نور: اجازه ندادند به قندهار بروم (عکس)
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۲۵    ۱۳۹۶/۹/۱۰ کد خبر: 142417 منبع: پرینت

به هواپیمای حامل عطامحمد نور و باتور دوستم از مزارشریف بسوی قندهار اجازه پرواز داده نشد.
این در حالی است که عطامحمد نور و باتور دوستم در میدان هوایی مزار شریف حاضر شده حتی داخل هواپیما شدند اما از سوی ناتو به این هواپیما اجازه پرواز داده نشد.

عطامحمد نور به بی بی سی گفت که بعد از یک ساعت و نیم انتظار در داخل هواپیما در فرودگاه مزارشریف به او اجازه پرواز به قندهار داده نشده‌است.
او در صفحه رسمی فیسبوک خود، نوار تصویری را همرسانی کرده و گفته ما در جلسه و شورای تفاهم لوی قندهار می‌خواستیم که اشتراک کنیم و از نزدیک با آنها تفاهم کنیم. اما رهبری حکومت ما را اجازه رفتن به قندهار نداد و این خود یک حرکت خلاف قانون، غیر قانونی، غیر اخلاقی و غیر انسانی است.

کد (4)


عطامحمد نور-باتور دوستم

عطامحمد نور-باتور دوستم

عطامحمد نور-باتور دوستم

عطامحمد نور-باتور دوستم

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نور
باتور دوستم
نظرات بینندگان:

>>>   امریکا شما را هچگاه اجازه نمی دهد زیرا حا لا ما وشما غلام حلقه به گوش امریکا هستیم او فقط ع وغ را غلا م خود گرفته است

>>>   Kohistani
خطاب به استاد عطا محمد نور
خود را خورد وکوچک نساز جرگه قومی است برای احراز کرسی قدرت نه برای منافع همه این جا اطاق جرگه است وتنها مطرح هم کرزی وبرادر کرزی ایا این ها عکس دیگری ویا برزگ دیگری بجز از حامد وولی ندارند
جناب استاد با خورد ساختن خود ما را هم خورد میسازی با باتو دوستم کار ندارم چون پدرش رفیق ناراضی ارگ است

>>>   همایون صادقی
نخست ثابت کنید که عطامحمد نور تاجیک است یا نه .
بعدن از رفتن و اشتراک او در جرگه های قبیله ممانعت کنید .
عبدالله را هم بر گرده های تاجیکان حزب جمعیت سوار کرد و بلاخره تشت رسوایی اش از بام افتاد و ابدالی برآمد .
تاجیکان بسیار فرصت های طلایی رااز دهه سیزده و شصت زیر نام اسلامگرایی از دست داده و میدهند .
تاجیکان چه وقتی باشد که همچو افغان ها ( پشتون ) ها بیدار شوند و متحد ، و یک شخصیت آگاه و خردمند و پاکنهاد همچو داکتر پدرام را رهبر ایشان انتخاب کنند نه پشتون های تاجیک و رهبران نوکرصفت به قبیله و اسلامیت های عرب پرست اماراتی و وهابی را .

>>>   فقط عکس ملا عمر اخند کم است

>>>   لطیف پدرام:
بعضی چیز ها است که نمی شود یاد داد، و نمی شود یاد گرفت، عقل و شعور حساس و تیزبین نیاز است که رخداد ها را درست تحلیل کند. رخداد هایی که تازه اند و درباره ی شان نوشته نشده است. به قول یک دوست مبارز فلسطینی من: بعضی وقت چیز هایی اتفاق می افتد که هر چه بگویی از تو نمی پذیرند، باید منتظر زمان بمانی تا حقانیت ات را بدانند، ولی افسوس آن زمان بسیار دیر است و چه فرصت های نازنینی که از دست رفته است!

>>>   Zareh
جمعیت و جمعیتی ها در فقدان برنامه و استراتیژی در طول شانزده سال اخیر سرگردان بدنبال این و آن تا نزدیکی عمق سقوط رسیده اند. اخوانی های که سالها با افکار جهانی سید قطب پرورش یافته اند و تلقین شده اند، در سایه قدرت فکری سید قطب فرصت تحلیل اوضاع افغانستان و ایجاد طرح و برنامه را نمیابند. این یک مشکل عمده صنفی در میان جمعیتی ها است. چون جمعیتی ها بیشتر از دیگران آگاهانه اخوانی شده اند و تنها اندیشه اخوانی های جمعیتی هم همان افکار سید قطبی است. در حالیکه اخوانی های دیگر، اولویت های دیگری قبل از اخوانیزم نیز دارند. تا جمعیتی ها میان مشکلات جاری افغانستان و اندیشه یی اخوانیزم دیروزشان فرق قایل نشوند، انتظار سقوط نهایی آنها و پیروانشان حتمی است. تنها جریانی که نتوانسته برای افغانستان طرح داشته باشد، جمعیت اسلامی است. برای همین هم گاهی کرزی، گاهی عبدالله و زمانی هم اشرف غنی برایشان ناجی افغانستان جلوه میکند. انسان گرسنه به نان ضرورت دارد و جریان فاقد برنامه به برنامه و برنامه دیگران به جمعیت حیثیت نان در گرسنگی را دارد و هر کی برنامه یی داشت که منافع جمعیت نیز در کنارش تامین میشد، جمعیت بسمت همان شخص یا برنامه میرود. به سیاست ها و موضع گیری های سران جمعیت و پیروانشان در ۱۶ سال اخیر نگاه کنید.

>>>   چه شد امپراتور پوقانه یی
هاهاها

>>>   امپراتور ولسوالی بلخ
هاهاهاها

>>>   دروغ محض است اینها خود را مهم جلوه میدهند. هر برای بسماچی گری های خود از دولت اجازه میگیرند که حال دولت را متهم به منع اشتراک خود به گردهمایی کندهار میکنند ، دروغ دروغ و باز هم دروغ.

>>>   زور هیچکس سره من نه می رسه !!!
به یادتان هست دوستا
مه همیشه گفتیم لنده غران جز پوکی و چر چر ناق چیزی دیگری بلد نیستند

>>>   غنی یک کمی شورش داد تا به خود ایه

>>>   این یک درس کوچک غنی بود

>>>   غنی عطا را فهماند تا رقیبش را بهتر بشناسد و گفت
من کرزی نیستم

>>>   Amirzada heeft 3 nieuwe foto's toegevoegd.
معمای اجلاس قندهار و جایگاه خالی صابر شاه کابلی
قرار بود شب گذشته استاد عطا محمد نور والی ولایت بلخ با پسر جنرال دوستم و یک تعداد مهمانان دیگر از فرودگاه بین المللی مولانا جلال الدین بلخی به مقصد قندهار پرواز کنند، ولی به آنها اجازه پرواز داده نشد. در نتیجه نشست قندهار به بن بست کشیده شد. اما میزبانان قندهاری این حرکت دولت را توهین به شان مهمان نوازی قندهاری ها و کود پشتونولی تلقی کرده به دولت اخطار دادند که هر چه زود تر به مهمانان شمال اجازه پرواز به قندهار را بدهند و در غیر آن دست به اقدامات جدی خواهند زد.
پرسش اساسی اینست که چرا دولت غنی از اشتراک استاد عطا در اجلاس قندهار جلوگیری کرد؟
به باور من غلجایی محوران تیم غنی در هماهنگی با حامیان خارجی شان
از اتحاد با رهبران و فرماندهان نیرومند ناراض شمال در محور درانی های قندهار سخت ترس دارند. آنها قندهار و شمال را تهدید به منافع تنگ قبیلوی خود می شمارند.
اما برخی ها به این باور هستند که غنی و حامیان خارجی آن با منع پرواز استاد عطا به قندهار دو پیام روشن به بازیگران شمال و قندهار داد:
۱) آقای نور را تحقیر و بی قدرت معرفی کردند که حتا اختیار پرواز از کانون قدرت خود را هم ندارد.
۲) برای بازیگران قندهاری بویژه حامد کرزی که طراح سناریوی بازی قندهار است فهماندند که جامعه جهانی اگر دیروز حامیان امپراطوری فساد او بودند امروز حامیان سر سخت حکومت غنی هستند.
هم چنان به همگان نشان دادند که زمین وهوا از قند هار تا شمال در اختیار غنی و حامیان خارجی او قرار دارد.
حامدکرزی که سه سال است از ارگ ریاست جمهوری،مرکز امپراطوری فساد خویش دور است در تلاش است که قندهار را به پایگاه قدرت و تهدید به حکومت غنی تبدیل کند. برای بازیگران قندهاری بویژه کرزی هدف از اشتراک استاد عطا و فرزند جنرال دوستم تقسیم عادلانه قدرت میان شمال و جنوب نیست. به بیان دیگر کرزی خواب یک صابر شاه کابلی قرن بیست و یکم را می بیند که تاج فساد را به سر سلطان فساد در جوار مرقد احمد شاه درانی بگذارد.
هدف اصلی کرزی ایجاد یک جبهه فشار گسترده از شمال و جنوب در محور قندهار و در انزوا کشیدن دولت غنی است. هم چنان کرزی از طریق اجلاس قندهار می خواهد که به جامعه جهانی حامیان حکومت غنی نشان دهد که دست از حمایت غنی بردارند و باری دیگر او را به تخت فساد بنشانند.
به نظر می رسد بازی گران قندهاری تا اکنون نتوانسته اند حتا در پایگاه تباری و قبیلوی خود یک نشست و یا جرگه تاثیر گذار برپا کنند.

>>>   حکو مت موقت سیستم حکومتی گفته می‌شود که در شرایط اضطراری یا پس از فروپاشی حکومت و ایجاد خلا سیاسی به طور موقت ایجاد می‌شود»
حامد صاحب کرزی بحیث رییس حکومت موقت تنها برای دوسال
عطامحمد نور معاون اول
دوستم معاون دوم
استاد خلیلی مشاور ارشد حامد کرزی
استاد عبدالرب سیاف قاضی قضات
حاجی محمد محقیق ریس شورای صلح ،حکمتیار صاحب ، مولوی صاحب متوکل اعضای ارشد آن
داکتر صاحب محمد اشرف غنی وزیر پلان
محمد یونس قانونی وزیر معارف
احمدولی معسود وزیر مهاجرین
ارغندیوال بحیث وزیر تجارت
صلاح الدین ربانی وزیر حیج و اوقاف
اسپنتا بحیث وزیرخارجه
عبد الرزاق وزیر دفاع
حنرال مراد علی وزیر داخله
امرصالح ریس امنیت
داکتر داود شاه صبا وزیر معدن
بسم الله محمدی والی پنچشیر
احمد ضیا مسعود والی بدجشان
امیراسماغیل خان والی هرات
فیاض مهرآین والی بلخ
فیض الله ذکی والی جوزجان
داکتر ضیا والی قندوز
شیرآغای شیرزی والی قندهار
عبدالجار قهرمان ولی هلمند
سید شفی عیار وزیر فرهنگ
مسکین یار ریس رادیو تلویزیون
داکتر غبئالله عبدالله وزیر صحت عامه
داکتر یارمحمد حیدر زاده وزیر زراعت آبیاری
شمس الرحمان صافی وزیر انرژی و آب
محمد شاکر کارگر وزیر تراسپورت
داکتر بشر دوست وزیر مالیه
مجیب‌الرحمن کریمی وزیر احیا و انکشاف
بی بی گل غنی وزیر امور زان
فرخنده زهرا نادری وزیر تحصیلات عالی
حنیف اتمر وزیر کار و معلولین
دكتر ملك ستیز ریس حقوق بشر
داکتر سرو دانس وزیر عدلیه
حضرت علی والی ننگر هار
مصطفی ظاهر ریس شهرداری کابل
همایون همایون والی خوست
اسماعیل یون وزیر اقوام قبابیل
لطف پدام ریس تدابیر کسیون انتخابات
ظاهر قدری والی لوگر
داکتر حبیب سواربی والی غزنی
عمر داود زوی والی پروان
محمد ایوب ایوبی وکیل والی بعلان

انجنیر رحمت الله نبیل بحیث مشاور امنیت ملی حکومت
نعیم لالی حمیدزی والی زابل
عبد الحدود پیمان والی سمنگان
ازعملکرد حکومت بی بزنامه حکومت نا وحدت ملی مردم رضایت ندارد دارد.

>>>   زور کاکا است که انگور در تاکهااست، نور صاحب زور تو و دوستم و بچی دوستم بانور اوشتک همین قدر بود، نصیحت بنده برایت اینست که در سویچ های بالا دست نزن که خدای نکرده برق ۱۰۰۰وات نگیرید که باز دارایی های حرام ات سر سبیل می ماند.
سخی اگه از سرپل

>>>   خود كرده را نه درد است و نه درمان. اگر بخاطر ترس و جمع كردن مال از اسلام رو نميگشتانديد، و ريش هاي دراز تانرا كوتاه نميكرديد، هم غني و هم اتمر و هم بادارانشان از شما حراس ميداشتند، ولي از كم أصلي خودتان اين شيطانها هم درك كردند، كه شما تنها عاشق جاه و جلال مادي هستيد، حالا هم دور نيست به حال بيائيد.

>>>   سلام.
جنایتکار وچپاوالگر هیچ گاهی بجای نمیرسد. خیز وجست زدن هایت چه شد. بغرور در طیاره بالا شدی سرخم پائین. پس هیچ هستی،توان رفتن به یک ولایت را نداری در فکر ریایست جمهوری هستی. شعله خود را بخور پرده خودرا بکن. نام مسعود قهر ما راتوسط دزدی هایت بد کردی. ریاست جمهوری پاکی وصداقت میخواهد.
ق د خنجی.

>>>   از طریق ویدیو کنفرانس بیانیه خود را صادر کن.

>>>   برو نور صا حب خدا همرای تان است اگر کفر همرای تا ن نیست خدا همرای تان است مگر همرای ارگ کفار همکار شا ن است باید دیده شود که خدا ههم است یا بنده یهودی

>>>   تو تا قندهاره رفته نه میتانی و گپ از ریاست جمهوری میزنی
....

>>>   او نجس پست !!!!
ما خو سرت حساب میکردیم
امپراتور خواندیم ولی راستی که معلم بیش نیستی
شرماندی مارا

>>>   سلام.
نور جان خود خواه،اگر در آسمان پرواز کنی باز پایت در ریسمان بادارت غنی بسته است.اگر بخواهد.توته هایت را در اوقیانوس آرام دیافت خواهیم نمود.
گویند. از فیض من رستم شدی
‌ آخربمن دشمن شدی

>>>   کلان کلان آدم‌ها هنوز دنبال کرزی می‌روند!

>>>   باز درانى ها با فرهنگ اند. حامى و پدر معنوى احمد خان درانى (احمدشاه بابا) نادر افشار بود در زمان وى تورانيان فارسىزبانان کشتار نمى شد نفاق بين اقوام پشتون ومبارزه همين قبيله هاى شرقى پشتون دودمان احمدخان پشتون را سرنگون کردند.
اميد قندهار و يک گهواره بتواند اتحاد ضد دولتى مردمان خراسان احمد شاه را فراهم نمايند.

>>>   Bakhshi Zafari
جناب استاد!
شرف یابی شما در جلسه ی قندهار یک مسله را در ذهن تداعی میکند و آن اینکه شما باز هم میخواهید مامور شوید.غنی شما را نپذیرفت،میخواهید دوباره مامور کرزی باشید.
اگر چنین نیست،دلیلی برای شرف یابی تان به جلسه ی قندهار بیاورید.مثلن شما از این جلسه چه میخواستید؟
عقده گشایی در مقابل غنی یا چه؟
من اگر جای شما بودم قبل از کوشش پیوستن به نشست ،به کرزی و دار و دسته اش پیام‌میدادم؛ که آیا شما حاضرید تا بعد از سرنگونی حکومت غنی -عبدالله من را به عنوان ریس جمهور بپذیرید؟
میدانید جواب چه میبود؟
نه!
نمیدانید!
من میگم،آنها به صراحت میگفتند:
ریس جمهور و شخص اول کشور باید پشتون باشد.
برای آنها این مسله خط سرخ است.از آن نباید عدول کنید.
این یعنی اینکه؟
خودت مانند تمام پیروان مسعود باید مزدور انها باشی و شهروند درجه دوم.
حالا که چنین است چرا مزدوری عبدالله و غنی را که عملن در قدرت اند قبول نمیکنید؟
یا که اینها حالا شما را مزدور هم قبول ندارند و شما بادار تازه ای از جنس قوم درجه یک جستجو دارید؟
گفتم دُم مرکب از هرطرف یک بلِست است،چه کرزی چه غنی.
از سیاست های روزمرگی برایید.دوای درد وطن این نیست که شما انجام میدهید.شما دوایی پیدا کنید که حلال مشکلات برای همیشه باشد.و این جز:
#طرح #حل #عادلانه ی #مسله ی #ملی نیست!!!

>>>   اوبرادر والی صاحب نور میتوانست به اسپ وقاطر به قندهار برود اما هوا کمی سرد است مبادا در راه یخ بزند خودش را خو خیره اسپ بیچاره چه گناه دارد اگر ازما طالب کمک میشد واگر واقعآ‌ میخواست در مجلس اشتراک نماید میگفتیم میتوانی درموترپردو یک جا با بادی گارد های خود به قند هار برود
ایشجی

>>>   شما راجع به سرنوشت افغانستان جمع میشوید ویابرای حفظ پولهای دزدی خود اینقدرهراسان هستید وبدان که نجات نمی یابید میگویند هرطرف که جستی آخربدستی

>>>   استاد اگر این .....ها طیاره را انفجار دادند باز چه میشود؟
اگر واقعن قصد رفتن دارید دیتورات بعد انفجار را صادر کنید تا بی برنامگی به وجود نیاید.
در هر صورت در اولین قدم باید مرکز شرارت نابود شود .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است