وعده ترامپ به رییس جمهور کوریای جنوبی
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۵    ۱۳۹۶/۹/۸ کد خبر: 142293 منبع: پرینت

کاخ ریاست جمهوری کوریای جنوبی اعلام کرد به دنبال آزمایش موشکی جدید کوریای شمالی، 'دونالد ترامپ' رییس جمهوری آمریکا در یک مکالمه تلفنی به 'مون جایه این' رییس جمهوری کوریای جنوبی وعده داده است تحریم و فشار بیشتر بر کوریای شمالی وارد کند.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ بر اساس گزارش کاخ ریاست جمهوری کوریای جنوبی، ترامپ به 'مون جایه این' رییس جمهوری کوریای جنوبی وعده داده است با همکاری چامعه جهانی تحریم های بیشتری علیه پیونگ یانگ اعمال کند.

مکالمه تلفنی رییسان جمهوری آمریکا و کوریای جنوبی در مورد کوریای شمالی در حالی است که وزیر خارجه آمریکا هم آزمایش جدید موشکی کوریای شمالی را قویا محکوم کرده و از جامعه بین المللی خواسته است فشارهای دیپلماتیک و اقتصادی خود را علیه پیونگ یانگ افزایش دهند.

رییس ستاد مشترک ارتش کوریای جنوبی اعلام کرد که کوریای شمالی بامداد روز چهارشنبه به وقت محلی یک فروند موشک بالستیک شلیک کرده است.

گفته می شود موشک از استان «پیونگان جنوبی» و به سمت شرق شلیک شده و ارتش کوریای جنوبی و آمریکا در حال اوضاع بررسی اوضاع هستند.

در همین حال شورای امنیت سازمان ملل متحد روز چهارشنبه به درخواست نمایندگان آمریکا، جاپان و کوریای جنوبی و در واکنش به آخرین آزمایش موشکی کوریای شمالی ، نشست فوق العاده ای را درباره چگونگی برخورد با آزمایش اخیر موشک بالستیک کوریای شمالی برگزار می کند.

آزمایش چند موشک دوربرد با قابلیت حمل کلاهک هسته ای از سوی کوریای شمالی در چند ماه گذشته؛ باعث افزایش تنش ها بین این کشور با برخی از کشورهای منطقه از جمله جاپان و کوریای جنوبی و همچنین آمریکا شده است.

پیونگ یانگ از سال 2006 میلادی تا کنون 8 موشک دوربرد آزمایش کرده است که آخرین آن بامداد انجام شد.
به دنبال آزمایش ششمین بمب هسته ای این کشور که سوم سپتامبر (سنبله) صورت گرفت آمریکا با کمک چین و روسیه قطعنامه ای را در سازمان ملل علیه این کشور تصویب کرد که باعث واکنش شدید کوریای شمالی شد به طوری که این کشور هشدار داد به واسطه اعمال تحریم های سرسختانه علیه این کشور، جاپان را غرق و آمریکا را به خاکستر تبدیل خواهد کرد.

کارشناسان نظامی می گویند با توجه به اینکه آخرین موشک کوریای شمالی قبل از این آزمایش جدید، حدود 3 هزار و 700 کیلومتر برد داشته است هدف از این پرتاب، نشان دادن این امر بود جزیره آمریکایی 'گوام' که 3 هزار و 400 کیلومتر با کوریای شمالی فاصله دارد در تیررس این موشک قرار دارد.

آزمایش جدید اتمی کوریای شمالی در حالی است که وزارت خارجه کوریای جنوبی روز گذشته این آزمایش را پیش بینی کرده و گفته بود نشانه هایی دریافت شده است مبنی بر این که کره شمالی قصد دارد دست به یک آزمایش موشکی جدید بزند.

همزمان خبرگزاری کیودو از جاپان نیز گزارش کرده بود که دولت به دلیل دریافت علایم رادیویی احتمال می دهد که کوریای شمالی قصد انجام آزمایش موشکی داشته باشد و به حال آماده باش درآمده است.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ترامپ
کوریای شمالی
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است