اولین خط بطلان به کتاب داکتر سپنتا
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۵۱    ۱۳۹۶/۹/۴ کد خبر: 142062 منبع: پرینت

شاهد روبا دم اوست: اسپنتا و دروغ پراکنی هایش.

در این روزها غوغایی به راه افتاد که مشاور امنیت ملی اسبق رنگین دادفر اسپنتا کتابی را رونمایی کرده و بعضی از رسانه های مافیایی هم آن را خیلی بزرگ جلوه داده و برایش پوشش خبری وسیعی فراهم کردند.

در گوشه ای از این کتاب به عنوانی تحت نام بحران کابل بانک برخوردم که توجه مرا جلب کرد. وقتی که قدری پیش رفتم دیدم که این تیوریسن به اصطلاح دمکرات و معتقد به اصول دمکراسی کمترین معلوماتی هم در مورد بحران کابل بانک نداشته و مانند سایر رفقای چاپلوس خود نظیر عزیزالله لودین و اسحاق الکو تلاش به خرج داده است که جنایات مالی بادار سخاوتمند و نزدیکان ایشان را از انظار مردم پنهان نماید و تمام بار ملامتی را به دوش بانک مرکزی افغانستان بگذارد.

او در یکی از صفحات این بحث بیان نموده که گویا رییس بانک مرکزی پنهان کاری کرد و وقتی که پنهان کاری برایش دیگر ممکن نبود به امریکا فرار نمود اما او حداقل جرات نکرد که بگوید رییس بانک مرکزی جهت حصول پول بیت المال چه روش های موثری پیشنهاد کرده بود که متاسفانه نه تنها به طاق نسیان سپرده شد بلکه جوانب ذینفع کابل بانک و از جمله رییس جمهور وقت به قصد جان او شدند و در صدد خاموش کردن صدای او برآمدند.

او تلاش به خرج داده که ثابت کند که گویا کرزی در این رسوایی هیچ نقشی نداشته است و برادر او و برادر فهیم هم پول های مقروضیت ذمت خویش را پرداخته اند. او بی خبر از این است که حسابرسان مستقل بین المللی، کرول اسوسیتس پول های هنگفتی را که مقدار آن به ده ها میلیون دالر می رسد، ذمت محمود کرزی برادر رییس جمهور وقت و حسین فهیم برادر معاون اول او ثابت کرده اند که ایشان با جعل و تذویر از کابل بانک برداشت نموده بودند و تا اکنون بازپرداخت نکرده اند.

جهت اثبات این ادعا من از مقامات محترم بانک مرکزی افغانستان دردمندانه تقاضا می نمایم که این گزارش 277 صفحه ای را بدست نشر بسپارند تا دروغ های شاخدار و پنهان کاری های آقای سپنتا به همگان برملا گردد. این راپور به دستور آقای حامد کرزی از نشر باز ماند و تا امروز در دفتر بانک مرکزی افغانستان محبوس باقی مانده است. در تهیه این گزارش حدود 17 میلیون دالر به مصرف رسید بود.

همچنین آقای سپنتا به ضیافتی اشاره نموده که آقای کرزی به افتخار متهمین کابل بانک در قصر گلخانه ترتیب داده بود و در آن تصامیم نادرست و خاینانه اتخاذ نمود که مایه تاثر هر انسان صادق و وطن دوست گردید و پروسه حصول قرضه های کابل بانک را کلا با شکست مواجه ساخت. آقای سپنتا نه تنها جریان این ضیافت و گفتگوهای انجام شده در آن را غلط و خلاف واقعیت بیان کرده اند، بلکه حتی تاریخ این ضیافت را نیز غلط تحریر کرده اند. این ضیافت در 22 ماه می 2011 ترتیب شده بود نه در 21 ماه می 2011. همچنین ایشان به یک جلسه دیگر به تاریخ 24 ماه می2011 اشاره می کند که اصلا صورت نگرفته بود و غلطی ها و جعلکاری هایی از این قبیل در این کتاب فراوان به چشم می خورد که از حوصله این گزارش کوتاه بیرون است.

در این کتاب مملو از جعل و فریب، آقای تیوریسن قلم بدست تلاش کرده که معلومات نادرست و کاملا عاری از حقیقت را به خورد مردم بدهد و بدین وسیله بتواند بهای همان مدد معاش ها و بخششی های بزرگی را که از پول استخبارات کشورهای متعدد به شمول استخبارات ایران و غیره به ارگ سرازیر می شد و بی حساب و به جیب سردمدار بزرگ ارگ و قطرات آن به جیب این به اصطلاح دمکرات ها می ریخت را جبران نماید.

من به سپنتا یک توصیه دارم و آن اینکه شما مطمین باشید که ملت افغانستان یک ملت بافهم و با درایت است و میان کسانی که برای بیان حقیقت قربانی داده اند و برای حصول پول بیت المال جان خود را به خطر انداخته اند و اشخاص چاپلوسی که به خاطر ثروتمند شدن و بقای کرسی تن به هر ذلت داده اند، فرق می گذارند. آنها می دانند کسانی که گاهی ماویست هستند و باز با وزش یک باد دفعتا از مبارزه قهرآمیز دست می کشند و دمکرات می شوند و گاهی هم به اصول دمکراسی معتقد می گردند، اصلا جز کسب قدرت و شهرت و پول آرمان دیگری ندارند.

ما که معتقد به خداوند رب العزت و قدرت بیکران او هستیم، بدین باوریم که هر کسی را که خداوند عزت بدهد کسی با نشر مجموعه از ورق پاره ها و جعلیات چیزی از عزت او کم کرده نمی تواند. بادار شما آقای کرزی با ده ها کانال تلویزیونی تلاش کرد که بار ملامتی را از گردن خود و خانواده اش به دوش من و چند جوان صادق و با ایمان بانک مرکزی بگذارد اما مردم ما خوب می دانند که چه کسانی برای حصول پول های غارت شده مردم تلاش کرده اند و چه کسانی کابل بانک را چپاول کردند، فابریکه سمنت غوری و معدن ذغال سنگ کرکر را تا سال های زیاد بهره برداری کردند و ده ها هزار جریب زمین عینو مینه را غصب کردند و حوزه نفتی آمو دریا را با تقلب به نام شرکت چینایی تحویل نزدیکان خود دادند و پول های زیادی را از استخبارات کشورهای متعدد بدست آوردند و از مقامات مالیاتی کشور نه تنها پنهان کردند بلکه حتی مالیه آن را هم نپرداختند.

من شخصا از شما تقاضا می نمایم که اگر واقعا صادق هستید و راست می گویید بیایید یک جرات اخلاقی به نمایش بگذارید و شرح تمام پول های معاش، مدد معاش و بخششی های بدست آمده و شرح مالیات پرداخته شده تان به وزارت محترم مالیه را نیز به دسترس رسانه ها قرار بدهید درست همانگونه که این مجموعه از جعلیات را بدست نشر سپردید. هر چند می دانم که بسیاری از معاملات شما و بادار شما در شورای امنیت کمتر ثبت و راجستر می شد.

عبدالقدیر فطرت رییس پیشین بانک مرکزی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کتاب سپنتا
کابل بانک
نظرات بینندگان:

>>>   بیا وطن همرایش ازنزدیک گپ بزن دیده شود کی خاین است
حیران ازتخار

>>>   Salam
پاكستان كشور اقبال لاهورى آموزش زبان پارسى را در مدارسش به عنوان گنجينه يى علم رسمى مى سازد اما قبيله گرايان نتنها دشمنى عليه اين زبان را افتخار مى دانند بل در خورد و خمير كردن تمدن زبان پارسى در اين نود سال اخير دست به هر توطيه زده اند . پس دشمن اين زبان كيست !

>>>   آقای فطرت فرضیه شما را در مورد اسپنتا قبول دارم که میخواهد شهرت و قدرت حاصل نماید ولی شما چرا خاموش هستید چرا جزئیات خیانت های ملی بانکهای افغانستان را افشا نمیکنید در قدم نخست باید افشا کنید که چرا اکثریت کارمندان بانکها ،گمرکات و وزارت مالیه را مردم مشرقی تشکیل داده است نمیگویم پشتون چون اکثریت پشتونهای ولایتهای جنوبی،مرکزی و غربی کاملا از حقوق شان محروم اند ولی در مشرقی آنعده آنعده جنایتکاران که تحت نام پشتون خیانت نموده اند اصلا پشتون نیستند بلک متشکل از پشتونها،چلوها،تاجکها،جتها،بنگری فروشها، شادی بازها و غیره هستند. البته هدفم مردم عام شریف مشرقی نیست بلکه آنعده غدارن که تعصب میکنند، منافقت ،دزدی و اختلاس و برای آی ایس آی زمینه تخریب افغانستان را برابر می سازند است.بیاید مردانه وار تمام موضوعات را افشا کنید. تو شخصا در امریکا زندگی دارید یکبار کمر همت بسته داراییهای آقای زاخیلوال که در کانادا،اآقای حکیمی را که در واشنگتن ،آقای ارسلا را که در امریکا،آقای هده وال،آقای تراب و ده ها اعضای این گروه خبیس که تحت نام پشتونها کرزی فریبکار و فاسد را فریب دادند ولی در حقیقت جیبهای خود را از مال ملت پر ساختند افشا سازید. شما مردانگی تانرا نشان دهید غیر از ان به تورات و انجیل امریکا قسم خورده اید و تابعیت را اخذ نموده اید دیگر چرا تشویش دارید و چرا کتاب اسپنتا را جواب علمی که مبنای آن واقعیت باشد نمیگوید وافشا نمی کنید.
بااحترام
سرگردان وطن

>>>   قدیر فطرت انسان عاجزی بود که آب خود را پف کرده میخورد . خیانت د ر کابل
بانک از دستبرد آشکار حامد کرزی شروع شد که او به خاطر خرچ در کاندیتوری خویش در ریاست جمهوری و مبارزات ملوث خود به دستیاری
و کمک خلیل فیروزی به آن دست زد .چنانچه خلیل در اول پیروزی حامد کرزی بار ها و بار ها با غرورمی گفت که اگر کابل بانک نمی بود کرزی کامیاب شده
نمیتوانست . بعد ازان که دیگران دیدند که چرا کرزی میخورد و اینها که سهمدار
و به گونه هایی از امکان بهره وری ازین خوان یغما نصیب دارند چرا استفاده
نه کنند همان شد که کابل بانک چور شد و حامد کرزی با انتقال بیشتر از پنجصد ملیون دالر از دارایی بانک مرکزی خشم مردم راکه پول های شان در
کابل بانک( بانک خصوصی ) در حساب جاری و امانت بود و به جاده ها ریخته بودند را فرو نشاند و در حقیقت برملا دارایی بیت المال در تاوان داده شد و پول هارا اشخاص چند از زورمندان به شمول حامد کرزی و اختلاس گران دیگر
و سهمداران مافیا خصال و افراد با صلاحیت کابل بانک دزدیدند .
اشرف غنی صاحب هم با دو سه حرکت ریایی و استفاده بعدی کاری از پیش برده نتوانست . مکتوب او به رهایی خلیل فیروزی محبوس ده ساله شرکت او را
درین جرم با امتیاز سرمایه گذاری در شهرک هوشمند به خلیل اورا شریک فساد
بار آورد . و بالاخر نتیجه هیچ . نه از کتاب اسپنتا چیزی ساخته میشود و نه
از مقاله فطرت و نوشته های دیگر و دیگر . . . بهره را آن برد که خورد .
از گذاشتن چراغ در مسیر باد چه سود
منصور عادل

>>>   مخالفت ها با بیانات و روایات با کتاب آقای دادفر اسپنتا مشاور پیشین امنیت ملی کشور روز به روز بیشتر میشود و من دور از تصور نه میدانم که این مخالفت ها به چالش های بزرگ را در برابر نشر و از میان برداشتن آن خواهد انجامید.
شریف

>>>   من اسپنتا را یک مذوری حقیر می شناختم و می شناسم.
همین مذور صفتی وی باعث تقررش به وزارت شر.
این مذور با چند از نخره گان تاجک در المان متهعد شد که برود کابل و حزبی را بسازد مدتی نگذشته بود که ان دوستانش اطلاع حاصل نمودند که اسپنتا عوض ساختن حزب در خدمت ارگ داخل شده است و ان دوستانش برای ابد نفرین و فراموششش کردن.
ولی عجیب است که انها هیچ گاه صدا خود را بلند نکردند شاید هم از خجالت انتخاب بد.
این ریس صاحب بانک هم دروغ میگوید در مقابل خاموشی پول های کلانی را نصیب شد فقط در ۱۰ یا ۱۵ قبل از فرار دست به افشا گری زد.

>>>   وای بروزی که بگندد نمک .
....کند انسان های خود فروخته که مال بیت المال ملت و مردم زجردیده افغانستان را که اکثر شان زیرخط فقر زندگی مکنند را به جیب میزنند. خداوند ج عادل است انشاءالله روی همه انسان های ناپاک و خود فروخته استخبارات بیگانه را سیاه خواهد نمود.
اسماعیل روشان - هرات

>>>   فطرت صاحب حقیقت را اشکار نموده اند

>>>   ّپیمان
من منحیث یک افغان و اولاد افغانستان زمانی که از فرار خودت به خارج از کشور شنیدم خیلی ناراحت شدم، سوال اینست که شما چرا از وطن خود در روز سختی فرار میکنید؟ آیا این خیانت ملی نیست؟ این خیانت با مادر وطن یعنی افغانستان نیست؟ اگر واقعا پاک هستی بیا مرد واری آزاد بگرد و اگر تو هم مانند برادر کرزی، برادر فهیم، فیروزی و سایر دزدان دوزدی کردی دیگر گپ نزن اگر از ملت ات فرار کردی از حساب خدا کجا فرار خواهید کرد.

>>>   سلام به همه هموطنان عرض میدارم:بعد ازواقعهه هرکه خودرابیگناه وملایک محسوب مینمایدادم پاک بی بک میباشد.
آقای فطرت اگر پاک بودی پس چرا به امریکا فرار نمودی؟
قادری

>>>   اگر به وطن بیاید، یا زندانی اش میکنند یا سربه نیست.

>>>   پشتون ، عرب وترک دشمن زبان پارسی اند.

>>>   عبد القدیر فطرت ، انسان صادق و درستکار و کدر آگاه وطن بود، افشای دزدی برادر مارشال و برادر کرزی و چند فاسد دیگر باعث شد تا مورد خشم و غضب ایشان قرار گیرد. خدا او را نگه دارد.

>>>   هرکه هرچه میفهمد و میداند باید فعلن آشکار کند که به درد مردم بخورد نه آنکه فردا جیب تاریخ نویسان را پر کند.

>>>   ای کاش چند نفری مانند اسپنتا هم میبود او دزد رشوت خور و بی کفایت نیست ولی با افراد نا پاک نشسته لباس ها و جانش بوی بد گرفته


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است