عربستان بزرگترین سفارش نظامی تاریخ اسپانیا را داد
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۱۰    ۱۳۹۶/۹/۴ کد خبر: 142086 منبع: پرینت

شرکت کشتی سازی دولتی 'ناوانتیا' در اسپانیا در صدد گرفتن یک پروژه ساخت ناوچه از عربستان سعودی به ارزش 2 میلیارد یورو است. این قرارداد در صورت عملی شدن بزرگترین قرارداد تاریخ صادرات صنایع نظامی اسپانیا خواهد بود.

به گزارش روزنامه آ ب ث، شرکت کشتی ساز دولتی 'ناوانتیا'ی اسپانیا همچنین قدم بزرگی برای تحقق رویای هر شرکت کشتی ساز نظامی در دنیا که چیزی جز سفارش کار گرفتن از نیروی دریایی آمریکا نیست، برداشته است.

این کشتی ساز اسپانیایی روز جمعه خبر از امضای یک توافق همکاری با یکی از 2 شرکت اصلی کشتی ساز آمریکا (General Dynamics Bath Iron Works) برای ساخت 20 ناوچه برای نیروی دریایی آمریکا داده است.

در صورت نهایی شدن قرارداد مربوطه، اولین فروند از ناوچه های نیروی دریایی آمریکا در این چارچوب در سال 2020 تحویل خواهد شد.

ناوانتیا تاکید کرده است که این مهم جدا از اهمیت کاری آن، شرایط را برای تخصص این شرکت در ساخت ناوچه های جدید فراهم خواهد کرد.

شایان ذکر است کشتی ساز اسپانیایی همچنین پروژ مشابهی برای ساخت دو ناوچه برای نیروی دریایی استرالیا در دست انجام دارد و ساخت 15 ناوچه برای کانادا هم از جمله برنامه های این شرکت در آینده به شمار می رود.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عربستان
اسپانیا
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است