محمد محقق افغانستان را ترک کرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۱۷    ۱۳۹۶/۹/۹ کد خبر: 142411 منبع: پرینت

محمد محقق معاون دوم ریاست اجرایی کشور صب امروز افغانستان را به مقصد ترکیه ترک کرد.

دلیل رفتن محقق به ترکیه سفر صحی و معالجوی عنوان شده است.

قبلا جنرال دوستم نیز به همین بهانه افغانستان را بسوی ترکیه ترک کرد، اما بعد ها هویدا شد که او تبعید شده است.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
محقق
ترکیه
نظرات بینندگان:

>>>   گلبدین نیز از عربستان به ترکیه می آید و شاید عطا محمد نور نیز عازم ترکیه شود و بعداً پلان انتخابات آینده مطرح میشود.
این که چوکی ها چطور تقسیم شود که همه شان قناعت کنند،بعید به نظر میرسد.
ًزیرا هرکس میگوید که من یک سیره هستم.هیچ کس به نیم سیره بودن قناعت ندارد.
این که اشرف غنی و داکتر عبدالله هرکدام دعوی ربایست جمهوری دور دوم را دارند،هنوز به جای خود مانده است.

>>>   سابق زمان حکومت خلقی ها پرچمی ها بنام تداوی به شوروی میرفتند حالا گل بی بی رفت ترکیه محقق هم رفت تایکجابا دوستم کاری کنند

>>>   استاد محقق دوستم نیست ...

>>>   شما خود قضاوت کنید که چند .... جمع شده اند و در برابر استاد محقق موضع گرفته اند.
از این .... قرن باید پرسیده شود که تا کنون در برابر حملات طالبان و داعش کدام اعتراض کرده اید؟

>>>   اگر این ع وغ وامریکا باشد همه شان شاید ترک کند

>>>   شخصيت محقق برتر از دوستم نيست، ما هزاره ها شخصيت هاي خوبتري داريم. اكر محقق تداوي ضرورت داشت ميتوانست در هنگام اقامتش در تهران تداوي نمايد، تركيه كدام برتري طبي بر ايران ندارد. شايد رفته باشد تا پهلوان دوستم را بياورد، و يا هم آغاي دانش و دوستان هزاره تيم غني ويرا ترسانده باشند كه بايد براي چند وقت بخاطر امنيت خودش به تركيه برود.

>>>   داعش و داعش دوستان باید کشته شوند.

>>>   بگرامیان :
این هردو کرزی وغنی از یک قماش ویک سکه و دو روی هستند،همین کرزی بود که به شاره با داران خود غنی نواسه خدا را آفرید.ورنه این مداری ثانی را کی می شناخت،اینها در روی صحنه بازی های مخالفت مینمایند بخاطر فریب ساده لوحان ودر پشت پرده اتحاد نامقدس پشتونوالی دارند،وبخاطر منافع قوم و قبیله خود از خدا ورسول هم میگذرند،باید نهایت اساس بود اینها در جاسوسی،دروغپراگنی وشیطنت دست شیطان را از عقب بسته اند.
اتحاد و همبستگی اقوام دیگر کمر اینها و باداران شانرا می شکند،از همین لحاظ با تمام نیرو توطئه ودسیسه شیطانی مینمایند تا اتحاد نجات افغانستان به رهبری وسازماندهی محقق،دوستم واعطا محمد نور پیریزی نگردد وجنبه عملی پیدا ننمایند،وهر نوع اخلال وسنگ اندازی نامردانه وپستانه را سازمان میدهند.

>>>   این همه توطیه ارگ علیه رهبران غیرپشتون است اتمر استانکزی را در قدرت داشته باشد

>>>   استاد حسن علی؛
خردمندانه ترین موضیعگیری را در قبال سخنرانی محمد محقق در تهران ، تاجیک های افغانستان کردند !
انعکاس سخنرانی محمد محقق در رسانه های داخلی و خارجی کمتر از انعکاس استعمال مادر بمب توسط ایالات متحده آمریکا در آچین ننگرهار بالای داعش نبود ، اما سخنرانی محقق بسیار بزودی از انتقاد نمودن خارج گردیده و به آن توسط پشتون ها رنگ و بوی قومی داده شد ، با وجود اینکه بزرگترین جنایت را داعش در ننگرهار در حق پشتون ها روا داشته اند ، چون صد ها نفر را گردن زده اند ، ده ها زن و دختر را به جهاد النکاح برده اند ، صد ها خانه را ویران کرده اند ، و همین اکنون ده ها نفر را در زندان ها با خود دارند ، جنگ هم به شدت جریان دارد ، با آن هم پشتون ها از ارگ گرفته تا پارلمان ، جامعه مدنی ، سکولار ، بی دین ، با دین و همه یک صدا ، چون محقق منسوب به قوم هزاره است جانب داعش را گرفتند و هرچه در توان داشتند به آدرس محقق گفتند ، هزاره ها چون نه در سیاست بوده اند و نه هم سیاست می کنند مانند خود محقق که هیچ گاهی در قضایا سیاسی برخورد نکرده است ، به دور از میدان سیاست موضیعگیری نمودند عده‌ای معدودی از سخنان محقق انتقاد نمودند ، و به خود محقق نتاختند ، بعضی هزاره ها هم از موقع استفاده نمودند بجای انتقاد عقده گشای نمودند و تا توانستند بالای خود محقق تاختند ، اوزبیک ها اکثرا در این زمینه سکوت کردند و ترجیح دادند بیشتر تماشاگر باشند تا انتقاد گر و یا دفاع گر ، تاجیک ها در قبال سخنرانی محمد محقق ،سیاسی موضیعگیری نمودند حتی جناح ارگ تاجیک ها به رهبری عبدالله عبدالله سخنان محقق را در چوکات اخلاق و قانون بسیار به شکل مدنی و مودبانه انتقاد نمود که انتقادش کاملاً به جاه بود ، متباقی تاجیک ها در بین داعش و محقق به صراحت از محقق دفاع نمودند و بسیار واضح هم موضیعگیری کردند و جواب فاشیستان قبیله را هم در درون پارلمان که‌ چه کسی را باید خایین ملی گفت و که ها خایین ملی هستند یک تن بنام محمد عبده بیان کرد ، نام برده در بخش از سخنرانی خود در پارلمان افغانستان چنین گفت ( ... داعش ، القاعده و طالب ، دوشمن مسلمان ها است و هم دوشمن بشریت است ... هرکس که از هر آدرس تحت هرعنوانی از هر جایگاه و مقام که از داعش ، طالب و القاعده دفاع می کنند در واقع هم دوشمن اسلام است ، هم دوشمن مسلمان است و هم دوشمن بشریت است ... بعضی دوستان ما آمده خود را مصلحت سنج حساب می کنند ، معیار تشخیص خایین ملی و خادم ملی را بیان می کنند ، خاین ملی کسی است که میلیارد ها دالر را حیف و میل کردند ... خایین ملی کسی است که عاید گمرک جلال آباد را دزدی می کند ، خایین ملی کسی است که در درون موتر خود تروریستان را به شهر کابل و ولایات افغانستان انتقال می‌ دهد ، با رجزخوانی ، با تهمت بستن با افترا کردن نمی شود خایین ملی را تعریف کرد ...) لذا دیده می شود که تاجیک ها دارد در سیاست آب دیده و پخته می شوند و در قبال قضایا هم سیاسی برخورد می کنند ، آقای محمد عبده در پارلمان افغانستان اوج مدنیت و پخته گی سیاسی خود را به نمایش گذاشت که بعید به نظر می رسد بدون مشوره با سیاست مداران چنین موضیعگیری ، سیاسی و زیره کانه کرده باشد .

>>>   دونفر دزد سرتقسيم بمهم جنگىدند دزد سوم زد خر شان را برد زحمت تكليف و مشكلات را وطن را كى ديد حالا يك يهودي كفار بي دين امده حكومت ميكند بدستور بادارا خود هيچ اينده خوب ديده نميشود و نه امريكا و نه ديگر خارجى ها چيزى كرده نميتوانند فقط همين قدر بس است كه دو سه ولايت را فلج كنند مثل نجيب باز غنى در خشكه اب بازي خواهد كرد.

>>>   کسیکه سفرعشق میکند باید دل شیر داشته باشد هروقت وهرجا چونگ وپونگ نکند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است