هشدار کاخ سفید به پاکستان
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۸    ۱۳۹۶/۹/۵ کد خبر: 142101 منبع: پرینت

روابط آمریکا و پاکستان بار دیگر بر سر تفاوت بنیادی در تعریف تروریسم و آزاد شدن متهم اصلی حملات خونبار 7 سال پیش بمبیی به چالش کشیده شد و آمریکا باز هم پاکستانی‌ها را به رویارویی با «عواقب» نپذیرفتن تعاریف آمریکایی تهدید کرد.

در ادامه روند افزوده شدن بر تنش‌های موجود میان اسلام‌آباد و واشنگتن تحت فرمان «دونالد ترامپ»، کاخ سفید این بار خواستار دستگیری یک فرد متهم به اقدامات تروریستی شد و نسبت به «عواقب» عدم دستگیری وی هشدار داد.

روابط پاکستان و آمریکا از چند ماه پیش و با اعلام نارضایتی وزارت خارجه آمریکا از نحوه تعامل اسلام‌آباد با تروریست‌ها و بخصوص طالبان و تهدید واشنگتن به قطع کمک‌های نظامی در صورت ادامه این روند، متشنج شد.

آنطور که رویترز گزارش داده، در ادامه رد و بدل شدن سخنان نه‌ چندان دوستانه میان آمریکا و پاکستان، کاخ سفید بیانیه‌ای صادر و اعلام کرده: «امریکا، آزادی حافظ سعید از بازداشت خانگی را به شدت محکوم و دستگیری فوری وی را درخواست می‌کند.

آزادی حافظ سعید و ناتوانی پاکستان در تعقیب قضایی وی، سیگنالی بسیار نگران‌کننده در خصوص تعهد پاکستان به (مبارزه با) تروریسم بین الملل می‌فرستد و ادعاهای پاکستان مبنی بر عدم ایجاد پایگاهی امن برای تروریست‌ها را، ادعایی دروغ نشان می‌دهد.»

آمریکایی‌ها در این بیانیه نوشته‌اند که گروه حافظ سعید، در قتل صدها شهروند بی‌گناه از جمله چندین آمریکایی دخیل بوده و خود وی به عنوان مغز متفکر پشت پرده حمله خونبار 2008 بمبیی شناخته می‌شود؛ حمله‌ای که به کشته شدن 166 نفر از جمله 6 آمریکایی انجامید.

پاکستان می‌گوید که آمریکا نباید بر خواسته‌های خود مبنی بر به پای میز مذاکره کشاندن طالبان و تروریستی اعلام کردن شبکه حقانی، اصرار کند و پاکستان را با همین وضعیت، به عنوان متحدی قوی در مسیر مبارزه با تروریسم قبول کند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کاخ سفید
پاکستان
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است