اوضاع برای مرکل بهتر شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۵۱    ۱۳۹۶/۹/۴ کد خبر: 142079 منبع: پرینت

یکی از مقام های ارشد حزب سوسیال‌دمکرات آلمان روز جمعه اعلام کرد که حزبش آمادگی دارد تا برای تشکیل دولت آتی با دیگر احزاب وارد مذاکره شود.

بنابر گزارش فایننشال‌تایمز، «هوبرتوس هایل» از سیاستمداران ارشد حزب سوسیال‌دمکرات روز (جمعه) در این مورد گفت: «حزب سوسیال‌دمکرات‌ کاملا متقاعد شده است که باید مذاکره صورت بگیرد و مسیر این گفتگوها مسدود نشده است.»

این تصمیم در پی 8 ساعت جلسه میان سران حزب سوسیال دمکرات در برلین گرفته شده و نقطه عطفی در وضعیت بحرانی سیاسی کنونی آلمان تلقی می‌شود. البته این حزب هنوز روشن نکرده است که چه تمهیداتی را برای ورود به مذاکرات با احزاب دمکرات‌مسیحی و سوسیال‌مسیحی در نظر گرفته است و توضیحی نداده که آیا از تشکیل دولت اقلیت به رهبری صدراعظم حمایت می‌کند یا خیر.

پیش از این «مارتین شولتس»رییس حزب سوسیال‌دمکرات پشت درهای بسته با «فرانک والتر اشتاین‌مایر» رییس‌جمهور این کشور نشستی داشت. اشتاین‌مایر نقش مهمی در متقاعد کردن سوسیال‌دمکرات‌ها برای مذاکره ایفا کرده است. وی همواره با برگزاری انتخابات مجدد مخالفت کرده بود و از احزاب خواسته بود که ضمن نشان‌ دادن انعطاف پای میز مذاکره حاضر شوند.

سوسیال‌دمکرات‌ها که در انتخابات 24 سپتامبر (2 میزان) آرای قابل توجهی به دست آورده بودند، پیشتر تاکید کرده بودند که تمایل ندارند در دولت حضور داشته باشند و قصد دارند به عنوان حزب مخالف دولت فعالیت کنند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
المان
مرکل
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است