عبدالله در دیدار با عارف‌اوف در روسیه (عکس)
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۰۴    ۱۳۹۶/۹/۱۰ کد خبر: 142415 منبع: پرینت

داکتر عبدالله، رییس اجرایی در حاشیه نشست سران شانگهای در روسیه با عبدالله عارف‌اوف، نخست‌وزیر ازبکستان، دیدار و ملاقات کرد.

در این دیدار، نخست‌وزیر ازبکستان گفت که کشورش آماده است تا در زمینۀ حمل و نقل، صدور برق، راه‌اندازی خط آهن، مخابرات و بهره‌برداری از خدمات انترنتی، خدمات طبی و آموزش دانشجویان و روابط فرهنگی و بشری با افغانستان همکاری نماید.
وی افزود: آن‌ها مصمم هستند که روابط بازرگانی و تجاری خویش را با افغانستان افزایش ببخشند و همچنان حجم صدور گندم به افغانستان را به ۵۰۰ تن افزایش دهند.
وی بیان داشت: هفتۀ گذشته پروازهای مستقیم میان کابل و تاشکند پس از 20 سال آغاز گردید و این یک اتفاق بسیار مهم در روابط دو کشور می‌باشد.
نخست وزیر ازبکستان با بیان این‌که آماده هستیم در شهر ترمز مرکزی برای آموزش افغان‌ها مراکز تحصیلی را در بخش‌‌های خط آهن و زبان ازبیکی تأسیس کنیم، گفت که اطمینان می‌دهیم که روابط نیک میان دو کشور توسعه و بهبود یابد.

داکتر عبدالله، رییس اجرایی افغانستان، ضمن ابراز خرسندی از ملاقات با نخست‌وزیر ازبکستان، گفت که در سال‌های اخیر شاهد پیشرفت‌های خوب در روابط کابل- تاشکند هستیم.
رییس اجرایی کشور با بیان این‌که حکومت وحدت ملی خواهان روابط نیک با تمام کشورهای منطقه است، خاطر نشان ساخت که افغانستان به روابط خویش با ازبکستان اهمیت فراوان قایل است.

عبدالله، به سفر قریب‌الوقوع رییس جمهوری کشور به ازبکستان اشاره کرد و گفت که در این سفر قراردادهایی به امضا خواهد رسید که در گسترش روابط دو کشور در زمینه‌های مختلف تأثیر خواهد گذاشت.
رییس اجرایی، خواهان افزایش روابط فرهنگی دو کشور شد و از روابط حسنه و تاریخی میان دو ملت به نیکویی یاد کرد.
عبدالله از سرگیری پروازها میان کابل- تاشکند را استقبال کرد و گفت که این اقدام به توسعه روابط میان دو کشور می‌انجامد.

رییس اجرایی کشور، همکاری افغانستان و ازبکستان را در عرصۀ امنیت مهم خواند و گفت که مردمان افغانستان و ازبکستان دشمنان مشترک دارند و باید همکاری‌های امنیتی میان دو کشور افزایش یابد.
عبدالله ابراز داشت که افغانستان خواهان عضویت دایمی در سازمان همکاری‌های شانگ‌های است و همکاری و حمایت شما را در این زمینه خواهان هستیم.

کد (4)










کد (4)

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عبدالله
روسیه
نظرات بینندگان:

>>>   روسها یک دفتر ویرانه وتحت کا را به ع داده اند تا درانجا جلسه کند دیوار هایش سوراخ سوراخ است
ر

>>>   ع دیگر از خود کار ندارد فقط تمام روز عکس در خارج همرای زنان بگرد

>>>   Parwani
اعتراض های مردمی از حکومت سراسری و افغانستان شمول شده است.

در کنار اینکه مردم حوزه قندهار از حکومت ناراضی اند مردم حوزه جنوب نیز امروز طی گرد همایی ای نارضایتی خود از حکومت را اعلان نمودند.

مشاور داکتر عبدالله در گرد همایی مردم جنوبی می گوید
"مردم از بی کفایتی و پاسخ گو نبودن حکومت به فغان آمده اند. حکومت هیچ برنامه ی اصلاحی برای بهبود وضعیت ندارد و خواست نظر مردم را در نظر نمی گیرد"
با توجه به وضعیت، بزودی مردم حوزه شمالی بزرگ و شمال افغانستان نیز، موقف خودرا اعلان خواهند کرد.

>>>   لطیف پدرام:
بعضی چیز ها است که نمی شود یاد داد، و نمی شود یاد گرفت، عقل و شعور حساس و تیزبین نیاز است که رخداد ها را درست تحلیل کند. رخداد هایی که تازه اند و درباره ی شان نوشته نشده است. به قول یک دوست مبارز فلسطینی من: بعضی وقت چیز هایی اتفاق می افتد که هر چه بگویی از تو نمی پذیرند، باید منتظر زمان بمانی تا حقانیت ات را بدانند، ولی افسوس آن زمان بسیار دیر است و چه فرصت های نازنینی که از دست رفته است!

>>>   ۵۰۰تن گندم به نظر خودت بسیار کم نیست؟
یک تن گندم میشود یکصد و سی و سه سیر.
تقریباً بیست بوجی هفت سیره.
بیست بوجی ضرب پنجصد،میشود هزار بوجی گندم.
هزار بوجی گندم،مصرف یک ماهه هزار خانوار.
کوشش کنید ارقام را درست بنویسید.
برای درست نوشتن ارقام شما به دانش ریاضی و همچنان قیاس ضرورت دارید.
اگر یگان کس از شما بپرسد که مجموع دوصد ملیارد کهکشان فضای کیهان از چند اتم تشکیل شده است،خواهد عازم دیوانه خانه شوید.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است