افغانستان را بسوی یک جنگ منطقه ای هدایت می کنند
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۲۶    ۱۳۹۶/۹/۸ کد خبر: 142290 منبع: پرینت

افغانستان را به سوی یک جنگ وسیع مذهبی سوق می دهند، این یک هشدار جدی است، نه ایرانی ها و نه امریکایی ها برای مردم افغانستان دل می سوزانند، به گفتۀ نیکلسون قوماندان نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان، داعش به افغانستان خواهد آمد، این را آنها ترسیم می کنند.

ایرانی ها در مقابل این حضور؛ لشکر فاطمیون را در کشورمان بسیج می کند، ایتلاف نظامی کشورهای اسلامی به رهبری عبربستان نیز وارد میدان شده است تا به بهانۀ انفجار مسجدی در مصر حضور خود را در افغانستان تعریف کند. آنها گزینه های خطرناک تری در بحران سازی افغانستان دارند.
تبلیغی های افراطی از سوی پاکستان نیز شعله های جنگ مذهبی را با هزینه های هنگفت مالی پیش می برند، خطرناکتر و وحشتناکتر، در گوش ها نجوای یک وعدۀ تباهی مذهبی را می دهند.

حکمتیار با سفرهای جدی خود در تلاش است تا پایه های دیگری از این بحران را توسعه بخشد، سه چهرۀ شاخصِ شمال؛ عطا محمد نور، جنرال دوستم، محمد محقق در خط مهندسی شدۀ اضمحلال از سوی غربی ها قرار دارند.
بدون شک کشورهای روی دیگر نیز در این بازی درصدد یارگیری های جدی از این سه تن هستند.

ایران اردوی بحران ساز خود را آرایش داده است، ترکیه گزینۀ خود را برای زمینۀ نقشه های مطروحه به آنکارا دعوت کرده است؛ بازیگران فعال در درون ارگ نیز در مقابل اینها همچنان به تطبیق برنامه های از پیش تعیین شده می پردازند.

احساسات طوری برای یک برنامۀ منظم آماده شده است که بسیاری از هوداران سخنان آقای محقق در ایران برای حضور فاطمیون و چلنج سخت نظامی به داعش در افغانستان لحظه شماری می کنند، آنها به نوعی برای یک انتقام پنهان مهیا شده اند، روندی که برای امریکایی ها یک فرصت طلایی به حساب می اید، امریکا برای این خودآگاهی حضور و به میدان کشاندن پای ایران در بحران افغانستان از مجرای تیوری های ساختن یک رقیب و دشمن منطقه ای بر اساس دکترین جنگ های جدید تلاش های زیادی نموده تا رویکرد بحران سازی بصورت طبیعی رخ دهد.

طبیعتا ایرانی ها برای یک جنگ نابرابر مذهبی هزینه های هنگفت مالی را در افغانستان پیش بینی کرده اند، احتمال دارد ایرانی ها در قالب لشکر فاطمیون از اتباع سوری و عراقی در افغانستان کار بگیرند، محمد بن سلمان ولیعهد عربستان نیز در همکاری جدی با ترامپ مایل است رویارویی سختی با سیاست های مذهبی ایران بعنوان یک جنگ نیابتی در افغانستان داشته باشد و انتقام به اتش کشیده شدن سفارتش در تهران را بگیرد، چهل کشور نظامی اسلامی در تلاش است تا میکانیزم داعش را در ظاهر متوقف اما بصورت غیر مستقیم رویکرد نظامی آنان را برهنه سازند.

افغانستان مخصوصا در مناطق شرق، شمال و غرب کشور شاهد جابجایی های نظامی و سیاسی کشورهای بیگانه خواهد بود؛ این بیگانگان خواه امریکا و ایران باشد و خواه روسیه و عربستان و ترکیه بصورت وحشتناکی از میان ما و مردم افغانستان سربازگیری خواهند نمود و ما را توسط ما در درگیری های شان خواهند کشت و چقدر سهل و آسوده ما را تبدیل به ابزارهای سیاست های جهانی و منطقه ای خود می کنند.

مهدی ثاقب


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جنگ منطقه
ایران
نظرات بینندگان:

>>>   ایران اردوی بحران سازی خود را ارایش کرده؟؟؟؟
در جایی که داعش رو درست میکنند که شیعیان را سر ببرند این ایران بود که ائتلافی از گروه مقاومت رو تشکیل داد و توی سوریه و عراق داعش رو عقب راند.همه جهان باید از این گروه تشکر کنند به یاد بیارید چه بلایی داشتند سر اروپا در می آوردند.
عربستان وهابی و همین ترکیه ایی که اسناد حمایتش از داعش هنوزم روی میزه میان وهابیون رو تشکیل میدهندو در مقابل ایران برای حمایت از مظلوم پا میشه این اسمش میشه ازدوی بحران سازی؟؟؟؟؟
تو دین نداری خوب لالقل انسان باش.به قول امام حسین ع دین نداری لا اقل آزاده باش و ببین چطور کودکان بی گناه رو سر میبرند چطور زن ها رو به بردگی و اسیری میبردند و بهشان تجاوز میکردند تحت عنوان نکاج اجباری.گودکان یمنی رو ببین که چگونه سو تغذیه گرفتند هر روز کشتار و کشتار و هر روزشان بمباران توسط ائتلاف شیطانی سعودی ست.
صدای حق همیشه تا بوده و بوده ضعیف بوده و همیشه ریشخندش میکردند.اما وعده ی خدا پیروزی حق علیه باطل بوده و هست.

>>>   بیسار زیاد عفو میخواهم، آیا از قبل ابزار سیاست های خارجی نبودیم؟
شریف

>>>   ایران هرگز بدون خواست هیچ دولتی در آن کشور حضور نظامی نداشته .

>>>   اگه فاطمیون و کمک ایران برای نابودی داعش نبود الان داعشی ها افغانستان رو گرفته بودند داشتند سر این نویسنده رو در خانه اش می بریدند !


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است