واکنش ارگ به سخنان اخیر محمد محقق در تهران
 
تاریخ انتشار:   ۲۳:۰۳    ۱۳۹۶/۹/۸ کد خبر: 142357 منبع: پرینت

ریاست جمهوری طی بیانیه ای درباره سخنان اخیر محمد محقق در تهران واکنش نشان داد.

در بیانیه ریاست جمهوری آمده است: اظهارات اخیر محمد محقق معاون دوم ریاست اجرایی در تهران در مغایرت با اصول سیاست خارجی، منافع ملی، ثبات و امنیت کشور و قوانین نافذۀ افغانستان قرار داشته و به‌هیچ وجه نمایندگی از نظریات دولت افغانستان نمی‌کند.
بناً این نظریات نباید به هیچ وجه باعث تشنج و یا خدای ناخواسته نفاق میان مردم ما شود. این اظهارات از سوی دولت افغانستان در روشنایی منافع ملی و قوانین نافذۀ کشور بگونۀ جدی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

در ادامه بیانیه آمده است: قوانین افغانستان، خدمت عسکری و نظامی را برای اتباع کشور صرفاً در چوکات حاکمیت ملی و تحت بیرق پر افتخار کشور جواز می‌دهد و بس. حکومت تصریح می‌دارد که افغانستان هیچگاه در جنگ‌های نیابتی شامل نبوده و نیز اجازه نخواهد داد که این کشور در آینده، به میدان جنگ‌های نیابتی مبدل گردد.

حکومت وحدت ملی برمبنای اصل رابطه دولت با دولت با تمام کشورهای همسایه، منطقه و جهان مناسبات نیک داشته و برای توسعۀ هرچه بیشتر این روابط، گام‌های عملی را برداشته و در آینده نیز اقداماتی را برای تحکیم آن، انجام خواهد داد.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
محقق
ارگ
نظرات بینندگان:

>>>   Arianfar
سال ها پیش از امروز شادروان باقی قایل زاده، سخنور نابینای روشندل با مشاهده خودکامگی های داوود خان سروده بود: ای گاو مست شاخ تو آخر شکستنی است!
سر انجام هم همان گونه شد که قایلزاده پیش بینی کرده بود.
امروز کار به جایی رسیده که انحصارگرایی و خودکامگی و بدمستی اشرف غنی احمدزی و فرعون اتمر و باند ارگ نشین کشور را را به سوی تباهی و بربادی می برد.
هنگام آن فرا رسیده که مردم باید برای جلوگیری از افتادن آتش به خرمن هستی کشور یکپارچه فریاد تغییر ساختار نظام را فریاد برآورند تا باشد راهی به سوی رستگاری و رهایی باز شود.

>>>   جناب رییس جمهور هر فرد حق ابراز دیدگاه خود ازحوادث محیط اطراف خود را دارد اگر میگویید محقق صاحب مامور عالیرتبه دولتی است و قانون برایش اجازه نمیدهد پس شما چرا در وقت سخنرانی تان از گیر می برایید و به چیغ زدن شروع میکنید؟ خوب هم میدانید که شنوندگان شما خانم هایت نیستند و قانون هم برایت اجازه چیغ زدن را نداده ، شاید بگویی که از وضعیت جاری کشور ناراحت میشوم فریاد میزنم خوب محقق هم از حوادث ناراحت میشود چقدر کشتار هزاره ها را تحمل کند در حالیکه برنامه ریز های انتحار و انفجار در کنار تان است و دستگیر شان نمیکنید . از همه مهمتر محقق از قاتلان داعش قدر دانی کرد چرا شما و مسلمیار و یک تعدادپشتون های قوم گرا ناراحت شدید ؟ این ناراحتی شما و همقطاران تان ادعا های بعضی مقامات را که میگویند غنی و اطرافیانش حامی داعش هستند ثابت میکند . میگویی که موصع گیری محقق سبب جنگ مذهبی میشود مگر همین اکنون در کشور چه جریان دارد؟ انفجار مساجد و تکایا و کشتار نماز گزاران را چه مینامید؟ اگر اطرافیانت تو را فریب داده اند و شما بر عکس خواهان به وجود آمدن امنیت و آرامش در مملکت هستید باید از محقق عذر خواهی کنی و از او بخواهی که لشکر فاطمیون درست کند و به جنگ داعش این دشمنان انسان ها و مدینیت برود به هر حال همه فهمیده اند که طرفداران داعش از موضعگیری محقق عصبانی شده اند که اکثریت شان پشتون هستند

>>>   سخنرانی استاد محقق فریاد حامیان داعش را بر اورد چه در ارک وغیر ارک درود بر محقق

>>>   حکومت افغانستان، وعدۀ بررسی سخنان محمد محقق را هم داد.
اول که اگر واژه‌های «بررسی» و «وعده» زبان می‌داشتند، بی‌شک از این حکومت، شکایت می‌کردند.
دوم این‌که، درست است، بپذیریم که سخنان محمد محقق بد، خلاف منافع ملی و نیازمند بررسی.
اما بوسیدن دست‌های مولانا فضل‌الرحمان توسط فاروق وردک، ابراز ارادت‌های حامد کرزی به سران قبایل آن سوی مرز دیورند و حاضری‌دادن هفته‌وار زاخیلوال صیب در خانۀ مولانا سمیع‌الحق و ابراز حمایت آقای غنی از موضع عربستان در درگیری‌های یمن هم آیا خلاف منافع ملی است؟ آیا بررسی خواهد شد؟
فکر می‌کنم به حد کافی به این واژۀ «ملی» تجاوز صورت گرفت. از وحدت ملی و تلویزیون ملی که هیچ خیر ندیدیم، حالا منافع ملی هم مثل برق‌های کابل، دو سال نیست و یک هفته پیدا می‌شود.

>>>   Saburi
راستی، برادرخواندگی با طالب مطابق منافع مالی ماست؟ بر پدر ما ملت با این منافع چتل!

>>>   شبیر خراسانی
غنی احمدزی خودش که دست نشانده امریکا است و چون امریکا و عربستان از شکست داعش ناراحت شد از همین رو غنی احمدزی ناراحت شد.
اکنون عربستان بالای غنی احمدزی و دارو دسته اش خشمگین استند که چگونه پولهای مارا میگیری اما مانع شده نمی توانی

>>>   Hedayat
اتمر، نبیل، کرزی، استانکزی و غنی با پاسپورت های آمریکا و انگلستان و پالسی فاشيستی و اجندای تضعيف فارسی زبانان همیشه سعي كرده اید تاجيكها، هزاره ها و ازبک ها را از هر راه و به هر باننه ضربه بزنید. ما شاهد دسیسه علیه استاد اعطاء و دوستم بودیم . پالسی ضد تاجک در اداره امور و وزارت داخله و حالا بهانه و دسیسه علیه محقق.......مارا می‌گویند دانشگاه نگو، فارسی نگو......... دشمن مشترک ما فاشیست ها هستند ، محقق راست گفته. فاشیست ها از ائتلاف استاد نور دوستم و محقق ترس دارند. از همین خاطر تلاش می کنند به هر بهانه یکجا شدن تاجيكها، هزاره ها و ازبک ها را تضعيف کنند.

>>>   ارک ...!
کدام کار ارک به قوانین افغانستان برابر است،
که گپ محقق باشد......!!!

>>>   Faiez
سلام خدمت همه دوستان
همه اقوام غیر پشتون میتوانند ازین شرایط نامناسب حد اعظم استفاده را ببرند در صورتیکه عاقلانه عمل نمایند . چگونه ؟
چون حاکمیت غنی در کشور سبب بهران اعظیمی گردیده که همه شاهد آن هستیم . بنابرین بهانه مناسب ، تمام اقوام غیر پشتون شعار اینکه « حاکمیت پشتون ها بس است ، ما رییس جمهور غیر پشتون میخواهیم» را سر بدهند که حقیقتن برای پشتون ها در برابر این خواست بر حق شان ، زبان دفاعی وجود ندارد
طوریکه گفتم به شرط آنکه همه بتوانیم تمام اقوام غیر پشتون را در زیر همین شعار بسیج نماییم در غیر اینصورت هر راه دیگری از قبیل انتخابات وغیره را که پیش بگیریم اوغان ها دغلکاری و فریبکاری میکنند و به سر همه کلاه میگذارند و بازی مان میدهند
برای اعاده دموکراسی و حقوق شهروندی و برگرداندن صلح ، امنیت پیشرفت و ترقی و برادری و برابری تمام اقوام
حاکمیت پشتون ها بس ، ما رییس جمهور غیر پشتون میخواهیم
ما رییس جمهور غیر پشتون میخواهیم

>>>   معلوم است باداران آمریکایی و انگلیسی و عرب و چرکستانی داعش اشرفک غنی دردشان گرفته و یک جایشان هم حسابی سوخته ! که اینطور از سخنان بحق استاد محقق میسوزند و جف جف میکنند ، هم سرمایه شان سوخته و هم آبرویشان ! مطمئن باشید که آمریکایی ها داعش را در افغانستان برای این میخواهند تا تروریستهای داعش و طالب یکدیگر را بکشند و از فشار و هزینه بر روی عساکر آمریکایی کم شود و با خیال راحت به دزدیهایشان برسند خیال آمریکاییها هم راحت است که نه داعش و نه طالبان تا هزار سال دیگر زورشان به آمریکاییها نمیرسد و اصلا داعش و طالبان قدرت نظامی ندارند که با آمریکایی ها سرشاخ شوند ، تنها مردم بیگناه مارا میکشند که آنهم برای آمریکایی ها هیچ ارزش و اهمیتی ندارد ، اگر داعش و طالب در افغانستان نباشند و صلح و امنیت برقرار باشد دیگر موقع رفتن آمریکایی هاست و افغانستانیها باید کشور خود را اداره کنند ، پس چطور آمریکایی ها با وجود صلح معادن کمیاب و قیمتی و سایر ثروتهای افغانستان را بدزدند ؟
مهاجر خسته از تهران

>>>   ....بیجا کردی تو خودت داعش را تربیه و تجیز کرده و بجان مردمت انداختی.

>>>   غنی جان زمانیکه اعلامیه دادی که نیروی نظامی افغانستان به حمایت ازعربستان مادرتروریست پرور درتجاوزبه کشور یمن آماده است، آیا باقانون نافذه کشور مطابقت داشت؟ مثل شما آدم خودخواه هنوزندیدم، تنها خودت را می بینی، این یعنی دیکتاتوری نوین پشتون ملت ازنوع غربی.
باکول

>>>   ارگ خاین در همه جنگ های نیابتی طالب و داعش حضور دارد. اصلا معلوم نیست این ارگ خراب شده در دست کیست؟ ثناگویان آمریکا و غرب باید بدانند که خود شان در نوکری سنگ تمام گذاشته اند. در شکم این غنی خانم یک روده راست وجود ندارد.

>>>   "در چوکات حاکمیت ملی و تحت بیرق پر افتخار کشور"
"حاکمیت ملی" ? حاکميت ملى
کدام کشور امريکا ٬ ناتو٬ اروپا?
"تحت بیرق پر افتخار کشور" بيرق کدام کشور!
غلامان امريکا بايد پاسخگو باشند!
چه تعداد شهروندان ما را داعش کشت?
چه تعداد شهروندان ما را طالبان کشت?
چه تعداد شهروندان ما را امريکا کشت?
سوال را ارگ جواب دهد چرا سربازان 50 کشورها به هندوکش سرازيرشد.
اى دروغگويان ارگ و مرگ! گپ هـاى تان بالونى ايست بدون اجازه امريکا وناتو تو به کنارآب رفته نمى توانى . مگر داعش و طالبان که استندبسيار
لاف زدى تو گودىگک امريکا
حکومت ....زنجيرى امريکا
روسيه٬ ترکيه (که ديد اروپا هيچگاه ترکيه رابخاطر اسلامى بودنش عضو خود قبول نمى کند واروپا 50 سال ترکيه را فريب داد) امريکا را بادار غنى را در عراق و سوريه شکست داد شکست داعش و طالبان شکست امريکا غلامان پشتونى شان است.
در چوکات همين "حاکمیت ملی" نمى گذارى که سربازان کشور عليه طالبان برادران کرزى مبارزه کند مگر او لعنتى اين جنگ در هندوکش نيابتى نيستويا جنگ داخلى وبرادر کشى حاکمان پشتون است.
آب گرده بر سر بیانیه ریاست جمهور !

>>>   استاد محقق میداند چه بگوید.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است