از حرف های مسلمیار بوی خون می آید
مسلمیار که علیه من حرف زده است از سخنانش بوی جنگ داخلی می آید، مسلمیار و اطرافیانش متهم اند که در موتر خود انتحاری را به پارلمان می برند، ادعا شده است این افراد با داعش همکار هستند. اتهامات وی تبارگرایانه و داعش گرایانه است 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۵۷    ۱۳۹۶/۹/۸ کد خبر: 142336 منبع: پرینت

به دنبال سفر محمد محقق معاون دوم ریاست اجرایی به ایران و صحبت های وی در پیوند با حمایت شان از رزمندگان ایران، پاکستان، افغانستان، سوریه و عراق در برابر داعش و برخی از دهشت گران دیگر که آنجا مصروف جنگ هستند، باعث اعتراض برخی در کابل گردید و گفته شد که محقق از جنگ نیابتی ایران در سوریه دفاع کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، محمد محقق معاون ریاست اجرایی در برنامه «تحول» به این موضع های پاسخ داد و گفت: در اجلاسی که من در تهران دعوت شدم نام آن اجلاس بیداری اسلامی مجمع محبان اهل بیت و مساله تکفیری ها بود. این موضوع در دعوتنامه شان هم آمده بود و بر اساس این دعوتنامه من با فرستادن این دعوتنامه به ریاست اجرایی و کسب تکلیف از رییس جمهور به این سفر رفتم. قضیه واضح بود که آنجا بعد از اینکه همبستگی مسلمان ها را پیرامون اهل بیت پیامبر همگی تایید می کردند در آنجا علیه تکفیری ها و افراطیونی که جهان را به جنگ کشانده صحبت به عمل می آمد و مسلم است که در راس تکفیری ها داعش است و داعش هم همزمان با شکست خلافت خودخوانده شان، با رفتن من به تهران باید در آنجا صحبت می کردم.

وی افزود: صحبتی که در مورد داعش می کردم دو سه صورت بیشتر نداشت. یا من باید می گفتم که داعش مردمان بسیار خوبی بودند و اینها در عراق و سوریه گل کاشتند. یا باید می گفتم ما در قضیه بی طرف هستیم، دیگر داعش می داند و کارشان و نمی دانم که داعش چطور گروهی است و کتمانش می کردم. صورت سوم این بود که می گفتم که داعش یک گروه تروریستی و یک گروه جنایتکار بین المللی است. خوب شد که دنیا بر سر آن اجماع کردند و این گروه را زدند. قطعا من دو صورت اول را می گفتم. چرا که داعش نه یک گروه مسلمان است و نه نسبت به آن بی طرف هستم. بلکه از اینکه این خلافت خود خوانده بر انداز شده است و شکست خورده است اظهار خوشحالی کرده ام.

محقق در خصوص سیاست خارجی حکومت افغانستان درمورد جنگ های منطقه ای می گوید: سیاست خارجی ما اعزام نیرو و شریک شدن در جنگ های منطقه ای نیست. اما استقبال از ساقط شدن پدیده خلافت داعش یک وظیفه دینی و ملی است. ما نیرو اعزام نکرده ایم و نیرو هم اعزام نمی کنیم اما کسانی که خودشان از هموطنان ما به سوریه رفته اند مورد تقدیر هستند. مسلم یار هم که علیه این صحبت های من حرف زده است از سخنانش بوی جنگ داخلی می آید، اینها همان افرادی هستند که متهم می شوند که در موتر خود انتحاری را به پارلمان می برند، در مورد این افراد کسانی ادعا کرده اند که با داعش همکار است. حرف های مسلم یار به من هیچ ربطی ندارد. اتهامات وی تبارگرایانه و داعش گرایانه است. دو سال است که داعش در افغانستان مردم را زده اند، در جلال آباد و کابل مردم را کشته اند و مساجد ا منفجر کرده اند. همین افرادی که از داعش حمایت می کنند ندیده ایم که یک بار کدام حمله به مسجد را محکوم کرده باشند. اما ما همیشه داعش و گروه های تروریستی و تجاوزات خارجی را محکوم کرده ایم، ما مرده نیستیم که بنشینیم و این اوضاع را تماشا کنیم.

معاون ریاست اجرایی در مورد تعریف داعش اظهار داشت: داعش گروه تکفیری است که بر ضد مسلمان ها عملیات می کند. آنها تنها بر ضد هزاره ها کار نمی کنند. بلکه عملیات آنها را در فاریاب و جوزجان و بدخشان هم می بینیم. این افراد که بر ضد حرف های من موضع گرفته اند می خواهند که هزاره ها در افغانستان برده باشند. باید بگویم که ما بردگی نمی کنیم. اینها می خواهند دهه هفتاد را بر سر ما تکرار کنند. از این حرف های مسلم یار بوی خون می آید.

وی از حمایت داخلی از داعش می گوید: وقتی پایتخت داعش در سوریه و عراق شکست بخورد بدون شک به این منطقه سرازیر می شوند. در اینجا دست هایی در داخل افغانستان است که به این جریان کمک می کنند. همین کسانی که همسو و همفکر با داعش هستند. مسلما کسانی در داخل هستند که با آنها همکاری می کنند وگرنه آنها چطور می توانستند به اینجا بیایند و همچنان کشورهایی هم هستند که این گروه را حمایت می کنند.

محقق، سیاست کلی منطقه ای افغانستان را چنین بیان می کند که، از تمام کشورهای جهان می خواهیم بیایند و تروریزم را در افغانستان مهار کنند و با افغانستان همکاری کنند. تروریزم دشمن فقط افغانستان نیست. تروریزم دشمن فقط هزاره ها هم نیست که به جان من چسبیده اند که چرا درمورد داعش حرف زده ام. تروریزم دشمن بشریت است.

وی در مورد دشمنی داعش با اسلام و بشریت و جنایت هایشان در عراق و سوریه می گوید: داعش در عراق و سوریه سمبل کفر است. چرا که داعش ده سال است در سطح جهان و منطقه اظهار وجود کرد. در ظرف این ده سال دو کشور اسلامی را از اساس تخریب کردند. مساجد عراق نه تنها مساجد شیعه بلکه مساجد اهل سنت، آثار تاریخی و شهری را همه منفجر کردند. حالا اینها در افغانستان اولا می خواهند اینجا را خراب کنند و دوم به آسیای میانه روند و آنجا را خراب کنند. دولت افغانستان مصمم است که جلو اینها را بگیرند که نتوانند این کار را کنند.

محقق، در خصوص اینکه برخی از نماینده های مجلس نسبت به وی گفته اند محقق در واقع جوانان مهاجر در ایران را ترغیب به جنگ سوریه کرده است بیان داشت: این حرف ها برداشت همان عده از افراد است و از حرف های من چنین برداشتی نمی شود کرد.

وی در مورد راه حل بیرون رفت از بحران کنونی کشور می گوید: راه حل برای بیرون رفتن کشور ما از این بحران کنونی این است که گروه ها از احساسات علیه هم استفاده نکنند، از هر بهانه ای علیه همدیگر استفاده نکنند. دست به دست هم دهند. راه حل همین است. جهاد افغانستان در گذشته به خاطر این پیروز شد که همه اقوام افغانستان دست به دست هم داده بودند و همگی برادروار در کنار همدیگر بودند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مسلمیار
محقق
نظرات بینندگان:

>>>   بهروز جلال آبادی
یک تعداد افراد جوانان تاجیک را بطرف داعش دعوت میکنند و دلیل ایشان این است که وقتیکه پشتون طالب شده میتواند و اقوام دیگر را زیر نام طالب میکشد پس مارا چی شده که داعشی نباشیم و از زیر نام داعش اقوام غیر تاجیک را تحدید نکنیم !؟

>>>   مسلیم یاریکی ازنماینده ودست یار داعش درافغانستان است

>>>   داد فر اویانی
آشکارا تبهکار ترین رژیم فاشیستی را در کشور ما داریم و «روشنفکر!» ما، از بس ایمان خدشه ناپذیر به مکتب انگلیس دارد که نبیند این و های های کنان، پشت اسد سوری سنگ دارد و تیر «دفاع از مظلومیت!» سوری ها و پالمیرای ویران شده بدست داعش غربی ها.
«روشنفکر!» اسلامی (بویژه تاجیک) ما به اندازه دلباخته مکتب اسلامخواه انگلیس است که ه‍ر آنی را که در برابر انگلیس و امریکا و سعودی و یهودی باشد، دشمن اسلام و مظلومان شمارد.

آنچه از کردار بینیم، گواهی دهد که هر آنکه از غرب با پرچم «حقوق بشر جامعه جهانی!» به شرق آید و هتا گر با ویژه ترین دستاویز فرستاده آسمانی باشد و بر جنایات ضد بشریی غربی ها در افغانستان دیده بندد، دشمن بشریت است.
جنایات که جهاد افغان-انگلیس در اوغانستان و بر مردم ما تحمیل دارد، بی مانند و بی پیشینه است و بد تر و ویرانگر تر از کرده نازی های آلمان بر دیگر مرمان.
هر دانسته افغانستانی ی که بر این جنایات فاشیستی ی فرمانروایی فاشیزم سرمایداری و پشتونیزم تباری، دیده و زبان بندد، خیانت آشکارا دارد به کشور مان.

>>>   Bakhshi Zafari
یگانه قدرت اسلامی ای که در مقابل استکبار جهانی در این منطقه مقاومت میکند،گروه ها،احزاب و حکومت های شیعی اند. از عربستان شروع تا....ترکیه همه در خدمت کفار اند.

>>>   بسیار خوب ومنطقی زنده باد

>>>   بهروز جلال آبادی
یک تعداد از ادرس قهرمان ملی شهید احمد شاه مسعود برای داعش کمپاین میکند این افراد همان جاسوسان القاعده دیروزی هستند که در شهادت قهرمان ملی با القاعده همدست بودن و امروز برای سرباز گیری خصوصا از تاجیکان، از نام و نشان قهرمان ملی سو استفاده میکنند

>>>   Salam
عليه تفكر داعش و طالب و افراط گرايى عربى در هر جاى كه برزميد مجاز و ضرور است ، حتا در فضا و هم در زمين چه در سوريه و عراق و شمال افغانستان .

>>>   محقق حرف حق راگفته است که هرکسی ازداعش پشتیبانی کند دشمن مردم هزاره است هرکسی که از شکست غمگین میشود خودش داعش است در افغانستان معلومداراست که کدام قوم پشتیبان داعش است وطالب پدر داعش است درسوریه وعراق هزاران جنگجوی طالب در کنار داعش درمقابل مسلمانان میجنگیدند چرا از موجودیت آنها اظهارندامت نمیکنند که درسنگر کفار برعلیه مسلمانان مجنگیدند از که جنگیدن مردم هزاره که درسنگر حق علیه باطل جنگیدند خونشان بجوش آمده آیاهمان داعش که درسوریه وعراق مردم بیگناه را میکشتند درافغانستان مردم رانمیکشدباید درهرجای که این گروهی پلید چی بنام داعش وچی بدتراز آن طالب ظهورکرد باید نیست ونابود ساخنه شودکه تولید ویروس نکند.
ح ع

>>>   اين شخص نام خود را مسلمیار (نام خود را "يار مسلم که بروزن حکمتيار راکتيار که زيادتر يار راکت بود) از حاکمان افغان (پشتون) غيرپشتون کش حمايت مى کند. جنايات زمان عبدالرحمان خان و کشتار مردم غيرپشتون بويژه هزاره, ميخ زدن هاى هزاره کشتار و فرار هزاره توسط داودخان بخصوص در زمان فرماندارى اش در کندهار و وبربريت پشتون افغان ملاعمر را اين اندک مغز در فراموش خانه ويا جادوگرخانه انداخته است. کندهار٬ غزنى٬ لوگر و تعداد هزاره ها و پارسيان اکثريت بودند٬ بيشتر از پشتون بودند. همه هزاره ها را مجبور فرار به مناطق مرکزى و به کويته نمودندباوجود که داودخان انديشه حيوانگويى زن را و زندانى ساختن زن در پشت ميله ها يا جالى چادرى را از سر فرق زن برداشت.
مگر اسراييل تف پختونها و پټانها را براى پژوهشهاى ژنتیکی دئوکسی‌ریبونوکلئیک‌ اسید به منظور رزمگشاهى" دی‌ان‌ای یا "دن ا" نگرفت? محمدامین خوگيانى بزرگ مرد ادب پشتون فارسىدوست فرزند اسراييل خان خوگيانى تاریخ افغان (تتمة البیان فی تاریخ الافغان) به قلم سید جمال الدین ال افغانى (مشهور هم به اسدآبادى ويا الکابلى) ترجمه کرد که چرا پشتون لقب افغان بخود گرفت.
زمان ايکه چنگير و يا قشله هزار سربازى اش نام افغانستان نبود اصلن کسى به نام پشتون را شناخته نمى شد ولى ايران وتوران چرا?اگرمى شد سند اش کجاست? دلم براى پشتونهاى عزيز مى سوزد ولى من چه کنم که نام اصلى تان پټان بود ونام تان درهند نيکو بود. پټان = مردم مورد اعتماد
ارتش سپاه چنگيز در قرن دوازده و سيزده هزار سپا ه بود. سوال اينجاست آيا در آن وقت افغان = روهيله= پشتون وجود داشت? .بطور غيرت سنت جنگى در هيچ طايفه معمول نيست که زنان مردان سرباز خود را همرايى کنند. هزارعسکر چنگيز به جغرافيه آن زمان ايران و توران با زنان شان آمده بوده باشدند?
پشتون که وجود نداشت پس کدام زنان بومى ياغير مغولى راسپاه چنگيز خوشبخت کرده باشد به عبارت "طنز پارسى" (فارابى وابن سينا و سنايى پايه گذاران طنز پارسى يا پيرزي فلاژ) آبستن ٬ باردار ٬ حامله کرده باشد.
تهمينه دخت شاه سمنگان بود که با رستم عروسى کرد و حاصل شان سهراب بود . ما از تخمه تهمينه دخت شاه سمنگان بود وتخت رستم سمنگان را آباد کرد. و ما از تخمه رستم ايم افتخار داريم با "هزاره مغلوى" هم خويش و هم خويش و همخون همنژاد وهمزبانيم هم زبانيم و هم فرهنگ و هم نوروزايم . از مهد نوبهار و شاهبهار و سوبهاريم. از طايفه اقبال ايم همخون سياوش وسودابه وکياوش و کاوه درفش کياويانى اش ايم از تخمه رودابه کابلى و زال زابلى ايم. تهمينه عروس و ناموس ماست. ما از تخمه گشتاسب فرزند " اسپنديار" (اسپند و اسفند ماه دوازدهم خورشيدى) از تبار پسران شان "آذرنوش" (آذر ماه نهم خورشيدى) وپسر ديگر اش بهمن" (بهمن ماه يازده خورشيدى - )"
مشک تازه می بارد، ابر بهمن کابل
موج سبزه می کارد، کوی و برزن کابل
" هنرمند دلها ساربان
در اروپا چندين درامه استوره "دخت تورا ن " نوشته شد وبه نمايش گذاشته زير عنوان اروپايى شده "توران دوت " آخرين بار فردريش شيلر ويمارى به نمايش در آورد.
Turandaughter or german Turandtochter > توران دختر > توران دخت ; Turandot
فردريش شيلر اين داستان را از هفت پيکر نظامى گنجوى تنصيف نمود. فردريش شيلر و فون گويته ويمارى حافظ شيرازى رادوست داشتند.
آيا تف هزاره ها را مغولستان برداشتهدريافت يافته هاى پژوهشى ژنتیکی دئوکسی‌ریبونوکلئیک‌ اسید به منظور رزمگشاهى" دی‌ان‌ای یا دنا هزاره ها کجا شد? باوجود ايکه اين قدر تف در روى حاکمان افغان و حاميان غير پشتون انداخت.
هروقت که حاکمان پشتون و پيروان اش در پندار و گفتار و رفتار و کردار نيک شدند که نه بادار مليتهاى ستان و نه برده کشورهاى انگلستان وشوروى و امريکا و اروپا باشند آن وقت من پشتون و پټان مى شوم ولى "افغان" از سبب معنى لغوى اش به هيچ صورت نى! من هم افغان نيستم.

>>>   حرفی حساب است

>>>   مسلمیار حق دارد از حرفهای محقق ناراحت شود چون محقق از دشمنان داعش ستایش کرد ومسلمیار بی غیرب داغشی هست ومسلما شکست داعش را بر نمی تابد!
نادرشاه

>>>   داعش را باید کشت در هر زمان و هر مکان

>>>   من افغانستانی استم اما افغان نیستم .
او پاکستانی است اما پاک نیست .
واندیگر هندوستانی است اما هندو نیست .
خواجه تاجکستانی است اما تاجیک نیست .
ایشان قرغزستانی اند اما قرغز نیستند .
گروه دیگر شهروند روسیه فدراتیف استند اما روس نیستند .
آقای عباس شهروند ترکمنستان است ام ترکمن نیست .
احمد ضیا ء ، علی ، انزرگل ، و پشتون گل ، بیرم قل ،
محمود حسن افریقایی تبار ، کیم جینگ کون و چندهای دیگر شهروندان انگلستان استند
اما انگلیس نیستند ...... بر همین قیاس
بیایید حدیث مفصل بخوانیم ازین مجمل
م . ش . فروغ کابل

>>>   داعش زن فرزند زندگی عده زیادی را در افغانستان به تباهی کشانده جز کشتن تجاوز کاری نمیکند آن وقت در حالی که دشمن شماره انسانیت هست باز هم خود را بی طرف بگیریم همین نماینده های که از داعش تمجید میکنند....

>>>   هر کی در هر جائی که با داعش میجنکند کاری خوب میکند و قابل قدر است. مسلمیار خودش یک جنایتکار است که بار ها شواهد همکاری او با تروریست های داعش و طالب منتشر شده اند.

>>>   ابراهيمی خوش است که هم تبارانش درفاریاب وجوزجان بدست داعش کشته می شوند . راکتيار و مسلميارهردو داعشيار شده اند. عبدالله هم همسو بااينان شده است. اينهاچهره حقيقی منافقانه خود راچه زود عيان می کنند؟!!
شيوای بلخی

>>>   حرف های جناب استاد محقق کاملا منطقی و کاملا اسلامی است و ما از ایشان حمابت می کنیم. از اقوام غیر پشتون میخواهیم که متحد شوند و به این بازی های موش و پشکی خاتمه بدهند. تا به کی یک قوم به بهانه ی این که در اکثریت هستند بر گرده ی سایر اقوام سوار شوند؟!
غیرت تان کجاست؟
همت تان کجاست؟
اتحاد اتحاد
زلمی از بدخشان

>>>   اگر همین انتحاری از قوم تاجک یا ازبک یا هزاره بود به والله و بالله در کوچه و بازار سنگسار می شد و در چار کتاب کافر گفته می شد
اما از قوم اوغان است که هیچکس چیزی نمیگوید
نمیدانم چرا دهان ها بسته است نمیدانم چرا کسی چیزی نمیگوید
فقط پدرام میگوید و سالنگی و بس
بی غیرتی تاکی بی همتی تا کی
به خدا قسم اگر دوبار یا صد سال عمر بخورین اگر یک روز هم زنده هستین مردانه زندگی کنین
چارتا آدم های نجس و ملعون آمده به دیگرا زور میگوید و هیچکس صدایش نمی براید
شیرمحمد از شمالی

>>>   به نظرم محقق چیزی زیاد و بدون ربط نه گفته است.
تمام عکس العمل های که فعلا از طرف رهبران و روشنفکران ما شده است ناشی از فرصت طلبی است.
در افغانستان همه چیز و همه کس وابسته به کشورهای بیرونی است.
ما باید هوشیارانه حرکت کنیم.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است