حکومت برای نامزد وزیران پول زیادی خرج کرد
در معرفی این نامزد وزیران به مجلس پول زیادی از سوی حکومت برای اعضای مجلس نمایندگان مصرف شده است تا وزیران مورد نظرشان رای اعتماد بگیرند 
تاریخ انتشار:   ۰۰:۲۶    ۱۳۹۶/۹/۷ کد خبر: 142221 منبع: پرینت

معاون دوم رییس جمهور صبح شنبه، دوازده نامزد وزیر کابینه حکومت وحدت ملی را برای گرفتن رای اعتماد به مجلس معرفی کرد. طارق شاه بهرامی نامزد وزیر وزارت دفاع، ویس برمک نامزد وزیر وزارت داخله، محمدشفیق گل آغا شیرزی نامزدوزیر سرحدات، اقوام و قبایل، انجینر یما یاری نامزد وزیر فواید عامه، مصطفی مستور نامزد وزیر وزارت اقتصاد و داکتر نجیب الله خواجه عمری نامزد وزیر وزارت تحصیلات عالی،نرگس نهان نامزد وزیر وزارت نفت، فیض الله ذکی نامزد وزیر وزارت کار و امور اجتماعی، شهزاد گل آریوبی نامزد وزیر وزارت مخابرات، محمد حمید طهماسی نامزد وزیر وزارت ترانسپورت، نصیر احمد درانی نامزد وزیر وزارت زراعت و مجیب الرحمن کریمی نامزد وزیر وزارت احیا و انکشاف دهات نامزدوزیران معرفی شده به مجلس هستند. معرفی نشدن نامزدوزیران وزارتخانه های معارف، اطلاعات و فرهنگ و وزارت خارجه بار دیگر با انتقادات نمایندگان مجلس روبرو شده است.

گزارش هایی وجود دارد که در معرفی این نامزد وزیران به مجلس پول زیادی از سوی حکومت برای اعضای مجلس نمایندگان مصرف شده است تا وزیران مورد نظرشان رای اعتماد بگیرند. در این هیچ شکی نیست. قبلا هم این کار شده است حالا هم بعید نیست که چنین کارهایی کرده باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، نقیب الله هاشمی، عضو شورای ولایتی کابل در برنامه «چشم انداز» گفت: زمانی که حکومت وحدت ملی مراسم تحلیف را به جا می آورد، از آن زمان می بینیم که زد و بندهای سیاسی و اختلاف ها میان رهبران وجود دارد. در هفت ماه کابینه حکومت تکمیل نشد، بعد از آن بعد از چانه زنی ها و زد و بندهای فراوانی کابینه به صورت نیمه تشکیل شد. سرپرستی در حکومت در کل به یک فرهنگ مبدل شد. سرپرست ها قبلا دو یا سه ماه در وزارتخانه می ماند و بعداز این مدت حتما وزیر معین می شد. اما حالا وزارتخانه هایی وجود دارد که از سه سال است وزیر ندارند و با سرپرست اداره می شوند و فساد و بی قانونی و بیکارگی در آنجا بیداد می کند.

وی، در مورد کم کاری های حکومت در مورد تشکیل کابینه می گوید: حکومت باید به سرعت و به شدت متوجه خلا های خود می بود و به دنبال پر کردن آنها می بود. اما حکومت اصلا متوجه خلا های خود نیست و به دنبال پر کردن آنان نمی باشد. در بعضی موارد حکومت بهانه اش این است که استخبارات منطقه وبرخی همسایه ها نمی گذارند که ما در کارهایمان موفق باشیم و آنها دخالت می کنند اما معرفی وزیران که به دست خودمان است. چرا نتوانستیم آنها را معرفی نماییم و نصب کنیم تا کار کنند.

هاشمی در مورد دلیل عدم تشکیل کابینه تا به حال می گوید: اختلافات رهبران در حکومت بر سر شخصی که به یک وزراتخانه معرفی شوند عامل اصلی خالی ماندن وزارتخانه ها می باشد. وگرنه در افغانستان قحط الرجال نمی باشد. ما دانشمندان و متخصصان بسیار خوبی در هر فن، هر رشته و هر مسکلی داریم. اما رهبران ما آنها را نمی بینند و به غیر از همین چهار نفری که اطرافشان هستند از کسی دیگر استفاده نمی کنند. نکته بعدی عدم مسلک گرایی است. همیقدر که حکومت ضعیف و ناتوان است دلیل این است که در هر جایی افرادی را گماشته اند که هیچ تخصصی در آن وزارت یا نهاد ندارند و برای آن پست کاملا بی سواد هستند.

وی، در مورد آینده معرفی نامزد وزیران به مجلس می گوید: معرفی کردن نامزد وزیرانی که به مجلس نمایندگان شده است، می تواند قدم مثبتی باشد، به شرطی که به خوبی تحقیق و جستجو درباره آنها شود می تواند بسیار خوب و مثبت برای کشور تمام شود. چرا که تعداد زیادی شایستگی و لیاقت و دانش دارند. اما هستند کسانی که به دنبال سوء استفاده از پست شان می باشند. تل موتورها را، پول وزارتخانه ها را مصرف می کنند.

این عضو شورای ولایتی کابل، در انتقاد از حکومت درمورد گزارش هایی که درمورد نامزد وزیران رسیده می رساند: در معرفی این نامزد وزیران به مجلس پول زیادی از سوی حکومت برای اعضای مجلس نمایندگان مصرف شده است تا وزیران مورد نظرشان رای اعتماد بگیرند. در این هیچ شکی نیست. قبلا هم این کار شده است حالا هم بعید نیست که چنین کارهایی کرده باشد. اما باید به مجلس نمایندگان گفت که این کار را دوباره با مردم نکنید. به درستی اسناد آنها را بررسی کنید، درمورد آنها و سابقه تحصیلات و کارشان تحقیق کنید و در آخر به فردی رای اعتماد دهید که لیاقت و شایستگی دارد و برای مردم کار می کند و مهم این است که چقدر به مردم افغانستان متعهد می باشد. کسانی که در این مدت در وزارتخانه ها بوده اند و بودجه های خود را مصرف نکرده اند کسانی بوده اند که رییس جمهور پشتیبان آنها بوده است. امیدوارم حکومت اجازه دهد که مجلس نمایندگان برای انتخاب وزیران با این روند پیش برود. اما اگر حکومت بخواهد کمپاین کند که وزیران مورد نظرش رای بگیرد و از این طریق بتواند آینده حکومت بعدی خود را تامین کند جفای بزرگی به مردم کرده است.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نامزد وزیران
حکومت
نظرات بینندگان:

>>>   کمیشن کاران چی کنند خود شان پول مصرف کردند تا درخانه کمیشن کاران راه یابند حالا حق دارند دوباره ده برابر مصرف خود جمع کنند

>>>   Khurasani heeft 3 nieuwe foto's toegevoegd.
توطیهٔ جدید ارگ؛
برای تقسیم هویت تاجیک ها و ازبیک ها به دهها هویت قومی، جهت تثبیت اکثریت جعلی پشتون ها( افغان‌ها) در افغانستان.
رئیس جمهور با صدور فرمان و ایجاد کمیسیون برای تهیه لیست اقوام افغانستان در شناسنامه های جدید شمشیر جراحی به دست گرفته و ما را هدف قرار داده است.
اسناد رسیده از ارگ ریاست جمهوری حاکی از آن است که تیم فاشیسم قبیله برای تقسیم هویت تاجیک ها و تثبیت اکثریت افغان‌ها ( پشتون) طی فرمانی دستور داده است تا تاجیک ها را به بیش از سی گروه قومی تقسیم نمایند و به این ترتیب این اکثریت قومی را به اقلیت های متعدد تقسیم و معرفی کنند.
هدف از این طرح تقسیم هویت تاجیک ها و ازبیک ها به خرده هویت ها و تثبیت اکثریت افغان ( پشتون) در افغانستان می باشد.
جوانان عزیز
تنها راه جلوگیری از این طرح شیطانی دفاع و حمایت از قانون شناسنامه ها مصوب مجلس نمایندگان است و بس.
ادامه سکوت نمایندگان ما در حکومت و دولت در برابر این شرارت ها و فتنه انگیزی ها شرم آور و ذلت بار می‌باشد

>>>   Lalzad heeft 3 nieuwe foto's toegevoegd.
اکثریت سازی پشتون ها!
==============
(اقلیت سازی سایر اقوام)
پارچه سازی اقوام غیرپشتون و پشتون سازی تمام قبایل پشتو زبان...
این موضوع که بار اول در مقاله سلیمان لایق (ترکیب قومی کشور...) در زمان حاکمیت حزب دموکراتیک به نشر رسیده بود و حالا توسط غنی جامه عملی می پوشد، گام مهم دیگری در راستای اکثریت سازی پشتون ها برای تطبیق اهداف زیرین است:
* افغان سازی،.
* پشتون سازی،
* پشتو سازی.
+ + +
یا تسلیمی و یا مبارزه و مقاومت تا پیروزی!

>>>   اگر وزیر ها رهی بیشتر بردند از این معلوم می شود که پول زیاردتر مصرف شده اگر وزیر ها رهی کمتر بردند باز بدون پول کار شده است

>>>   لطیف پدرام:

نبرد کفتار ها!
گرد همایی قندهار برگزار می شود اگر اتفاق خاصی رخ ندهد.
من از طریق دوستانم در مجلس نمایندگان در جریان قرار داده شده ام و در این باره با چند تن از وکلای مجلس، که از جمله ی گردانندگان مهم جلسه ی قندهار اند گفتگو های مفصلی داشته ام- در منزل برادر عزیزم ایوبی، درمنزل لالی حمیدزی باشرکت همایون همایون، آقای درزابی و نیز چندتن دیگر. و یک جلسه دیگر با چند تن از این دوستان در منزل خودم داشته ایم.
من نیز به این گردهمایی دعوت شده ام، اما دیروز تصمیم گرفتم در این گردهمایی شرکت نکنم. چند تن از وکلا منجمله جناب درزابی را که از مدعوین بود از این تصمیم آگاه کردم و دلیل آن را گفتم، در آخر آقای درزابی گفت در این صورت من هم شرکت نمی کنم.
به هر حال!شکی نیست که رقابت میان درانی ها و غلزایی ها ادامه دارد. معلوم است که یک طرف قضیه کرزی است. اما، یک عده هم ناراضی هایی اند که برای غنی و عبدالله کمپاین کرده اند و چیز زیادی به دست شان نرسیده است.جز رقابت نامیمون، درانی-غلزایی، موقف آن هایی که دست شان خالی مانده است، و عاشق قدرت و ثروت اند، شکننده است. همین که پولی و منصبی برای شان رسید موضع خود را تغییر می دهند از صف ای به صف دیگر می روند، و از آخوری به آخور دیگر!.
این رقابت کثیف هر گونه ی که ختم شود(به نفع غنی یا کرزی)نتیجه برای اقوام مظلوم و مردمان فقیر جامعه ی ما تغییر نمی کند. قدرت از یک ستمگر به ستمگر دیگر، از یک فاشیست و شوونیست به فاشیست و شوونیست دیگر انتقال میکند. یا به زبان عامیانه از یک پشتون به پشتون دیگر. با تاسف مثل همیشه فاشیست ها یک یا چند مزدور قومی را که مذهب مشترک شان پول است(ولتر) اجیر می کنند و چونان ابزاری برای تداوم رنج و بدبختی مردم ما و اقوام غیر پشتون مورد استفاده قرار می دهند، و صد البته لاشه ی گندیده ی را هم جلو پای شان میریزند.
پیشنهاد من برای نیروهای ملی و مترقی و عدالت خواه این است به جای تبدیل شدن به ابزار دست این کثافت ها جبهه ی متحد و مستقل خود را تشکیل بدهند و برای آزادی مردم خود از دست نوکران استعمار کمر ببندند. حدود 17 سال است این آدم ها را در موقعیت های قدرت و ثروت می شناسید و تجربه می کنید. فریب این کفتار ها را نخورید. از هر کجایی که هستند شرق، غرب، شمال، جنوب و هر جای دیگر. با ابزار قراردادن خود، دست های پاک خود را آلوده نسازید. اقوام تحت ستم و نیروهای مترقی، ملی و اسلامی باید برای در هم کوبیدن این کفتار های وابسته به بیگانگان کمر ببندند و در یک جبهه ی متحد و آزادی بخش برای ایجاد یک دولت واقعا اسلامی، عدالت خواه، ملی و دموکراتیک که حقوق همه ی اقوام و شهروندان را عادلانه تامین کند مبارزه نمایند. باید خود به فکر گرفتن زعامت باشیم نه نوکری به کرزی یا غنی و عوامل شان! یا به زبان دیگر مزدوری و خوش خدمتی برای سران فاسد درانی و غلزایی!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است