مرکل: آلمان به یک دولت پایدار نیاز دارد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۸    ۱۳۹۶/۹/۷ کد خبر: 142253 منبع: پرینت

آنگلا مرکل پاسخ به پیشنهاد اصلاحات در اتحادیه اروپا را منوط به ایجاد دولت پایدار در آلمان دانست.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری گفت: آلمان در اسرع وقت به یک دولت پایدار نیاز دارد تا به پیشنهاد اصلاحات اتحادیه اروپا پاسخ دهد و با یک محیط جهانی جدید و نامشخص مقابله کند.

وی با اشاره به پیشنهادهای ژان کلود یونکر، رییس کمیسیون اتحادیه اروپا و امانویل مکرون، رییس جمهور فرانسه درباره آینده ساختار مالی، ارزی و اتحادیه اقتصادی، ادامه داد: انتخابات 2019 اروپا را پیش رو داریم بنابراین انتظارات زیادی وجود دارد که باید در برابر آن موضع خود را مشخص کنیم.

وی در پایان اظهارات اش جنگ در خاورمیانه، تنش ها با روسیه و روابط با آمریکا را از عواملی دانست که آلمان باید درباره آنها تدابیری بیندیشد.

پیش از این، «فرانک اشتاین مایر»، رییس جمهور آلمان و «امانویل مکرون» موافقت خود را با اصلاحات در اتحادیه اروپا اعلام کردند اما پیشنهادات در زمینه تغییرات در ساختارهای مالی، بودجه ای، مهاجرتی و نظامی از جمله مسایلی بودند که بر سر آنها اختلاف نظر وجود دارد.

صدر اعظم آلمان در نهایت، ایتلاف با حزب سوسیال دمکرات را پذیرفت و به بحران سیاسی ایجاد شده در این کشور پایان دهد. ناتوانی او در ایجاد «ایتلاف جاماییکا» موجب شد تحت فشارهای سیاسی و برای جلوگیری از تکرار انتخابات، به ایتلاف بزرگ با سوسیال دمکرات ها تن دهد.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
المان
مرکل
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است