موشک کوریای شمالی کل آمریکا را پوشش می‎دهد
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۲۹    ۱۳۹۶/۹/۹ کد خبر: 142360 منبع: پرینت

تلویزیون ملی کوریای شمالی با اعلام ارتفاع و برد پرواز موشک تازه آزمایش‎شده این کشور، اعلام کرد که از این پس، تمام خاک آمریکا تحت سیطره موشک‎های قاره پیمای پیونگ یانگ است.

به گزارش رویترز، کوریای شمالی روز چهارشنبه تازه‌ترین آزمایش موشکی خود را موفقیت‌آمیز اعلام کرد و گفت این موشک بالستیک قاره‌پیما قابلیت نفوذ به همه نقاط آمریکا را دارد.

گفتنی است در گزارشی که از تلویزیون رسمی کوریای شمالی پخش شد، پیونگ یانگ اعلام کرد که ارتفاع پرواز موشک تازه ‌آزمایش‌شده به 4 هزار و 475 کیلومتر رسیده است که بیش از 10 برابر ارتفاع ایستگاه فضایی بین‌المللی است. همچنین برد این موشک در 53 دقیقه پرواز، 950 کیلومتر اعلام شد.

به نقل از این شبکه تلویزیونی، «کیم جونگ اون» رهبر کوریای شمالی بعد از نظارت بر آزمایش موشکی اخیر، اعلام کرد: حالا بالاخره به هدف تاریخی تکمیل نیروی هسته‌ای دست یافتیم.

در بیانیه‌ای که پیونگ یانگ در همین راستا صادر کرد نیز از کوریای شمالی به عنوان یک قدرت هسته‌ای مسوول نام برده و هشدار داده شد که تسلیحات راهبردی این کشور تنها برای دفاع از تمامیت ارضی آن در برابر تهدیدها و سیاست باج‌گیرانه آمریکای امپریالیسم، به کار خواهد رفت.

درحالی که تازه‌ترین آزمایش موشکی پیونگ یانگ واکنش توییتری دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا را در پی داشت، شورای امنیت سازمان ملل قرار است روز چهارشنبه برای پاسخگویی به آن، نشست فوری تشکیل دهد.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امریکا
کوریای شمالی
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است