مقام بلندپایه اسراییل: ترامپ به ما خیانت کرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۳۵    ۱۳۹۶/۹/۴ کد خبر: 142074 منبع: پرینت

دونالد ترامپ رییس‌جمهور آمریکا اطلاعاتی سری و محرمانه در مورد عملیات اطلاعاتی اسراییل در اختیار مسوولان روسیه قرار داده است. این مساله موجب خشم بسیاری از مسوولان اسراییل و حتی بی‌اعتمادی آنها به ترامپ شده است.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، اسراییل ضمن اینکه به‌ شدت از اینکه ترامپ این اطلاعات محرمانه را در اختیار روسیه قرار داده است، خشمگین است، از این نگران است که روسیه این اطلاعات را به 2 همپیمان خود یعنی ایران و سوریه نیز بدهد.

سازمان اطلاعات اسراییل به‌ شدت از این مساله به خشم آمده است و برخی مسوولان اسراییل خواستار توقف همکاری اطلاعاتی با آمریکا شده‌اند.

یک مسوول بلندپایه اسراییل در گفتگو با مجله "Vanity Fair" اظهار داشت: ترامپ به ما خیانت کرد و دیگر نمی‌توانیم به او اعتماد داشته باشیم و مجبور خواهیم بود به‌ تنهایی اقداماتی را که لازم است انجام دهیم و با ایران مقابله کنیم.

در همین راستا، شبکه سی‌ان‌ان آمریکا اعلام کرد که یکی از جاسوسان سازمان اطلاعات اسراییل به‌خاطر اطلاعاتی که ترامپ در اختیار سرگیی لاوروف وزیر خارجه روسیه قرار داده است، در خطر است.

مجله آمریکایی "Vanity Fair" صبح پنجشنبه در گزارشی فاش کرد که اطلاعات محرمانه‌ای که دونالد ترامپ قبلا در اختیار مسوولان روسیه قرار داده بود، پیرامون عملیات مشترک موساد و نیروهای نخبه ارتش اسراییل در خاک سوریه بوده است.

در این گزارش به نقل از 2 کارشناس عملیات‌های سازمان اطلاعات اسراییل آمده است که 2 چرخبال اسراییلی از نوع "یسعور" در آسمان اردن در ارتفاعات کم به‌ منظور گریز از رادارها به پرواز درآمده و شماری از نیروهای نخبه ارتش اسراییل و جاسوسان موساد را برای انجام ماموریت به سوریه منتقل کرده‌اند.

این گزارش می‌افزاید که این عملیات ارتش اسراییل موجب شد تا آمریکا دستور ممنوعیت حمل رایانه در پروازهای آمریکایی را از ترس مخفی کردن مواد منفجره در داخل آن و عدم کشف آن توسط سیستم‌های بازرسی الکترونیکی صادر کند.

به‌ گفته رسانه‌های خارجی، دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا در دیدار با سرگیی لاوروف وزیر خارجه روسیه و سفیر سابق این کشور در واشنگتن از این اطلاعات محرمانه پرده برداشته است.

این در حالی است که ترامپ در جریان دیدار با نتانیاهو در سفرش به فلسطین اشغالی گفته بود که در دیدار با مسوولان روس، نامی از اسراییل نبرده است.

پایگاه خبری "تایمز آو اسراییل" عنوان کرد که اطلاعاتی که ترامپ در اختیار مسوولان روسیه قرار داده است، بسیار مهم و سری و مربوط به عملیات‌های موساد و نیروهای ویژه ارتش اسراییل در خاک سوریه بوده است. این پایگاه تصریح کرد که ترامپ در حقیقت ضربه بزرگی به همکاری اطلاعاتی آمریکا و اسراییل وارد کرد.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ترامپ
اسراییل
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است