هزاره ها به لشکر فاطمیون در افغانستان نیاز دارند
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۳    ۱۳۹۶/۹/۷ کد خبر: 142230 منبع: پرینت

هزاره ها به لشکر فاطمیون در افغانستان نیاز دارند نه در جنگ های نیابتی دیگران.
سخنان جنجال بر انگیز استاد محقق در ایران واکنش های مختلفی در افغانستان بر انگیخته است.

عده ای از آن استقبال کرده اند و عده ای هم با غرور لشکر فاطمیون را قهرمانی جوانان هزاره در جنگ با داعش تعبیر نموده اند.
برخی دیگری سخنان محقق را محکوم نموده و آنرا فرقه گرایی مذهبی و حمایت از شعیه ها علیه سنی ها در چهارچوب جنگ میان ایران شعیه و عربستان سعودی تفسیر نموده اند.

در همین حال برخی نخبگان هزاره به این باورند که هزاره ها بهای سخنان محقق را در افغانستان و تحریک داعش و طالب خواهند پرداخت.
واقعیت این است که هزاره ها بجای سوریه به لشکری همچو فاطمیون در افغانستان نیاز دارند تا در برابر بی عدالتی ها بایستند.

قربانی دادن برای جنگ نیابتی دیگران بخاطر دریافت ویزه اقامت در ایران و یا اجازه رفتن فرزندان هزاره به مدارس ایران قهرمانی نیست، بلکه نهایت بیچارگی است. اگر هزاره ها در جستجوی کشتن داعش هستند هیچ نیازی نیست که زحمت سفر به سوریه را بکشند در خانه خود شان داعش های وحشی تر از سوریه از کاخ ریاست جمهوری گرفته تا در همسایگی خانه شان حضور دارند و تا حال سر صد ها هزاره را از تبسم گرفته تا صد ها سر دیگر را بریدند ولی هزاره ها با اشک و صبوری از آن استقبال کردند.

هارون امیرزاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
هزاره ها
فاطمیون
نظرات بینندگان:

>>>   سلام
به شرطی که رهبران بی ...مثل محقق وخلیلی وسران جنبش به اصطلاح روشنایی نداشته باشند تا با خون شان معامله کنند برای رسیدن به پول وقدرت ...

>>>   شما هزاره ها يك بار كابل را ويران كرديد باز جه مى خواهيد .؟

>>>   فدا محمد تورانیان
آقای کریم خلیلی فاشیست تر از غنی و پشتونیست ها است و گروه فرمانروایش به رهبری آقای ظهیر زیر عنوان استاندار بامیان ، همه روزه دنبال دسیسه و تبعیض تباری ، مذهبی و دنبال حذف حذف تاجیکان و غیر شیعه ها در بامیان است . حذف غیر هزاره ها از حکومت محلی ، از دانشگاه بامیان و حتا غصب زمین ، جایداد و اخراج بومیان بامیان از اولویت های کاری آقای ظهیر فاشیست است . از تمامی برادران با فرهنگ و متمدن هزاره و اهل تشیع کشور به ویژه از بامیانی ها میخواهیم تا دست کم با گروه فاشیست خلیلی و حکومت محلی تحت فرمانش همکاری نکنند . برادران هزاره و تاجیک صدها سال در کنارهم مسالمت آمیز زندگی کرده اند و نظر به پژوهش های تبارشناسی گفته می شود ، هزاره ها از اختلاط تاجیکها با ترک ها و مغول ها پدید آمده اند که بنابر این ; هزاره خون تاجیکی دارد و همتبار اند .....

>>>   گپایتو کملآ حق گفتی برار

>>>   چون عربها و مزدورانشان ما را در وطن ما میکشند آنهم بمدت 40 سال و ملت ما را بدبخت و آواره کرده اند و هر روز خون جوانان این وطن مظلوم را میریزند و خانواده ها را داغدار میکنند با حمایت از طالبان وحشی و داعشیان خونخوار امروز و القاعده و حقانی و ... پس ما هم حق داریم این وحشی ها را در وطنشان قتل و عام کنیم ، تاکنون بنابر اعلام سپاه ایران بیش از 50000 نفر اتباع عربستان در سوریه و عراق در جبهه النصره و داعش و .... کشته شده باید به فاطمیون هزاره دست مریزاد گفت واقعا افتخار ما هزاره هاست
مهاجر خسته از تهران

>>>   سلام دوستان. این حرفها و حدیث ها که کی چه گفت و کی چه میگوید کهنه شده است لطفابه چند مورد با دقت فکر کنید. من نمیخواهم از ایران و یا کسانی دیگه حمایت کنم اما واقعیت ها را باید پذیرفت.
۱- افغانهای مهاجر که در ایران هستند مستقل و ازاد اند هیچ کس با زور و اجبار به سوریه نمیفرستند ایشان برای یک زندگی ارام و اینده خانواده شان دست به این کار میزنند. مگر در پاکستان این همه طالب و انتحاری تربیت میشوند ومردم افغانستان را به خاک و خون میکشانند شما چرا اعتراض نمیکنید.
۲- اگر دولت افغانستان تصمیم قطعی در نابودی طالب و داعش داشته باشند در مدت کوتاهی نابود خواهند شد. طوریکه در عراق و سوریه داعش تا دندان مسلح نابود شد.
۳- از ابتدای تشکیل دولت افغانستان قدرت در دست کسانی بوده و که سر سپرده پاکستان و عربستان وهابی بوده و هستند و عربستان همواره تحت نام کمک تخم نفاق مذهبی پاشیده سر نوشت افغانستان را به این روز در اورده اند.
۴- کشتار ها مردم هزاره و بقیه اقوام توسط طالب باالاخره یک روزی مردم را در برابر این کشتار و بی عدالتی متحد خواهد کرد.
۵- ان برادریکه که میگوید شما هزاره ها یک بار کابل را خراب کردید دیگه چه میخواهید؟؟ جای تعجب است در جنگ کابل اگر مردم هزاره از خود دفاع نمیکرد امروز ابن قوم نابود شده بود.
۶- برادر من بالفرض هزاره ها یک بار کابل را خراب کردند اما پشتونها از اول تاریخ تا امروز در حال خراب کردن هستند. لطفا تاریخ دوران ظاهر شاه ، محمد داود ، ترکی ، حفیظالله امین ، نجیب ، کرزی و امروز غنی را مطالعه کنید اینها ازکدام قوم و تبار هستند.
۷- هزاره ها که همیشه مطیع قانون و سازنده و افتخار افرین بوده برای افغانستان. چطور جرات میکنید که از کلمه خرابکاری برای این قوم استفاده میکنید.
۸- نهایتا امروز طالب و داعش در افغانستان کی و از مدام قوم وتبار هستند؟؟ قبول کنیم تا زمانیکه مهاجرین افغانستان در کشور های دیگر اسیر باشند اون‌کشور ها فرش دست باف زیر پایشان پهن نمیکنند ممکنه وسوسه شوند دست به کاری بزنند.
۹- دولت ضعیف مرکزی افغانستان بانی تمام این بد بختی ها هست نه من و شما و ما باید بیدار باشیم به برادر دینی و هموطن خود احترام بگذاریم و بازیچه کشور های خارجی نشویم. موفق باشید

>>>   بلی اوغانها افغانستان را خوب آباد میکند در دوران
عبدالرحمن قاتل شش ولایت را داد به جهلستان کمک
کرفت هر قصابی دلش خواست کرد ظاهرشاه چهل
سال پادشاهی کرد چهل ساعت خدمت نکرد جزخیانت
بخارا برشما ننگ دهخدا برشما ننگ خط ننگ ورند
بر شما ننگ ناموس افغانستان را برشراب خوران
سعودی دادید ناموس افغنستان باجهلستان دادید برای
تان ننگ بچه بازی برای تان یک خدمت است
زنده به گور کردن برای تان یک خدمت تاریخی
است سر جدا کردن بهترین خدمت است ملت
قدری خود را نمیدانند تجاواز به ناموس ملت از طرف
نا طالبان نجیس این خودش یک خدمت بسیار بالاتر
از همه است طالبان وهابی طالبان صهیو نیست
خدا برای تان عقل نداد برای تان شهوت داد

>>>   اگه دولت افغانستان حمایت کنه سپاه فاطمیون میتونند داعش را در افغانستان ریشه کن کنند

>>>   گپ حق جواب نداره برادر گل گفتی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است