طرح تعدیل قانون ثبت احوال، معلق در شورای ملی
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۳۸    ۱۳۹۶/۹/۸ کد خبر: 142331 منبع: پرینت

نامه مجلس سنا برای ایجاد کمیته مختلط میان مجلس نمایندگان و مجلس سنا برای تصمیم گیری درخصوص طرح تعدیل قانون ثبت احوال و نفوس ناپدید شده است.

به نقل از یک، هیات اداری مجلس سنا می‌گوید فیصله‌ این مجلس را با معرفی هشت تن از سناتوران بمنظور ایجاد کمیته‌ مختلط به مجلس نمایند‌گان فرستاده است اما مجلس نمایند‌گان می‌گوید در اینباره نامه ای را دریافت نکرده است.

مجلس نمایندگان فرمان تقنینی رییس جمهور در مورد توزیع شناسنامه‌های برقی را رد کرد اما این فرمان ازسوی مجلس سنا تایید شد و مطابق قانون کمیته‌ مختلط از اعضای دو مجلس باید در این مورد تصمیم گیری کند.

دو هفته از رد این فرمان از سوی مجلس سنا می‌گذرد اما خبری از ایجاد کمیته‌ مشترک میان دو مجلس نیست. مجلس سنا می‌گوید که آنان برای ایجاد این کمیته، هشت تن از سناتوران را معرفی و نیز در مکتوبی از مجلس نمایندگان خواستار معرفی اعضای‌شان برای ایجاد این کمیته شده اند.

این تناقض گویی های نمایندگان دو مجلس درحالی است که هر دو مجلس در یک ساختمان هستند و دروازه های آنان کمتر از 15 متر باهم فاصله دارد.

برخی از فعالان مدنی از کندی کار در ایجاد کمیته‌ مشترک برای توزیع شناسنامه‌های برقی انتقاد می‌کنند و تاکید دارند که اراده ازسوی حکومت برای توزیع شناسنامه‌های برقی وجود ندارد.

تلاش‌ها برای توزیع شناسنامه‌های برقی سال‌ها پیش در دوران حاکمیت کرزی اغازشده بود اما نه تنها که این شناسنامه ها تاکنون توزیع نشده، بلکه در چندین مرحله نیز با شکست روبرو شده است.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ثبت احوال
شورای ملی
نظرات بینندگان:

>>>   کمیشن کاران نمی خواهند انتخابات شود


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است