قدرت غنی بی نیاز از انتخابات
زمانیکه جمعیت پشتون در جابجایی قومیت های پاکستانی و جذب طالبان، رقمی کلان شود دیگر چه نیاز به انتخابات است و تحمل دیگر قومیت ها، چه رسد به وجود پارلمان و کمیسیون انتخابات 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۸    ۱۳۹۶/۹/۷ کد خبر: 142239 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، پارلمان در دوران نامشروع کاری به سر می برد و وظیفه ای جز فساد و زد و بند سیاسی نمی شناسد، رعیت نشینی که چشم به الطاف اربابی حکومت دوخته و وضعیت کمیسیون انتخابات که دیگر بر کسی پوشیده نیست، یا در حال طرح انتخابات گوسفندی است یا معامله با ارگ.

در این میان، ریاست جمهوری با تمسخر قانونِ حداکثر دو ماه سرپرستی در وزارت ها نه تنها اکثر وزارت ها را با سرپرست اداره می کند بلکه در مدت سه سال از عمر حکومت، برخی از وزارت ها سه سال در اختیار سرپرست بوده و هست و بماند رد صلاحیت کردن ها و در ازای امتیاز و پول، رای اعتماد جمع کردن به نمایشی تکراری بدل شده است.

اما نکته تکان دهنده در کشوری که قانون بر مبنای اهداف قدرت تعریف می شود وجود کمیسیون انتخابات است، این کمیسیون بیش از آنکه در راستای برگزاری انتخابات عمل کند، خلاصه در فساد و معامله می باشد که اوج هرج و مرج در آن را می توان در حکومت اشرف غنی دید.

برگزاری انتخابات بدون اصلاحات انتخاباتی و توزیع شناسنامه های الکترونیک بحرانی تر ازگذشته خواهد بود و برهمین اساس، ارگ با سنگ اندازی بر سر اصلاحات هم انتخابات پارلمان را به تعویق می اندازد و هم در پی مدیریت انتخابات ریاست جمهوری آینده است.

این در حالی است که گزینش اعضای کمیسیون انتخابات توسط رییس جمهور آنهم پس از ماه ها کشمکش به عزل کردن و اختلاف های درونی انجامید و در فرمانی دیگر از سوی غنی، کار کمیته گزینش اعضای جدید از سر گرفته می شود.

حال سوال این است که رییس جمهور در صحت کامل و با درک اوضاع جاری کشور گزینش و عزل می کند یا تخت قدرت به دست دیوانه ای مستبد پیشه تصاحب شده است؟

کمیسیون انتخاباتی که تمامی راه های تقلب و فساد را برای شخص اشرف غنی هموار کرد تا به قدرت برسد دگر باره توسط همین شخص گزینش شد و پس از چندی به اتهام فساد تهی از رییس و برخی از اعضا.

این کمیسیون اعلام کرده بود که انتخابات پارلمانی در سرطان سال آینده برگزار می شود اما زمانی که خود در اختلاف های درونی درگیر است و هر لحظه امکان برکناری توسط ریاست جمهوری وجود دارد، چگونه و با کدام پشتوانه انتخابات را برگزاری می کند؟

و همچنان که پارلمان برای برقراری حکومت قبیله گرا باید غرق در فساد و زدو بند می شد، کمیسیون انتخابات نیز در اعمال سلیقه و نفود ریاست جمهوری صحنه بی کفایتی و اختلاف می باشد.

رییس جمهور که از دل بحران و تقلب به قدرت رسید هیچ اعتقادی به رای مردم ندارد زیرا توانایی خرید صندوق های رای را دارد تا حکومت خود را دوام بخشد و برهمین اساس، راه را بر هر اصلاحات و انتخاباتی می بندد.

اشرف غنی با قدرت استبدادی و تبار طلبی، هراس تروریستان را در کل کشور برقرار و زمینه پشتونیزم کردن حکومت را هموار کرد و در این میان با به سرانجام رسیدن جابه جایی قومیت های رانده شده پاکستان در خاک کشور دیگر نه نیاز به مشروعیت از سوی دیگر اقوام است و نه تقسیم قدرت.

حقیقت این نظام برگرفته از ارج نهادن به قومیت پشتون و رد دیگر اقوام است و اگر پارلمان و کمیسیون انتخابات و دیگر نهادها را از آن حذف کنیم شباهت بی مانند به امارت اسلامی و حکومت تروریستان دارد.

این در حالی است که تنها ارگ، قدرت را در انحصار دارد و باقی نهادها، تشریفاتی و تهی از اختیار می باشد و هرچند اشرف غنی بدل به منفورترین رییس جمهور در میان مردم شده اما اکنون قدرتمندترین مقامی است که در حکومت تهی از مقام های مخالف، در یک قدمی تحقق اهداف پشتونیزمی قرار گیرد.

و آن هنگام که جمعیت پشتون در جابه جایی قومیت های پاکستان و جذب طالبان، رقمی کلان را در برگیرد، دیگر چه نیاز به انتخابات است و تحمل دیگر قومیت ها چه رسد به وجود پارلمان و کمیسیون انتخابات.

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انتخابات
غنی
نظرات بینندگان:

>>>   Ariaie
با توجه به اينكه داكتر عبداللطيف پدرام از حمايت گسترده مردمى برخوردار است در هر گونه مذاكرات بايد از ادرس مردم ما سهيم باشد چون مهره هاى سوخته و ازموده شده از هيچ اعتبار و شعور سياسى برخوردار نيستند.

>>>   او برار چی د هل پشتون و غیر پشتون سر داده ایی اینک کمتر از چهار سا ل میشود که از بدو تا سیس ای رژیم تا امروز بیکار استم و پشتونی استم که اشرف و اتمر و ستا نکزی و خپلواک بسیار به خو بی میشنا سند اما کدام کاری نه کرده اند برایم
لغما نی

>>>   Sediq
اين مردم بار ها امتحان خود را داده اند، نبايد فريب .... هاى انها را خورد.

>>>   به نظر بنده اشرف غنی هزار بار بهتر از لنده غران هست
جاوید قاری زاده

>>>   لنده غران یگانه کاری را که به موفقیت به پایه اکمال رساند این بود تا تاجکان را یک قوم بی فرهنگ وا نمود سازند
وای بر حال ما که حالا حمایت چند لنده غر را میکنیم
تاجکان یگانه قوم با فرهنگ نه تنها افغانستان بلکه همه منطقه است که پیشینه هزار ساله دارد و علما و عارفین مشهور را دارا میباشد ولی صد حیف تا این همه به دست چند لنده غر و بیسواد افتاده
جمشید ارینفر از هرات

>>>   این که معمول است هر که رای بیشتر گرفت برنده اوست

>>>   این بار رهبر محبوب مان داکتر عبدالله برنده است

>>>   غنی سالار هست نوش جانت اقا غنی دوست دارم
محمد فراهی

>>>   Lalzad heeft 3 nieuwe foto's toegevoegd.
اکثریت سازی پشتون ها!
==============
(اقلیت سازی سایر اقوام)
پارچه سازی اقوام غیرپشتون و پشتون سازی تمام قبایل پشتو زبان...
این موضوع که بار اول در مقاله سلیمان لایق (ترکیب قومی کشور...) در زمان حاکمیت حزب دموکراتیک به نشر رسیده بود و حالا توسط غنی جامه عملی می پوشد، گام مهم دیگری در راستای اکثریت سازی پشتون ها برای تطبیق اهداف زیرین است:
* افغان سازی،.
* پشتون سازی،
* پشتو سازی.
+ + +
یا تسلیمی و یا مبارزه و مقاومت تا پیروزی!

>>>   بالای نواسه های نادر غدر اعتماد کردن خوب نیست! از گذشته باید عبرت گرفت.

>>>   Arianfar
خوب، از دست ما کاری بر نمی آید. رسالت ما روشنگری است. کسانی که در داخل اند، باید هشیاری خود را از دست ندهند و فریب توطیه های بیگانگان و نیز ایادی داخلی شان را نخورند. مردم باید در شمال در اندیشه دفاع خودی برآیند. زیرا ارگ و شوزای امنیت خود در خدمت پروژه قرار دارند.

>>>   به دوستان بگویم من از حکمتیار خوب آموخته ام. حکمتیار و جناح های مختلف پشتون که از چپ و راست با او متحد اند، هیچ گاه به خاطر این که مثلا اسمعیل خان به قدرت برسد یا آقای قانونی، انرژی اش را خرچ نمی کند و ابزار دست این ها قرار نمی گیرد یا به طور مثال ابزار دست کسان دیگری،غیر از تبار خودش. او از همه ی این ابزار ها استفاده می کند برای حفظ سلطه ی قوم و تبار اش. حالا نگاه کنید افراد تبار شما برای چه هدفی و برای چه کسانی کار می کنند؟ یک عده پشت سر کرزی صف کشیده اند و یک عده پشت سر غنی و شمار دیگری هم پشت سر استاد سیاف. مگر غیر از این است؟ و آخر سر بگویم آن قدر شعور و تجربه دارم که برنامه ی آزادی بخش ملی را از پروژه های شخصی ی مدعیان تشخیص بدهم و تفکیک کنم.

>>>   غنی احمدزی و حامد کرزی هردو محور شرارت اند!
شانزده سال تمام این هردو شریک قدرت و جز از همان حلقه خبیثه(کانون توطئه) اند که کشور را بطرف نا امنی و بی ثباتی و نفاق و شرارت سوق داد.
غنی احمدزی و حامد کرزی عاملین اساسی جنگ تریاک یعنی ادامه شرارت و تروریزم درکشور اند.
دست آورد همین حلقه خبیثه که( کانون توطئه) نامیده می شود :
طالب ، ترور وتریاک و فساد و فقر وفحشا درین کشور است .
هرانسان عاقلی درین کشور میداند که شانزده سال غنی و کرزی هردو طراح به وخامت کشیدن وضعیت و طالب پروری و نفاق افگنی و ترور های زنجیرهء ، برتری جویی قومی و زبانی و انحصار قدرت قومی بودند.
حالا راه نجات این کشور نه درمحور کرزی تروریست پرور و نه در محور غنی داعش پرور است .
راه نجات از وضعیت کنونی جمع شدن در محورمردمی مقاومت ملی علیه طالب پروران و داعش پروران وتریاک سالاران به اشتراک همه گروه های مخالف طالب پروری و داعش پروری وتریاک پروری می باشد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است