لیست سیاهی که آبروی اسراییل و آمریکا را می‌برد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۰    ۱۳۹۶/۹/۶ کد خبر: 142149 منبع: پرینت

اسراییل و آمریکا برای مقابله با انتشار لیست سیاه سازمان ملل از شرکت‌هایی که در کرانه باختری فعالیت می‌کنند، به تکاپو افتاده‌اند.

با نزدیک شدن به موعد انتشار لیست سیاه سازمان ملل از شرکت‌هایی که به‌طور غیرقانونی در شهرک‌های یهودی‌نشین در کرانه باختری فعالیت می‌کنند، مقام های اسراییلی و آمریکایی به تکاپوی بیشتری برای مقابله با آن افتاده‌اند.

دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» و اسراییل به نخست وزیری «بنیامین نتانیاهو» تلاش می‌کنند مانع انتشار این لیست شوند زیرا درپی آن، کمپانی‌های بزرگ جهانی دیگر با آن شرکت‌ها معامله و تجارت نخواهند داشت.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس» به نقل از مقام های اسراییل، با اینکه نام این کمپانی‌ها علنی نشده اما حدود 100 شرکت شامل سوپرمارکت‌ها، بانک‌ها، شرکت‌های امنیتی و حتی رستوران‌های زنجیره‌ای معروف در بین آنها دیده می‌شود.

این فهرست شرکت‌ها به دستور شورای حقوق بشر سازمان ملل در مارس 2016 و به عنوان بخشی از تحقیقات درباره تاثیرات شهرک‌های اسراییل در کرانه باختری بر زندگی فلسطینیان، جمع‌آوری شد.

«دنی دانون» نماینده اسراییل در سازمان ملل به آسوشیتدپرس گفت اسراییل هرکاری که بتواند انجام می‌دهد تا این لیست منتشر نشود.

«هثر نویرت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز اخیرا تاکید کرده بود که انتشار چنین لیست سیاهی از شرکت‌های اسراییلی-آمریکایی، را «غیرسازنده» می‌دانند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امریکا
اسراییل
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است