حمله آمریکا، 1.5 میلیون کشته برجا می گذارد
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۱    ۱۳۹۶/۹/۶ کد خبر: 142147 منبع: پرینت

یک نشریه آمریکایی از احتمال کشته شدن دست کم 1.5 میلیون شهروند کوریای شمالی در صورت حمله هسته ای آمریکا به پیونگ یانگ خبر داد.

نشنال اینترست در گزارشی هشدار داد هر گونه حمله هسته ای کوریای شمالی به خاک آمریکا با پاسخ متقابل این کشور مواجه خواهد شد.

بر این اساس، اگر «کیم جونگ اون» رهبر کوریای شمالی دستور شلیک موشک بالستیک مجهز به کلاهک هسته ای را به یکی از مناطق آمریکا صادر کند، «دونالد ترامپ» در استفاده از زرادخانه هسته ای کشورش برای پاسخ به این اقدام درنگ نخواهد کرد.

به نوشته این نشریه آمریکایی، مسلما اصلی ترین هدف آمریکا در چنین حمله ای که نتیجه آن از کار انداختن توان سیاسی، نظامی و اقتصادی کوریای شمالی است، شهر پیونگ یانگ خواهد بود.

آمریکا برای چنین حمله ای از قدرتمندترین بمب هسته ای خود یعنی بمب 750 کیلوتنی استفاده خواهد کرد. برآوردهای اولیه حاکی است در صورت استفاده از چنین بمبی، دست کم 1.5 میلیون نفر از شهروندان کوریای شمالی کشته خواهند شد.

طبق آمارهای سازمان ملل، کوریای شمالی 25 میلیون و 280 هزار نفر جمعیت دارد و استفاده از یک بمب هسته ای 750 کیلوتنی برای هدف قرار دادن پیونگ یانگ، در واقع حدود 6 درصد از کل جمعیت این کشور را از بین خواهد برد.

نویسنده این مقاله در انتها تاکید می کند که هیچ کس نمی خواهد چنین فاجعه وحشتناکی را مرتکب شود اما اگر کوریای شمالی به اقدامات تحریک آمیز خود ادامه دهد زمینه چنین جنایتی مهیا خواهد شد.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امریکا
پیونگ یانگ
نظرات بینندگان:

>>>   وزن این بمب 750 کیلو است یا750تن تا بعدا ما درمورد ان تصمیم اخذ بداریم


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است