تندروی مذهبی را در استفاده از نظامی آموزشی مشابه در اندونزیا عنوان کرده است.

بگفته خلیلی، راه حل مشکل افغانستان سیاسی است نه نظامی و متاسفانه در قضایای افغانستان مسایل وارونه و به شکل دینی ومذهبی بازتاب داده می شود؛ علمای جهان اسلام بخصوص علمای کشور اندونزیا با توجه به سابقه روشن خود در نظام آموزشی شان می توانند نقش خویش را در حل مشکل افغانستان ادا نمایند.

در این دیدار، رییس جمهور اندونزیا تعهد سپرده است که عالمان دینی کشورهای اسلامی منطقه و جهان را برای اشتراک در نشست صلح افغانستان که در کشورش برگزار می شود را دعوت خواهد کرد.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شورای صلح
اندونیزیا
نظرات بینندگان:

>>>   ملا کشاف ریس عمومی علمای افغانستان که ماهانه بخاطر معاش و بادیگارد و موتر و کرایه خانه اش ملیون ها افغانی از بودجه دولت کشیده میشود بمصرف میرسد چرا یکروز هم از طریق رسانه ها و مجالس و محافل اعمال جنایتکاران و خاینانه طالبان ترورست ضد دین را از دید اسلام بیان تقبح نمیکند پس وظیفه مولوی کشاف با این مقدار پول گزاف در ماه از نگاه وظیفوی و اخلاقی و اسلامی چیست و گاه و ناگاهی که در یگان مجلس و محفل دیگری جدا از مجالس علما حضور پیدا میکند کوشش زیاد میکند تا از دیده کمره ها خود را پنهان کند در افغانستان افراطگری اسلامی اورده شده از پاکستان روز تا روز اذدیادپیدا میکند غفلت و خیانت ازچنین ملا های معاش بگیر دو سره است که حقیقت اسلام را برای مردم بیان نمیکنند .

>>>   مولوی کشاف بطور قانونی و حقوقی توانسته است که فرید کشاف یعنی توته جگرش را به حیث دیپلومات اولا در ریاض و نظر به شایستگی که داشتند سپس به رومانیا و نسبت اخلاق نیکو و بازهم شایستگی به لندن تقرر حاصل نموده است. فرزند دومی اش و ده هاتن دیگر را در شورای صلح،شورای علما و وزارت مالیه و دیگر نهادهی بدبخت این کشور دایم عزادار مقر ر نموده است پس آقای کشاف چه باید کرد؟ آخر آقای کشاف نیز فعالیت میکند
بازگل رهیاب


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است