اشرف غنی به هیچ عنوان یک دیکتاتور نیست
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۷    ۱۳۹۶/۹/۱۱ کد خبر: 142436 منبع: پرینت

بعضي اشرف غني را يك «ديكتاتور» تعريف مي كنند و برخورد او را با سياسيونِ مخالف وی «ديكتاتورانه» مي پندارند كه من قطعا مخالف اين تعبيرم.

ديكتاتورها در طول تاريخ سياسي جهان، آدم هاي داراي هيبت و صلابت بودند و ويژگي هايی چون مستقل، داراي تفكر و اعتماد به نفس داشتند. ديكتاتورها عمدتا بر اساس مبارزه خودشان و با زور سر نيزه و شمشير به قدرت رسيده اند و نظام يك دست را بنا كرده اند و قدرت را به زور بازوي خويش عليه ديگران اعمال مي نمايند و در چهارچوب سياست «توتاليتر» به مصاف «همه» رفته اند اما كجاي اشرف غني به يك ديكتاتورِ با صلابت مي ماند؟

او يك آدم عادي و اجيرمآب و يك برده دست نشانده امريكا و انگليس تشريف دارد كه نه مستقل است و نه به روز بازوي خود بر اريكه قدرت تكيه زده. ديكتاتورها اقتدار دارند و هر آنچه بخواهند انجام مي دهند، آيا اشرف غني بدون اشاره سفارت امريكا حتی صلاحيت انجام دادن عادي ترين كار را دارد؟ هرگز.

ديكتاتورها عموما شخصيت هاي منحصر به فرد و داراي پايگاه مردمي هستند. هیتلر، موسولوني، استالين و فيدل كاسترو، قذافي و صدام و... توده هاي ميليوني را پُشت سر خود داشتند، غني احمدزي چه کسی را دارد؟ اشرف نه در داخل كشور نه زندگي و نه مبارزه كرده و نه هويت واقعي او براي مردم قابل شناخت و تشخيص است. زن اش يك كافر است و خودش از بيرون به داخل بر اساس يك توافقنامه سياسي بر مردم تحميل شده. او قطعا يك دیكتاتور شده نمي تواند، او يك مهره امريكا و يك مادوم غرب است.

شما يك روز حمايت ناتو و امريكا و كشورهاي عرب را از او قطع كنيد، آيا قادر به چند ساعت حكمراني خواهد بود؟ هرگز. اشرف غني را دیكتاتور نگوييد تا به ديكتاتوران توهين نشود. او نه به اساس راي مردم به قدرت رسيده نه مشروعيت حقوقي دارد.

معترف


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
دیکتاتور
اشرف غنی
نظرات بینندگان:

>>>   اشرف غنی نه "دموکرات" است نه "دیکتاتور" او یک آدم تصادفی است که در گیر امریکا آمده و امریکا هم یک مزدور بی اراده و بلی گوی کاردارد.

>>>   این ...هیچ چیزی نیست فقط یک گدیگک امریکا است که زیر سایه تطبیق پلان های امریکا پلان های قومی شئونیستی و فاشیستی خود را هم تطبیق میکند.
روز سخت اگر آمد در اولین هواپیما همین خائن و زن یهودیش فرار میکنند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است