محقق: طرفدار اعزام هموطنان به هیچ جنگی نیستم
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۴۳    ۱۳۹۶/۹/۸ کد خبر: 142347 منبع: پرینت

از افغانستانی هایی که در جنگ بودند به نیکی یاد کردم اما این بدین معنا نیست که آنان را دولت افغانستان، من و یا حزب من به جنگ فرستاده باشم.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، محمد محقق، معاون دوم ریاست اجرایی در گفتگوی تلفنی با تلویزیون آشنا، صدای آمریکا درخصوص اظهارات خود در اجلاس تهران و مغایرت آن با موضع رییس اجرایی حکومت وحدت ملی گفت: اصل مطلب این است که به کنفرانسی در تهران دعوت شده بودم که بخشی از آن درخصوص بررسی مسایل تکفیری و جریان های افراطی در سوریه، عراق، افغاستان و دنیا صحبت شد و این موضوع با همزمان با سقوط خلافت خودخوانده داعش در سوریه و عراق همزمان شد.

محقق ادامه داد: در قسمتی از سخنان خود از سقوط داعش استقبال کردم و از کسانیکه در آن جنگ تشریک مساعی کردند و نیز از افغانستانی هایی که در جنگ بودند به نیکی یاد کردم اما این بدین معنا نیست که آنان را دولت افغانستان، من و یا حزب من به جنگ فرستاده باشم و در این رابطه سیاست کلی ما این است که طرفدار اعزام نیرو به جنگ هیچ کشوری نیستیم.

معاون دوم ریاست اجرایی، در سوال به پرسش مجری مبنی بر تطمیع جوانان افغانستانی به جنگ رفته در ایران اظهار کرد: به جنگ سردی که میان شما و ایران دوام دارد نمی پردازم، بیان این مساله از سوی شما ناشی از مساله جنگ سرد روانی میان رسانه ها و تلویزیون های وابسته به آمریکا و ایران است که در آن دخالت نمی کنم. سیاست ما عدم اعزام نیرو به خارج است و من نیز از کسانیکه داعش را شکست داده اند تقدیر کردم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا طرفدار فرستاده شدن افغانستانی ها به جنگ در کشورهای دیگر هستید اظهار کرد: البته که طرفدار اعزام جوانان افغانستانی به جنگ نیستم اما آنهایی که خودشان رفته اند کار خوبی کرده اند که در شکست داعش سهم گرفته و نقش داشته اند.

محقق، درباره اینکه ایا رییس مجلس سنا، طرفدار داعش است نیز می گوید که نظر وی مربوط به خودش است و باید در نظرش تعمق کند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
محمد محقق
صدای آشنا
نظرات بینندگان:

>>>   داد فر اویانی
آشکارا تبهکار ترین رژیم فاشیستی را در کشور ما داریم و «روشنفکر!» ما، از بس ایمان خدشه ناپذیر به مکتب انگلیس دارد که نبیند این و های های کنان، پشت اسد سوری سنگ دارد و تیر «دفاع از مظلومیت!» سوری ها و پالمیرای ویران شده بدست داعش غربی ها.
«روشنفکر!» اسلامی (بویژه تاجیک) ما به اندازه دلباخته مکتب اسلامخواه انگلیس است که ه‍ر آنی را که در برابر انگلیس و امریکا و سعودی و یهودی باشد، دشمن اسلام و مظلومان شمارد.

آنچه از کردار بینیم، گواهی دهد که هر آنکه از غرب با پرچم «حقوق بشر جامعه جهانی!» به شرق آید و هتا گر با ویژه ترین دستاویز فرستاده آسمانی باشد و بر جنایات ضد بشریی غربی ها در افغانستان دیده بندد، دشمن بشریت است.

جنایات که جهاد افغان-انگلیس در اوغانستان و بر مردم ما تحمیل دارد، بی مانند و بی پیشینه است و بد تر و ویرانگر تر از کرده نازی های آلمان بر دیگر مرمان.
هر دانسته افغانستانی ی که بر این جنایات فاشیستی ی فرمانروایی فاشیزم سرمایداری و پشتونیزم تباری، دیده و زبان بندد، خیانت آشکارا دارد به کشور مان.

>>>   جناب محقق دست داعیشیان را رو کرد

>>>   آفرین بر محقق برای این موضعش. درود بر شهیدان جنگ های مبارزه با شیاطین داعش.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است